ZTE MC7010 ei toimi 5g verkossa kuin hetken

  • 12 March 2023
  • 5 kommenttia
  • 194 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Minulla on takuuseen vaihdettu ZTE MC7010 5g reititin, kun laitteen laittaa päälle niin kirjautumissivuston ylälaidassa on 5G ja täysi kenttävoimakkuus, tarkat tiedot kohdasta näkyy 5g verkon voimakkuus -59dbm, sinr 27,5 db.

Mutta kun kuluu pari minuuttia, niin 5g tietoja ei enää löydy ja nopeudet ovat 4G verkon nopeuksia, ping ajat vaihtelevat koko ajan 100-400ms!!

Edes manuaalisesti verkkoja haettaessa ei löydy muita kuin Elisan 5G verkko listasta, muut ovat 3g ja 4g verkkoja.

5G puhelin kyllä toimii suhteellisen normaalisti samassa paikassa 5g verkossa.

Nopeusvaihelut ovat kylläkin suhteettoman suuria.

Reititin antaa heti käynnistyttyään latausnopeuksia vaihtelevasti 30-300 mb (300mb liittymä), ping ajat 40-200 ms !!

(puhelimessa on sama liittymä ja se antaa parhaillaan jopa sisätilossa lähes 400 mb / 100 mb ja ping ajat 20-80 ms)

Tosiaan parin minuutin päästä yhteys toimii enää lataus 30-50 mb ja lähetys 0.5-1 mb!! ei onnistu videoneuvottelut.. puhelimen jaetun yhteyden kautta sentään toimii kohtuu hyvin..

Mokkula on katolla maston kyljessä ja suora näköyhteys 5g mastoon, välimatkaa on alle 300m.

Softavika?? tosin tässä näyttäisi olevan ohjelmistoversio MC7010_DNA4_B12, täällä on telian ja dna:n yhteisverkko.

 


5 kommenttia

Kunniamerkki +1

Tosin 5G verkossakin näyttäisi edelleen olevan jotain häikkää ainakin täällä 5 km keskustan ulkopuolella, kaupungin keskustassa puhelin antaa ping 10-25 ms ja nopeus lähes poikkeuksetta kaistan täydeltä 300 mb sisätiloissa eikä siellä ole edes täyttä kenttävoimakkuutta..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Hei,

Onko asiasta tehty Telialle häiriöilmoitusta? Kerrot käyttöpaikan olevan Yhteisverkon aluetta. Ainakin Loviisan Tesjoella on ollut haasteita uuden Yhteisverkon kanssa. Käytätkö yhteyttä siellä? Jostain tuntemattomasta syystä yhteydet ovat toimineet erittäin epävakaasti. En ihmettelisi, että jos samanlaista ongelmaa sattuisi olemaan muuallakin Yhteisverkon alueella. 

Jos Telian vikailmoituksen kautta ei selviä mitään ja tökkiminen jatkuu, kokeilisin Elisan liittymää tai selvittäisin kiinteän nettiyhteyden mahdollisuutta.

Kunniamerkki +1

Kyllä alkaa tämä jo ihmetyttämään, kun yhteydet eivät toimi.. Pari päivää reititin oli ja pysyi 5g verkossa, mutta nyt ei 2 päivään edes yritä 5g verkkoon vaikka käynnistää uudelleen.

4 G nopeuskin on niin heikko ettei esimerkiksi suoratoistopalvelut (netflix, disney..) toimi ollenkaan, ping ajatkin olivat pahimmillaan 1000 ms!! kun jakaa puhelimesta netin niin homma toimii ihan hyvin.

Puhelin kyllä on ja pysyy 5g verkossa jopa talon sisällä.

Häiriötä tutkittiin jo alkuvuodesta pitkä tovi eikä selvyyttä asiaan tullut.

4G ja 5G mastoon on välimatkaa 300 metriä ja suora näköyhteys joten siinä ei ole ongelmaa, kenttävoimakkuudet ovat erinomaiset.

Häiriökarttakin näyttää että vain 4g verkossa on häiriöitä??

Paikka on Savonlinna.

Ihan heti en viitsisi kyllä käydä vaihtamaan operaattoria, kun eivät yritykseni liittymien hinnoittelussa pääse lähellekään nykyistä kk-hintaa..

Toisekseen ihmettelen kun tänne kirjautuminen ei onnistu kuin tällä koneella, toisella tietokoneella tai puhelimella kirjautuessa tulee aina virheilmoitus..??

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +11

Kyllä alkaa tämä jo ihmetyttämään, kun yhteydet eivät toimi.. Pari päivää reititin oli ja pysyi 5g verkossa, mutta nyt ei 2 päivään edes yritä 5g verkkoon vaikka käynnistää uudelleen.

Puhelin kyllä on ja pysyy 5g verkossa jopa talon sisällä.

Häiriötä tutkittiin jo alkuvuodesta pitkä tovi eikä selvyyttä asiaan tullut.

Ulkoyksikön vialta tämä kovasti omaan korvaani kuulostaa. Tässä tilanteessa suosittelen lämpimästi jättämään uuden häiiröilmoituksen, sillä kyllä tuo yhteys tulee saada toimimaan paremmin. Ja luotan siihen, että yhteys saadaan toimimaan paremmin viimeistään ulkoyksikköä vaihtamalla. 

Kunniamerkki

Häiriökarttakin näyttää että vain 4g verkossa on häiriöitä??

Paikka on Savonlinna.

Toisekseen ihmettelen kun tänne kirjautuminen ei onnistu kuin tällä koneella, toisella tietokoneella tai puhelimella kirjautuessa tulee aina virheilmoitus..??

Kyllä se 4G häiriö vaikuttaa myös 5G:hen, että sen jälkeen kun ei vikaa ole enää verkossa, kannattaa kokeilla vasta modeeminvaihtoa uudelleen. Itsellä toiminut yllättävän hyvin Telian 5G:ssä tämä ZTE MC7010 (joka DNA:n softalla vieläpä.)

 

Tänne kirjautumista ihmettelen itsekkin. Joka kerta pitää poistaa evästeet (Windows 10+Chrome), että pääsee kirjautumaan, muuten tulee joku “tapahtui virhe” ikkuna vaan uudelleen ja uudelleen?

Vastaa