Skip to main content

Tietääkö kukaan mikä on vialla kun en saa zte mc801a reitittimellä yhteyttä valvontakamera systeemiin?

reititin tunnistaa kyllä kameran keskusyksikön ja reitittimen asetuksista näkyy että yhteys olisi, mutta tieto ei vaan liiku.

kamera systeemi kyllä toimii kun testasin toisella 4g modeemilla.

kaikki muut laitteet yhdistyy moitteettomasti ja yhteys on hyvä.

lueskelin jostain muusta langasta että päivitys versioissa on ollut jotain häikkää?

minulla tuossa uusin versio v17?

Kyselin kamera systeemin supportista apuja ja sain sieltä ohjeita että reitittimessä pitää olla

Hyväksytty seuraavat portit

TCP 443 ja 80

UDP 0-65535

mistä asetuksien kohdasta löydän nämä ja miten se tehdään?

 


@viikinki123  kirjoitti:

Tietääkö kukaan mikä on vialla kun en saa zte mc801a reitittimellä yhteyttä valvontakamera systeemiin?

reititin tunnistaa kyllä kameran keskusyksikön ja reitittimen asetuksista näkyy että yhteys olisi, mutta tieto ei vaan liiku.

kamera systeemi kyllä toimii kun testasin toisella 4g modeemilla.

kaikki muut laitteet yhdistyy moitteettomasti ja yhteys on hyvä.

lueskelin jostain muusta langasta että päivitys versioissa on ollut jotain häikkää?

minulla tuossa uusin versio v17?


 



@viikinki123  kirjoitti:


Kyselin kamera systeemin supportista apuja ja sain sieltä ohjeita että reitittimessä pitää olla



Hyväksytty seuraavat portit



TCP 443 ja 80



UDP 0-65535



mistä asetuksien kohdasta löydän nämä ja miten se tehdään?



 




@viikinki123  kirjoitti:


Tietääkö kukaan mikä on vialla kun en saa zte mc801a reitittimellä yhteyttä valvontakamera systeemiin?



reititin tunnistaa kyllä kameran keskusyksikön ja reitittimen asetuksista näkyy että yhteys olisi, mutta tieto ei vaan liiku.



kamera systeemi kyllä toimii kun testasin toisella 4g modeemilla.



kaikki muut laitteet yhdistyy moitteettomasti ja yhteys on hyvä.



lueskelin jostain muusta langasta että päivitys versioissa on ollut jotain häikkää?



minulla tuossa uusin versio v17?






 






Moikka @viikinki123 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Itseltä ei nyt löydy kyseistä modeemia, joten en pääse varmaksi sanomaan mutta löytyisikö hallintasivulle kirjautumisen jälkeen: Lisäasetukset -> Palomuuri. Jos ei tuolla, niin onko samalla rivillä olevan Reititin -välilehden asetuksissa porttiasetuksia? Kyseiset portit ja verkkotekniikka tulee siis valita poikkeuksena auki. Tässä on hyvä huomioida tietoturvan kannalta, ettei kaikkia portteja kannata avata, vain tarvittavat.

Toivotaan myös muilta yhteisöläisiltä kommentteja ja neuvoja, onko heillä ollut tarpeen tehdä vastaavaa tällä modeemilla.


Minulla sama vika näillä laitteilla. Onko ohjetta miten nuo portit saa muutettua ZTE reitittimeen?


Moi!

en saanut kameroita mitenkään toimimaan vaikka yritin säätää asetuksia. Laitoin ZTE:n ja kameroiden väliin vanhan 4G modeemini ja heti lähti toimimaan.

Mennään nyt näin kun en jaksa rassata tota purkkia enempää enkä ala maksamaan puheluita telia helppi asiakaspalvelusta. Kerran tämän asian tiimoilta sinne soitin ja luurin päässä oleva kaveri ei tiennyt modeemista yhtään mitään niin luovutin koko leikin.


Kiitos tiedosta ja vinkistä @viikinki123. Pitää testata tuota samaa, kun vanha modeemi on vielä tallella. 



 



 



---



Muokkaus Se_Jesse: lisätty tägäys



@viikinki123  kirjoitti:


Moi!



en saanut kameroita mitenkään toimimaan vaikka yritin säätää asetuksia. Laitoin ZTE:n ja kameroiden väliin vanhan 4G modeemini ja heti lähti toimimaan.



Mennään nyt näin kun en jaksa rassata tota purkkia enempää enkä ala maksamaan puheluita telia helppi asiakaspalvelusta. Kerran tämän asian tiimoilta sinne soitin ja luurin päässä oleva kaveri ei tiennyt modeemista yhtään mitään niin luovutin koko leikin.






Valvontakamerasovelluksen etäkäytön mobiiliverkossa mahdollistaa Opengate, eli Telia Yhteyspiste -palvelu. Kyseessä on lisäpalvelu jonka pääset kytkemään päälle Minun Teliasta. Pääset lukemaan palvelusta lisää Asiakastuki -sivustoltamme


Luin tuota Yhteyspiste -ohjetta. Siinä sanotaan 

Palvelun toiminta edellyttää, että mobiililaitteen asetuksissa APN-yhteysosoite on opengate. Lisäksi laitteeseen täytyy päivittää muutama muu asetus.

Päivitä kameraan seuraavat asetukset ohjekirjan avulla:.....

En pääse päivittämään laitteen / kameran asetuksia, kun en saa sitä 'kiinni verkkoon', eli edelleen alkuperäinen ongelma.



@viikinki123  kirjoitti:

Laitoin ZTE:n ja kameroiden väliin vanhan 4G modeemini ja heti lähti toimimaan.

Tämä kertoo siitä, että ZTE:n langattoman lähiverkon ja kameroiden välillä on ongelma.

 

WiFin yhteensopivuusongelmat eivät ole aivan tavattomia. ZTE:n asetuksista kannattaa etsiä kaikki mahdollinen langattomaan lähiverkkoon liittyvä ja kokeilla erilaisia asetuksia. Siis jotakin tämäntyyppistä:

 

  • Pudota 5 GHz taajuuskaista pois käytöstä.
  • Valitse kanava käsin väliltä 1 – 11. Mikäli kamerasi luulee olevansa pohjois-amerikkalainen, se ei suostu toimimaan eurooppalaisilla kanavilla 12 ja 13.
  • Kokeile eri toimintatiloja. Pudota 802.11n, 802.11ac, 802.11ax sekä 802.11be pois ja valitse pelkkä 802.11g. Jos laitteessa on jotakin advanced ja turbo valintoja, kokeile kääntää nekin pois päältä.
  • Jos 802.11g toimii, mutta haluaisit kuitenkin vähän paremmat nopeudet muille laitteille, kokeile 802.11n, mutta pudota kaistanleveys 40 MHz → 20 MHz.
  • Vaihda verkon salasanaksi sellainen, jossa on vain isoja ja pieniä englantilaisia aakkosia a-z sekä numeroita 0-9.

Moikka!

kiitos näistä ohjeista. 
Säätelin asetuksia pari viikkoa joka päivä kun oli aikaa ja en varmaan kaikkea näitä sinun mainitsemia asetuksia kokeillut. Josaain vaiheessa jos löytyy intoa niin yritän uudestaan koska mielelläni poistaisin toisen modeemin välistä pois. Nyt menen näin kun kerran homma toimii näinkin.

otin yhteyspiste palvelunkin käyttöön, mutta opengate asetuksella ei ollut mitään vaikutusta.


Vastaa