Skip to main content

Heippa.

Olisiko kellään ajatusta miksi ZTE MC888 purkki on alkanut pätkimään yhteyttä. Siinä on käytössä 5g liittymä. Tekee pienen katkon aina silloin tällöin yleensä vähintään kerran puolessa tunnissa. Näkyy esim niin että disconnectaa peli serveriltä ja katkaisee live streaming. Koneen event viewerissä näkyy herja että linkki mennyt alas ja toinen eventti kun nousee taas ylös.

Kone on ethernet piuhalla kiinni. Olen katsonut että päivityksiä ei purkkiin saa, eri porttia, eri piuhaa, testannut eri verkkokortti ajuri versioilla yms.. näyttäisi että huawein purkilla ja dna liittymällä tätä ongelmaa ei ole.

Onko purkki mennyt rikki vai liittymässä/yhteydessä joku muuttunut.. mitäs voisi vielä testata. Liedossa asun.

 

Heippa.

Olisiko kellään ajatusta miksi ZTE MC888 purkki on alkanut pätkimään yhteyttä. Siinä on käytössä 5g liittymä. Tekee pienen katkon aina silloin tällöin yleensä vähintään kerran puolessa tunnissa. Näkyy esim niin että disconnectaa peli serveriltä ja katkaisee live streaming. Koneen event viewerissä näkyy herja että linkki mennyt alas ja toinen eventti kun nousee taas ylös.

Kone on ethernet piuhalla kiinni. Olen katsonut että päivityksiä ei purkkiin saa, eri porttia, eri piuhaa, testannut eri verkkokortti ajuri versioilla yms.. näyttäisi että huawein purkilla ja dna liittymällä tätä ongelmaa ei ole.

Onko purkki mennyt rikki vai liittymässä/yhteydessä joku muuttunut.. mitäs voisi vielä testata. Liedossa asun.

 

Jos katkos tapahtuu säännöllisin välein , niin tutki modeemin lokeja (jos laitteesta ne näkee) , että tapahtuuko katkos samaan aikaan , kun laite uusii IP-osoitteen. Se on sitten Telian verkon ongelma enemmänkin , ei laitteen.

Jos katkokset tapahtuvat epäsäännöllisesti , niin sitten on mahdollisuuksia ongelmiin vaikka kuinka paljon. Mikä tahansa verkon osa modeemista pelipalvelimelle voi pätkiä.


Tapahtuu epäsäännöllisesti, ja kuten sanottu vähän väliä.


Tapahtuu epäsäännöllisesti, ja kuten sanottu vähän väliä.

Se onkin sitten vähän hankalampi juttu. Toki onhan se mahdollista haarukoida tapahtuuko pätkintää täysin siitä riippumatta minne yhteys koneelta on vai koskeeko ongelma vain esim. mainitsemaasi pelipalvelinta.

Jos yhteys pätkii vain pelipalvelimelle , niin se rajaa jo mahdollisia vikapaikkoja huomattavasti. Mikäli pätkintä ei näytä olevan palvelukohtaista , niin sitten modeemi lienee ensimmäinen epäilyksen kohde ja sen toiminnan selvittelystä kannattaisi aloittaa.

Ei muuta kuin vikailmoitusta Telialle , niin selvittävät verkon puolelta , miltä liittymäsi toiminta näyttää.


Joo, ihan yleistä on kuten sanottu, koneelle tulee näitä link down räpsy ilmoituksiia, ja nw monitorilla näkyy että liikenne stoppaa. Täytyy tehdä vikailmoitus eteenpäin.


Itsellä sama tötterö. Ootko laitteen asetuksista katsonut mitä yhteyttä käyttää mulla on 5G/4G/3G..aina se sitä 5G käyttää, mut joskus mulla oli 5G NSA sielä, niin sillon pätki jatkuvasti.


Joo, ihan yleistä on kuten sanottu, koneelle tulee näitä link down räpsy ilmoituksiia, ja nw monitorilla näkyy että liikenne stoppaa. Täytyy tehdä vikailmoitus eteenpäin.

 

Oletko katsonut Asiakastuen kartasta, että onko sijaintisi vahvasti 5G-verkon kuuluvuusalueella? Laitteen asetuksista tiettyihin verkkotaajuksiin pakottaminen voi auttaa asiassa. Jos tästä ei ole apua, niin suosittelen jättämään meille häiriöilmoituksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme


Vastaa