Skip to main content

ZTE MF831 ei asenna ohjelmaa

  • September 26, 2017
  • 11 kommenttia
  • 111 katselukertaa

Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.

 

Edit Ilari JR: Mokkulan malli lisätty otsikkoon.

11 kommenttia

Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 27, 2017

@Nozki kirjoitti:

Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.


Hyvää huomenta ja tervetuloa Telia Yhteisöön @Nozki! :smileyhappy:

 

Onko kyseessä mikä nettitikun malli? Useimmissa vanhoissa laitteissa ei enää tueta yhteensopivuutta uusien käyttöjärjestelmien kuten esim. Windows 10:nen kanssa. Jos kyseessä on tuo Mobile Partner -yhteysohjelmisto, niin oletko tehnyt manuaalisesti asennuksen eli mene Resurssienhallinta > Tämä Tietokone > Nettitikun kiintolevy > Avaa ja suorita (järjestelmänvalvojana) AutoRun.exe -tiedosto

 

 

Jos nettitikku ei näy "Laitteet ja asemat"-osiossa, niin kokeile vaihtaa usb-porttia. Onnistuiko asennus?

 

 


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • September 27, 2017

Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • September 27, 2017

@Nozki kirjoitti:

Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831


https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831 tossa on Telian omat ohjeet, auttasko nuo? Jos tikku ei tunnistu ollenkaan niin voisi kokeilla sitä lisää/poista laitteita sovelluksessa lisätä käsin. Näkyykö se laitehallinnassa verkkosovittimena tai modeemina?

Eikä sitä mobilepartneria tms ole pakko käyttää, windowssin omassa dialupissa ei ole mitään vikaa.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 27, 2017

@Nozki kirjoitti:

Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831


Ahaa. Uudempi malli siis. Telian tukisivustolla on seuraavanlaiset ohjeistukset:

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831

 

 

Laitan vielä tähän alle...

Ohjeet Windows 10 -käyttöjärjestelmää varten

Kiinnitä USB-nettitikku tietokoneen USB-porttiin. Paina Windows-näppäintä ja X-kirjainta ja valitse Verkkoyhteydet.

Kaksoisnapsauta Matkapuhelinverkkoa ja valitse avautuvassa ikkunassa matkapuhelinverkko. Valitse Matkapuhelinverkko ja Yhdistä. Anna PIN-koodi, jos se on käytössä SIM-kortissa, ja valitse Seuraava. Laite muodostaa yhteyden matkapuhelinverkkoon.

 

 

Lisätietoa myös osoitteessa https://support.microsoft.com/fi-fi/help/10739/windows-10-cellular-settings :smileyhappy:


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 27, 2017

@tilasto kirjoitti:

@Nozki kirjoitti:

Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831


https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831 tossa on Telian omat ohjeet, auttasko nuo? Jos tikku ei tunnistu ollenkaan niin voisi kokeilla sitä lisää/poista laitteita sovelluksessa lisätä käsin. Näkyykö se laitehallinnassa verkkosovittimena tai modeemina?

Eikä sitä mobilepartneria tms ole pakko käyttää, windowssin omassa dialupissa ei ole mitään vikaa.


@tilasto olit vähän nopeampi. Laitoin hieman kattavamman ohjeen. Niin, tuonne Laitehallintaan pääsee Windows + X -näppäinyhdistelmän tai esim. Windowsin hakukoneen kautta.


PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • September 27, 2017

Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • September 27, 2017

@PasiS kirjoitti:

Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.


Juu, näin on. Tarkoitan sitä että niitä yhteysohjelmia ylipäätänsä ei ole pakko käyttää,kyllä jopa Windows osaa yhteydet hoitaa ilmankin. Turhia asennuksia kannattaa aina välttää.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 27, 2017

@PasiS kirjoitti:

Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.


Korjattu on. Tuossa alussa ei mainittu mallia, mutta Windows 10:ssä on oma yhteysohjelmisto minkä ohjeet laitoinkin. Mobile Partner on tosiaan kuopattu ajat sitten @Nozki :smileyvery-happy:


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • September 27, 2017

Ja dialup löytyy jokaisesta Windows versiosta...


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 27, 2017

@tilasto kirjoitti:

Ja dialup löytyy jokaisesta Windows versiosta...


Asetukset > Verkko ja Internet > Puhelinverkkoyhteys

 

  1. Määritä uusi yhteys
  2. Muodosta yhteys Internetiin
  3. Määritä uusi yhteys joka tapauksessa
  4. Näytä myös yhteysvaihtoehdot, joita ei voi käyttää tältä tietokoneelta
  5. Puhelinverkkoyhteys
  6. Puhelinverkkoyhteyden numero: *99#
  7. Yhteyden nimi: Telia (esimerkiksi)
  8. Luo

@tilasto, oliko se näin? :smileyhappy:

 


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • September 27, 2017

@Sekunti juuri noin se menee, hienot ohjeet teit kyllä ?