Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.
Edit Ilari JR: Mokkulan malli lisätty otsikkoon.
Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.
Edit Ilari JR: Mokkulan malli lisätty otsikkoon.
@Nozki kirjoitti:
Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.
Hyvää huomenta ja tervetuloa Telia Yhteisöön @Nozki! :smileyhappy:
Onko kyseessä mikä nettitikun malli? Useimmissa vanhoissa laitteissa ei enää tueta yhteensopivuutta uusien käyttöjärjestelmien kuten esim. Windows 10:nen kanssa. Jos kyseessä on tuo Mobile Partner -yhteysohjelmisto, niin oletko tehnyt manuaalisesti asennuksen eli mene Resurssienhallinta > Tämä Tietokone > Nettitikun kiintolevy > Avaa ja suorita (järjestelmänvalvojana) AutoRun.exe -tiedosto
Jos nettitikku ei näy "Laitteet ja asemat"-osiossa, niin kokeile vaihtaa usb-porttia. Onnistuiko asennus?
Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831
@Nozki kirjoitti:
Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831
https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831 tossa on Telian omat ohjeet, auttasko nuo? Jos tikku ei tunnistu ollenkaan niin voisi kokeilla sitä lisää/poista laitteita sovelluksessa lisätä käsin. Näkyykö se laitehallinnassa verkkosovittimena tai modeemina?
Eikä sitä mobilepartneria tms ole pakko käyttää, windowssin omassa dialupissa ei ole mitään vikaa.
@Nozki kirjoitti:
Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831
Ahaa. Uudempi malli siis. Telian tukisivustolla on seuraavanlaiset ohjeistukset:
https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831
Laitan vielä tähän alle...
Kiinnitä USB-nettitikku tietokoneen USB-porttiin. Paina Windows-näppäintä ja X-kirjainta ja valitse Verkkoyhteydet.
Kaksoisnapsauta Matkapuhelinverkkoa ja valitse avautuvassa ikkunassa matkapuhelinverkko. Valitse Matkapuhelinverkko ja Yhdistä. Anna PIN-koodi, jos se on käytössä SIM-kortissa, ja valitse Seuraava. Laite muodostaa yhteyden matkapuhelinverkkoon.
Lisätietoa myös osoitteessa https://support.microsoft.com/fi-fi/help/10739/windows-10-cellular-settings :smileyhappy:
@tilasto kirjoitti:
@Nozki kirjoitti:
Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831
https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831 tossa on Telian omat ohjeet, auttasko nuo? Jos tikku ei tunnistu ollenkaan niin voisi kokeilla sitä lisää/poista laitteita sovelluksessa lisätä käsin. Näkyykö se laitehallinnassa verkkosovittimena tai modeemina?
Eikä sitä mobilepartneria tms ole pakko käyttää, windowssin omassa dialupissa ei ole mitään vikaa.
@tilasto olit vähän nopeampi. Laitoin hieman kattavamman ohjeen. Niin, tuonne Laitehallintaan pääsee Windows + X -näppäinyhdistelmän tai esim. Windowsin hakukoneen kautta.
Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.
@PasiS kirjoitti:
Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.
Juu, näin on. Tarkoitan sitä että niitä yhteysohjelmia ylipäätänsä ei ole pakko käyttää,kyllä jopa Windows osaa yhteydet hoitaa ilmankin. Turhia asennuksia kannattaa aina välttää.
@PasiS kirjoitti:
Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.
Korjattu on. Tuossa alussa ei mainittu mallia, mutta Windows 10:ssä on oma yhteysohjelmisto minkä ohjeet laitoinkin. Mobile Partner on tosiaan kuopattu ajat sitten @Nozki :smileyvery-happy:
Ja dialup löytyy jokaisesta Windows versiosta...
@tilasto kirjoitti:
Ja dialup löytyy jokaisesta Windows versiosta...
Asetukset > Verkko ja Internet > Puhelinverkkoyhteys
@tilasto, oliko se näin? :smileyhappy:
@Sekunti juuri noin se menee, hienot ohjeet teit kyllä ?
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.