Skip to main content

Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.



 



Edit Ilari JR: Mokkulan malli lisätty otsikkoon.


@Nozki kirjoitti:


Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.






Hyvää huomenta ja tervetuloa Telia Yhteisöön @Nozki! :smileyhappy:



 



Onko kyseessä mikä nettitikun malli? Useimmissa vanhoissa laitteissa ei enää tueta yhteensopivuutta uusien käyttöjärjestelmien kuten esim. Windows 10:nen kanssa. Jos kyseessä on tuo Mobile Partner -yhteysohjelmisto, niin oletko tehnyt manuaalisesti asennuksen eli mene Resurssienhallinta > Tämä Tietokone > Nettitikun kiintolevy > Avaa ja suorita (järjestelmänvalvojana) AutoRun.exe -tiedosto



 





 



Jos nettitikku ei näy "Laitteet ja asemat"-osiossa, niin kokeile vaihtaa usb-porttia. Onnistuiko asennus?



 



 


Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831



@Nozki kirjoitti:


Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831






https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831 tossa on Telian omat ohjeet, auttasko nuo? Jos tikku ei tunnistu ollenkaan niin voisi kokeilla sitä lisää/poista laitteita sovelluksessa lisätä käsin. Näkyykö se laitehallinnassa verkkosovittimena tai modeemina?



Eikä sitä mobilepartneria tms ole pakko käyttää, windowssin omassa dialupissa ei ole mitään vikaa.



@Nozki kirjoitti:


Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831






Ahaa. Uudempi malli siis. Telian tukisivustolla on seuraavanlaiset ohjeistukset:



https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831



 



 



Laitan vielä tähän alle...



Ohjeet Windows 10 -käyttöjärjestelmää varten



Kiinnitä USB-nettitikku tietokoneen USB-porttiin. Paina Windows-näppäintä ja X-kirjainta ja valitse Verkkoyhteydet.



Kaksoisnapsauta Matkapuhelinverkkoa ja valitse avautuvassa ikkunassa matkapuhelinverkko. Valitse Matkapuhelinverkko ja Yhdistä. Anna PIN-koodi, jos se on käytössä SIM-kortissa, ja valitse Seuraava. Laite muodostaa yhteyden matkapuhelinverkkoon.



 



 



Lisätietoa myös osoitteessa https://support.microsoft.com/fi-fi/help/10739/windows-10-cellular-settings :smileyhappy:



@tilasto kirjoitti:



@Nozki kirjoitti:


Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831






https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831 tossa on Telian omat ohjeet, auttasko nuo? Jos tikku ei tunnistu ollenkaan niin voisi kokeilla sitä lisää/poista laitteita sovelluksessa lisätä käsin. Näkyykö se laitehallinnassa verkkosovittimena tai modeemina?



Eikä sitä mobilepartneria tms ole pakko käyttää, windowssin omassa dialupissa ei ole mitään vikaa.






@tilasto olit vähän nopeampi. Laitoin hieman kattavamman ohjeen. Niin, tuonne Laitehallintaan pääsee Windows + X -näppäinyhdistelmän tai esim. Windowsin hakukoneen kautta.


Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.



@PasiS kirjoitti:


Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.






Juu, näin on. Tarkoitan sitä että niitä yhteysohjelmia ylipäätänsä ei ole pakko käyttää,kyllä jopa Windows osaa yhteydet hoitaa ilmankin. Turhia asennuksia kannattaa aina välttää.



@PasiS kirjoitti:


Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.






Korjattu on. Tuossa alussa ei mainittu mallia, mutta Windows 10:ssä on oma yhteysohjelmisto minkä ohjeet laitoinkin. Mobile Partner on tosiaan kuopattu ajat sitten @Nozki :smileyvery-happy:


Ja dialup löytyy jokaisesta Windows versiosta...



@tilasto kirjoitti:


Ja dialup löytyy jokaisesta Windows versiosta...






Asetukset > Verkko ja Internet > Puhelinverkkoyhteys



 







  1. Määritä uusi yhteys


  2. Muodosta yhteys Internetiin


  3. Määritä uusi yhteys joka tapauksessa


  4. Näytä myös yhteysvaihtoehdot, joita ei voi käyttää tältä tietokoneelta


  5. Puhelinverkkoyhteys


  6. Puhelinverkkoyhteyden numero: *99#


  7. Yhteyden nimi: Telia (esimerkiksi)


  8. Luo






@tilasto, oliko se näin? :smileyhappy:



 


@Sekunti juuri noin se menee, hienot ohjeet teit kyllä ?


Vastaa