Skip to main content

Hei,

Uusimmassa puhelinlaskuerittelyssä oli poikani liittymä tehnyt laskun mukaan puheluita 17115 -numeroon, mutta näitä ei todellisuudessa ole tehty, tarkistin lokitiedon. Huhtikuussa poikani oli vahingossa soittanut ja keskusteltiin asiasta eikä hän ole sen jälkeen soittanut. Miten tämä on mahollista ja miten tuosta pääsisi eroon jos on jokin virus? Puhelinlasku oli 70 euroa. Puhelimessa ei ole epämääräisiä sovelluksia. 

Hei. Tuskin on mikään virus. Tuo Capamobile on ollut rahastamassa Suomalaisia jo kymmenisen vuotta. Voi yrittää neuvotella Chapamobilen kanssa, mitätöivätkä alaikäisen tekemän tilauksen.



 



Vastaisuudessa kannattaa kytkeä liittymään vähintään aikuisviihde- ja ajanviete-estot (P3) ja se onnistuu Telian itsepalvelusta. Tuo estää mahdolliset uudet laskutusyrityksetkin.


Hei @jenskilei ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Tuossa @Purnipsi jo hyvin avasikin aihetta. Täältä kuluttajaneuvonnasta voi saada myös vinkkiä miten asiaa hoitaa : https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/lapsi-kuluttajana/markkinointikeinot/ 


tyttäreni oli tilannut vahingossa chapamobilen kauttajotain 17115 miten perun sen?



 



Edit: muokattu otsikkoa osuvammaksi


miten perun tilauksen chapamobile 17115?



 



Edit: siirretty osuvaan ketjuun


Moikka @Nellukka1234 ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂 Palveluntarjoajan kautta saat selvitettyä tuon, tässä sinulle Chapamobilen sähköpostiosoite: fi@mobisupport.net. Tuolla on suomenkielinen asiakaspalvelu, josta voit tuosta kysellä enemmän, kun kyse heidän palvelusta. 



@Nellukka1234@  kirjoitti:


miten perun tilauksen chapamobile 17115?



 



Edit: siirretty osuvaan ketjuun






Ei välttämättä tarvitse perua, jos otat palveluestot liittymääm, loppuvat myös mahdolliset tulevat veloitukset. Saattaa tulla vain jokin virheviesti, että estoasetukset estävät palvelun käytön tms. Se nyt ensiksi päälle. Asetus löytyy kun menet telia.fi kautta hallinnoimaan liittymää.


Vastaa