@KimTap9 Käytitkö sovelluksesta löytyvää cast-toiminnetta? Voisit olla meihin yhteydessä vaikka Chat-palvelumme kautta tai sitten tekemällä meille vikailmoituksen
Asia ei ole edennyt mihinkään, tilanne on edelleen sama. Kaikkien muiden sovellusten chromecast toiminto toimii, paitsi Telia TV:n. Virheilmoitus edelleen sama.
Tein vikailmoituksen ja sain vastauksen joka oli sanalla sanoen vitsi. Pelkkä linkki Telia TVn mobiilituotteen käyttöönottoon.
En näe miten chat-keskustelu auttaisi asiaa, olen jo kertonut kaiken oleellisen täällä. Nettiyhteyteni nopeus oli aiemmin 10M, nyt se on 100M (todellinen wifi nopeus 30-70). Ei vaikutusta ongelmaan.
@KimTap9 kirjoitti:Tein vikailmoituksen ja sain vastauksen joka oli sanalla sanoen vitsi. Pelkkä linkki Telia TVn mobiilituotteen käyttöönottoon.
No joo, tuosta ei tähän ongelmaan apua ole. Virhekoodi tarkoittaa, että Chromecast katkaisi odottamattomasti yhteyden sovellukseen. Kuitenkin jos samalla puhelimella sait toisaalla castattua kuvan, niin kummallista. Onko sinulla samanlainen Chromecast kuin vanhemmillasi? Entä reititin? Onko laitteet yhdistettynä 2,4 GHz:n vai 5 GHz:n langattomaan verkkoon?
Chromecast on samanlainen kuin vanhempieni luona. Reititin (eri kuin heillä) on Inteno DG201, jossa mahdollisuutena on vain tuo 2,4Ghz. TV:stä tämä ei ole kiinni, mutta sanottakoon nyt vielä ettei tuon Telia TV:n castaus toimi myöskään vanhemmassakaan TV:ssäni..
Itsekin olen enemmän kuin ihmeissäni, että missä voi olla vika. Että onko kyseessä jokin tekninen vika/yhteysongelma, vai kenties jokin täysi itsestäänselvyys. Eikä tämä nyt ole maailman vakavin asia, olisi vain mukava nähdä isolta ruudulta CMoren tarjontaa, kun tuohon joulun ajan tarjoukseen tartuin ?
Jep, kyllähän tuolla setupilla pitäisi pelittää. Kokeile vielä sellaista, että Intenon asetuksissa automaattisen valinnan sijaan lukitse WLAN johonkin tiettyyn kanavaan välillä 1-11.
Kokeilin nyt vielä tuotakin, mutta ei auta. Sanotaan nyt tämäkin, vaikka asialla ei tietääkseni pitäisi olla merkitystä, että minulla on DNA:n laajakaista.
Olet siis koittanut ladata applikaation uudestaan? Voisit sitä vielä kerran ainakin koittaa. Oletko koittanut jollain toisella laitteella saatko telkkariisi kuvan chromecastin kautta?
Eikä ole väliä vaikka on DNA:n kaista, kunhan laitteet ovat samassa wlanissa :)
Sama juttu täälläkin. Ollut Liiga TVn alusta asti. Ulkoinen ChromeCast ja ratkaisua ei ole löytynyt r
edea maksullisien tekn.avun kautta. Kännykän kautta lätkämatseja seuraten, mutta täyttä maksua maksaen!
Ei kyllä enää ensi kaudella ellei parannusta tule.
@Kiezkicker@ kirjoitti:
Sama juttu täälläkin. Ollut Liiga TVn alusta asti. Ulkoinen ChromeCast ja ratkaisua ei ole löytynyt r
edea maksullisien tekn.avun kautta. Kännykän kautta lätkämatseja seuraten, mutta täyttä maksua maksaen!
Ei kyllä enää ensi kaudella ellei parannusta tule.
Chromecast virheet tuon Telia Tv-sovelluksen osalta on johtunut melko monesti tuosta reitittimestä ja wlanin asetuksista. Muihin sovelluksiin sillä ei ole tuntunut olevan mitään vaikutusta (liekkö erilaisen puskuroinnin vuoksi) mutta tuon kanavanvaihdon lisäksi kaistanleveydellä on vaikutusta. Channel Width voisi siis koettaa tiputtaa 20Mhz tasolle (jos nyt käytössä 40Mhz tai Auto 20/40Mhz).
Lähetykseen/sovellukseen tai puhelimeen tuo ongelma ei nyt ainakaan jää kerta täälläkin mainittu toisen käyttäjän palvelun toimivan normaalisti vanhempien luona missä eri reititin käytössä.
@LiAntti@ kirjoitti:
@Kiezkicker@ kirjoitti:
Sama juttu täälläkin. Ollut Liiga TVn alusta asti. Ulkoinen ChromeCast ja ratkaisua ei ole löytynyt r
edea maksullisien tekn.avun kautta. Kännykän kautta lätkämatseja seuraten, mutta täyttä maksua maksaen!
Ei kyllä enää ensi kaudella ellei parannusta tule.
Chromecast virheet tuon Telia Tv-sovelluksen osalta on johtunut melko monesti tuosta reitittimestä ja wlanin asetuksista. Muihin sovelluksiin sillä ei ole tuntunut olevan mitään vaikutusta (liekkö erilaisen puskuroinnin vuoksi) mutta tuon kanavanvaihdon lisäksi kaistanleveydellä on vaikutusta. Channel Width voisi siis koettaa tiputtaa 20Mhz tasolle (jos nyt käytössä 40Mhz tai Auto 20/40Mhz).
Lähetykseen/sovellukseen tai puhelimeen tuo ongelma ei nyt ainakaan jää kerta täälläkin mainittu toisen käyttäjän palvelun toimivan normaalisti vanhempien luona missä eri reititin käytössä.
Jos Telia TV sovellus vaatii toimiakseen kyseisiä muutoksia, niin kyllä se vika jää juuri siihen sovellukseen, eikä mihinkään muuhun. Mielestäni on todella hölmöä edes lähteä ohjeistamaan käyttäjiä tällaisiin muutoksiin, jos heillä kaikki muut palvelut toimivat ongelmitta. Miettikää nyt oikeasti tilannetta, että jokaisen sovelluksen osalta joutuisi langattoman verkon asetuksia rukkaamaan.
Jos vaan laitettaisiin se Telia TV sovellus kuntoon, eikä sysätä ongelmia sinne, missä niitä ei ole.
Tuon puskuroinnin osaltakin olisi erittäin mielenkiintoista kuulla vähän tarkempaa analyysia, miksi nuo langattoman verkon asetukset itsessään siihen vaikuttaisivat? Näin äkkiseltään sanoisin, että puskurointiin vaikuttaa käytännössä vain miten monta bittiä ajassa x kulkee yhteyden kautta. Vaikuttavatko asetukset taas tuohon yhteyden nopeuteen on toinen asia, mutta kun kaikki muut palvelut toimivat...
No LiAntti tai kuka tahansa Telialta. Tulkaahan nyt selventämään ymmärtämättömälle näitä asioita.
@LiAntti
@mikkooks@ kirjoitti:
@LiAntti@ kirjoitti:
@Kiezkicker@ kirjoitti:
Sama juttu täälläkin. Ollut Liiga TVn alusta asti. Ulkoinen ChromeCast ja ratkaisua ei ole löytynyt r
edea maksullisien tekn.avun kautta. Kännykän kautta lätkämatseja seuraten, mutta täyttä maksua maksaen!
Ei kyllä enää ensi kaudella ellei parannusta tule.
Chromecast virheet tuon Telia Tv-sovelluksen osalta on johtunut melko monesti tuosta reitittimestä ja wlanin asetuksista. Muihin sovelluksiin sillä ei ole tuntunut olevan mitään vaikutusta (liekkö erilaisen puskuroinnin vuoksi) mutta tuon kanavanvaihdon lisäksi kaistanleveydellä on vaikutusta. Channel Width voisi siis koettaa tiputtaa 20Mhz tasolle (jos nyt käytössä 40Mhz tai Auto 20/40Mhz).
Lähetykseen/sovellukseen tai puhelimeen tuo ongelma ei nyt ainakaan jää kerta täälläkin mainittu toisen käyttäjän palvelun toimivan normaalisti vanhempien luona missä eri reititin käytössä.
Jos Telia TV sovellus vaatii toimiakseen kyseisiä muutoksia, niin kyllä se vika jää juuri siihen sovellukseen, eikä mihinkään muuhun. Mielestäni on todella hölmöä edes lähteä ohjeistamaan käyttäjiä tällaisiin muutoksiin, jos heillä kaikki muut palvelut toimivat ongelmitta. Miettikää nyt oikeasti tilannetta, että jokaisen sovelluksen osalta joutuisi langattoman verkon asetuksia rukkaamaan.
Jos vaan laitettaisiin se Telia TV sovellus kuntoon, eikä sysätä ongelmia sinne, missä niitä ei ole.
Tuon puskuroinnin osaltakin olisi erittäin mielenkiintoista kuulla vähän tarkempaa analyysia, miksi nuo langattoman verkon asetukset itsessään siihen vaikuttaisivat? Näin äkkiseltään sanoisin, että puskurointiin vaikuttaa käytännössä vain miten monta bittiä ajassa x kulkee yhteyden kautta. Vaikuttavatko asetukset taas tuohon yhteyden nopeuteen on toinen asia, mutta kun kaikki muut palvelut toimivat...
Muutoksilla nähdään onko niillä apua käyttäjän tilanteeseen vai ei, tällä tavalla myös nähdään että mitkä yhdistelmät aiheuttavat probleemaa laitteiden&sovelluksen toiminnan kanssa --> tätä kautta saadaan myös arvokasta tietoa sovelluksen kehitystä varten. Syitä ja vikoja ei ole kenenkään niskaan tarkoitus sysätä vaan ratkoa ne yhdessä.
Muiden sovellusten tekniseen toteutukseen en pysty kommentoimaan miten ovat sen toteuttaneet mutta esim. itselläni vanhempi modeemi ei 2.4Ghz verkosta pysy mukana Telia TV-sovelluksen live-kuvan kanssa ja netflix puskuroi lähetystä aina 20-25s ennenkuin lähetys starttaa. Reitittimen vaihto tuoreempaan korjasi oireen vaikka käytössä sama 2.4Ghz verkko ja Netflixin latausikoni pyörähtää enää max 10-13s. Latausnopeudet Speedtest-testerillä olivat kuitenkin identtiset molemmilla modeemeilla.
Asetuksilla itsessään on se iso merkitys, että Telia TV ei minun omien testieni perusteella siedä paljoakaan packet-lossia live-kuvan kanssa --> näkyy heti pikselöitymisenä. Puskuroinnin lisääminen kai korjaisi tämän mutta se aiheuttaisi live-kuvaan viivettä lisää joka ei sekään ole haluttua varsinkaan liigan kanssa. Packet lossin vähentäminen onnistuu vakaamman (ruuhkattoman) Wlan-kanavan valinnan kautta sekä matalemman kaistaleveyden valitsemalla.
Tuo nyt vastasi viestiini käytännössä vain siltä osin, että vikaa on tässäKIN tapauksessa vain ja ainoastaan Telia TV sovelluksessa.
Tuo langaton yhteys itsessään muodostetaan kahden laitteen välille ja niillä tietysti omat softansa, jotka tätä ohjaavat. Telia TV käyttää käyttöjärjestelmän tarjoamaa yhteyttä ja sen toimintaan vaikuttaa tasan tarkkaan vain yhteyden nopeus ja laatu, nekin periaatteessa sama asia. Siltä osin tietysti erilaisten konfiguraatioiden haku voi olla perusteltua, että nopeutta voi saada nostettua, mutta voi sillä myös rikkoa jo toimivan ympäristön.
Pysyn edelleen kannassani, että muiden palvelujen toimiessa täysin ongelmitta, on typerää lähteä tuolla tasolla asiakasta ohjeistamaan. Jos Telia TV sovellus ei siedä matkalle jääneitä paketteja niin hyvin kuin muut vastaavat, niin siinähän teillä on diagnosoitu ongelma, johon pitäisi ratkaisu keksiä sovelluksen sisällä.
Hei! Sama ongelma vaivaa. Kokeillut kahdella eri mokkulalla, kahdella telkulla ja läppärillä & tabletilla. Onko Telia Tv -ohjelmaan tullut korjauksia tai uusia korjausvihjeitä?
Hei @VeikkoMikko ja tervetuloa Telia yhteisöön
Minkä generaation (1 gen tikku/2 gen pyöreä dongle jossa kiiltävä pinta/3 gen pyöreä dongle jossa mattapinta/ tai chromecast ultra) chromecast sinulla on käytössä ja mikä on laitteen ohjelmistoversio?
Tuleeko tuota virhekoodia käynnistyksen yhteydessä vai kesken katselun ja kuinka usein?
Toimiko samaisen wlan verkon ja chromecastin kautta muut sovellukset ok?
Noilla tiedoilla saadaan tarkempaa kuvausta häriöstä sovelluskehitykseen
Hei! Laite on Gen 3 ja ohjelmaversio: 3.0.2.201. Tilanne etenee seuraavasti: Kun painan Telia Tv:ssä haluamani ohjelma päälle, niin näytössä alkaa pyöriä yhdistämiskierukka, joka pyörii ja pyörii. Kun 5-10 min kuluttua katkaisen pyörimisyrityksen, tulee ko virhekoodi näkyviin. Kaikki muut yhteydet toimivat langattomassa ok. Veikko
Kiitos tiedoista, näillä päässään tutkinnassa alkuun. Suosittelisin vielä Chromecastin resetoimista jos sitä ei ole vielä tehty. Laitoin nyt nämä tiedot sovelluskehitykseen, kokeillaan saadaanko tilannetta toistettua. Kerrotko vielä @VeikkoMikko mikä netti ja reititin käytössäsi on?
Telian nettiyhteys ja reitittimenä on ollut Huawei ja TP-Link, tarkempia malleja en muista. Kiitos kun selvittelet haastetta. Hyvää Pääsiäistä toivottelen. Veikko
Niin ja resetoin Chromecastin useamman kerran, ei auttanut.
@VeikkoMikko@ kirjoitti:
Telian nettiyhteys ja reitittimenä on ollut Huawei ja TP-Link, tarkempia malleja en muista. Kiitos kun selvittelet haastetta. Hyvää Pääsiäistä toivottelen. Veikko
Vielä sen verran haluan tarkentaa että onko chromecast kytketty huawein wlan verkkoon? Jos ei ole niin testaa siihen yhdistämistä. Tarkista myös että laitteesi jota käytät kauko-ohjaimena on yhdistetty samaan wlan verkkoon kuin chromecast.
Kiitos tiedoista, palailen tähän ketjuun kunhan saadaan testaukset tehtyä.
@VeikkoMikkoOnhan sinulla muuten tabletissa TeliaTV sovellus asennettuna? Läppärin/tietokoneen kautta peilausta ei meidän sovellus tue, hoksasin sen vasta nyt tässä vaiheessa. Tabletilla ei myöskään saa olla mikään VPN palvelu päällä (esim freedome)
Samassa verkossa olivat. Myös Telia TV on asennettu. Mutta mutta se viimeisin huomiosi: VPN eli Freedom on ollut päällä kaikissa laitteissa. Ja sen sulkeminen tuonee ratkaisun tähän ongelmaan, näin uskon. Kokeilen sitä ensi tilassa. Kiitos, asiantuntijameininkiä :)
Freedom esti yhteyden. Nyt toimii, kiitos
Täälläkin ollut sama ongelma koko kauden. Kaikki muu toimii, telia ei. Hinta ei ehkä ollut ihan kohdillaan pyhelinseurantaan.