Skip to main content

Minulla on vielä tuollainen vanha Motorolan VIP1003, jonka sain aikoinaan kun tilasin tuon Telia (Sonera) TV:n. Siinä lakkasi uudehko kaukosäädin toimimasta vuosia sitten; pyysin teiltä silloin uutta, mutta en saanut mitään vastausta tuohon pyyntöön, ja sitten totuin käyttämään Kake-sovellusta. 

Nyt Kake ei enää löydä tuota boxia. Boxissa kyllä palaa valot (netti & virta), ja modeemin (Thomson TG789vn) hallintapaneelissakin näkyy, että boxille löytyy uniikki ip-osoite jne. Olen resetoinut sovelluksen, buutannut modeemin & boxin jne., mutta mikään ei auta. Ajattelin kokeilla Kakea vaikka toisessa kännykässä, mutta sitä ei nähtävästi saa enää edes ladattua.

Tulee ainoastaan mieleen, että boxi ehdotti päivitystä samana aamuna; skippasin tuon päivityksen sillä hetkellä (kuten silloin tällöin teen, eikä tuo ole ikinä aiheuttanut mitään ongelmia). Boxia tuskin saa mitenkään päivittymään, jos sitä ei saa edes päälle, ja sitähän ei nähtävästi saa päälle ilman kaukosäädintä (oikeaa tai virtuaalista)? Takana olisi USB-portti, mutta sillä tuskin pystyy tekemään mitään mielekästä säätöä?


@MSandt  kirjoitti:


Minulla on vielä tuollainen vanha Motorolan VIP1003, jonka sain aikoinaan kun tilasin tuon Telia (Sonera) TV:n. Siinä lakkasi uudehko kaukosäädin toimimasta vuosia sitten; pyysin teiltä silloin uutta, mutta en saanut mitään vastausta tuohon pyyntöön, ja sitten totuin käyttämään Kake-sovellusta. 



Nyt Kake ei enää löydä tuota boxia. Boxissa kyllä palaa valot (netti & virta), ja modeemin (Thomson TG789vn) hallintapaneelissakin näkyy, että boxille löytyy uniikki ip-osoite jne. Olen resetoinut sovelluksen, buutannut modeemin & boxin jne., mutta mikään ei auta. Ajattelin kokeilla Kakea vaikka toisessa kännykässä, mutta sitä ei nähtävästi saa enää edes ladattua.



Tulee ainoastaan mieleen, että boxi ehdotti päivitystä samana aamuna; skippasin tuon päivityksen sillä hetkellä (kuten silloin tällöin teen, eikä tuo ole ikinä aiheuttanut mitään ongelmia). Boxia tuskin saa mitenkään päivittymään, jos sitä ei saa edes päälle, ja sitähän ei nähtävästi saa päälle ilman kaukosäädintä (oikeaa tai virtuaalista)? Takana olisi USB-portti, mutta sillä tuskin pystyy tekemään mitään mielekästä säätöä?






Pitkään olet pärjännyt pelkällä kaukosäädin-sovelluksella. Sanoisin, että nyt alkaa olemaan aika päivittää laitteita. Suosittelen ottamaan yhteyden asiakaspalveluumme, jotta voimme vaihtaa boksin, kaukosäätimen sekä palvelureitittimen tuoreempiin malleihin. Itsessään tuon kaukosäädin-sovelluksen tuki on meillä nyt lakkautettu. 


Juu, tämä tuli kuntoon ja sain tuon wanhan boxin vaihdettua👍>


Ethernet lakkasi pelittämästä androidissa ja täytyi kytkeä wifillä. suoritin täysresetin. nyt toimii mutta kake-asetusta ei saa niin että

äänenvoimakkuus toimisi boksille vaikka laitan pallon vasemmalle eli siis kytkin off. en halua että se toimii telkkarin kanssa.



@aikuishuvitus  kirjoitti:


Ethernet lakkasi pelittämästä androidissa ja täytyi kytkeä wifillä. suoritin täysresetin. nyt toimii mutta kake-asetusta ei saa niin että



äänenvoimakkuus toimisi boksille vaikka laitan pallon vasemmalle eli siis kytkin off. en halua että se toimii telkkarin kanssa.






Hyvä kuulla että yhdistit digiboksin WiFi -verkkoon. Näin suosittelemme toistaiseksi tekemään, sillä olemme havainneet häiriöitä kun digiboksi on yhdistettynä verkkokaapelilla. Kaukosäädin -asetuksen lisäksi kannattaa tarkistaa, että HDMI CEC valinta on päällä digiboksin asetuksista. Tämän löydät kohdasta Asetukset - Järjestelmän asetukset - TV asetukset - HDMI CEC. Kaukosäädin ja digiboksi kannattaa myös uudelleenparittaa. Ohjeet löydät Kaukosäätimen ongelmatilanteet -otsikon alta, kohdasta Digiboksin ja kaukosäätimen uudelleenparitus.


kiitos. vielä pahoitteluni sille vikapäivystäjälle kun perrrjantaina hänelle kiukuttelin. oudoksuin wifiä mutten enää.

salasana löytyi motun tarrasta.



@aikuishuvitus  kirjoitti:


kiitos. vielä pahoitteluni sille vikapäivystäjälle kun perrrjantaina hänelle kiukuttelin. oudoksuin wifiä mutten enää.



salasana löytyi motun tarrasta.






Ei se mitään, on ihan ymmärrettävää, että vikatilanne saattaa saada hermot kireäksi. Saitko noiden aiempien ohjeiden avulla kaken toimimaan?


en. ohjaa edelleen telkkaria. ja kauhukseni huomasin että edelleen filmin vuokraus: mökki ja 3 x ok uskomatonta tietoista

pahuutta ohjelmoijilta!


kyllä varmasti tulee paljon vahinkovuokrauksia kun perheessä on lapsia vanhuksia vammaisia.........

pidin meteliä tuosta ja ne aspassakin myönsivät ja sanoivat että varmasti asiaan tulee korjaus.

vaan eipä tullut koska valitin asiasta monta kertaa. Aiheuitti ns. vastareaktion mikä osoittaa

heidän olevan tietoisesti pahoja. pin-kysely pitäis olla päällä mutten luota. en uskalla painaa kolmatta kertaa ok-ta.



@aikuishuvitus  kirjoitti:


en. ohjaa edelleen telkkaria. ja kauhukseni huomasin että edelleen filmin vuokraus: mökki ja 3 x ok uskomatonta tietoista



pahuutta ohjelmoijilta!






Television ja digiboksin välillä voi olla kolmessa eri paikassa asetus päällä, jotka määrittävät ohjataanko televisiota myös digiboksin kaukosäätimellä. Television omissa asetuksissa voi olla tuo HDMI CEC -asetus. Jos sellainen löytyy, ota se pois käytöstä.



 



Tämän jälkeen digiboksin omasta asetusvalikosta löytyy myös tämä HDMI CEC -asetus, menemällä Asetuksiin, sitten valitsemalla Järjestelmän asetukset --> TV-asetukset --> Aktivoi CEC. Ota se pois päältä. Samasta asetusvalikosta ylempää löytyy Kaukosäädin --> Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä. Ota se myös pois käytöstä.



@aikuishuvitus  kirjoitti:


kyllä varmasti tulee paljon vahinkovuokrauksia kun perheessä on lapsia vanhuksia vammaisia.........



pidin meteliä tuosta ja ne aspassakin myönsivät ja sanoivat että varmasti asiaan tulee korjaus.



vaan eipä tullut koska valitin asiasta monta kertaa. Aiheuitti ns. vastareaktion mikä osoittaa



heidän olevan tietoisesti pahoja. pin-kysely pitäis olla päällä mutten luota. en uskalla painaa kolmatta kertaa ok-ta.






Jos käytössä on meidän uusi digiboksi niin pin-koodikyselyn saa asetettua päälle nettiselaimen kautta osoitteessa tv.telia.fi. Pin-koodikyselyn päälle laittaminen estää vuokraamisen. Jos olet epävarma, että onko sinulla pin-koodikysely päällä, pystyt tarkistamaan tämän ylempänä mainitun nettisivun kautta kirjautumalla sisään sinun Telia TV -tunnuksilla ja menemällä Asetukset-välilehdelle, josta pystyt varmistamaan, että pin-koodi on päällä.


Vastaa