Skip to main content

On sääli, että Cmoren maksulliset kanat siirtyy MTV:lle

 

Tässä muutamia huomioita, joita huomasin palvelun tasossa heikentyneen:

 

 

MTV Katsomo ei tue katseluprofiileja:

 

  • älytön ratkaisu, sillä perheen jäsenille ei siten tarjota henkilökohtaisia suosituksia (ei tosin toiminut Cmoressakaan lainkaan). lisäksi "jatka katselua" - osion täyttäisi perheenjäsenten ohjelmat. esimerkiksi puolisoiden seuraamat 7 sarjaa, 7 otteluklippia ja pari kesken jätettyä elokuvaa sekä lukuisat lastenohjelmat. Netfliksistä tuttu älykäs tunnistus ohjelman loppumisesta olisi kyllä tarpeen

 

urheilutallenteisiin pääsee käsiksi välittömästi lähetyksen päätyttyä

 

  • ilmeisesti peliä ei voi katsoa kesken pelin niin kuin aiemmin. Elisa Viihteellä homma toimii paremmin, mutta siitä ei ole apua, koska maksullisia kanavia ei voi nauhoittaa

 

Suorien urheilulähetysten tallenteet ovat katsottavissa seuraavat 48 tuntia

 

- esimerkiksi kaikkien 16 ottelun Mestarien liigan kierroksen katsominen ei enää luonnistuisi, eikä pelejä voisi seurata muutenkaan omaan rauhalliseen tahtiin

 

MTV Katsomo -palvelusta ei voi enää katsella samaa live-urheilulähetystä useammalta laitteelta samanaikaisesti, mikä oli mahdollista vielä C Moressa

 

- älytöntä, perheitä ei arvosteta. miksi harkoista saapuva lapsi ei voisi katsoa samaa peliä kuin vanhempi olohuoneen sohvalla?  ihan kuin urheilu olisi jotenkin erityisen pyhää, mitä tulisi palvoa vain yks ihminen kerrallaan. me ei eletä enää mitään 70-lukua

 

MTV Katsomosta ei löydy mitään foorumia tai palauteosiota, mihin tämänkin tilityksen kirjoittaisi

 

Hinta kuitenkin nousee

 

Ottaa muuten päähän, että Telia myi Cmoren MTV-pelleille. Eivät ota oikeasti huomioon ketään, vaikka maksaisi mitä



____
Muokkaus AaTanja: muokattu otsikkoa, vaihdettu sopimaton sana neutraalimpaan.

 

MTV Katsomo -palvelusta ei voi enää katsella samaa live-urheilulähetystä useammalta laitteelta samanaikaisesti, mikä oli mahdollista vielä C Moressa

- älytöntä, perheitä ei arvosteta. miksi harkoista saapuva lapsi ei voisi katsoa samaa peliä kuin vanhempi olohuoneen sohvalla?  ihan kuin urheilu olisi jotenkin erityisen pyhää, mitä tulisi palvoa vain yks ihminen kerrallaan. me ei eletä enää mitään 70-lukua

Kyseessä on tunnuskohtainen rajoite. Käytännössä erillisellä Telia Play -tunnuksella ja omalla Katsomo-tunnuksella onnistuisi samanaikaisesti saman ottelun katsominen, koska laitteilla ei ole sama tunnus käytössä. 

 

MTV Katsomosta ei löydy mitään foorumia tai palauteosiota, mihin tämänkin tilityksen kirjoittaisi

MTV Katsomoon liittyvissä asioissa pääset palautelomakkeen kautta lähettämään kysymyksesi tai palautteesi. 


Samaa mieltä, että tällä hetkellä palvelu on huonompi kuin cmore. Toivottavasti parantavat sitä kuten ovat luvanneet, vaikkakin en usko noita urheilun estoja tullaan enää muuttamaan. Myöskin itse käyttöliittymä on huonompi kun selaa sarjoja tai elokuvia. Ei löydy lista muotona vaan joutuu rullaamaan niitä yksi rivi kerrallaan.

 

Olisivat vain ottaneet cmoren toimivan käyttöliittymän ja muuttaneet sen nimeksi katsomo( tätä ei varmaan sen takia pystytty tekemään, koska näitä operaattori kohtaisia käyttäjä tunnuksia ei ole heti saatu kaikkia mtv katsomo puolelle niin tämän takia niitä pidetään yhtä aikaa päällä, kunnes tämä asia on hoidettu). Mutta nyt onneksi ainakin vielä toimii molemmat niin voi katsoa cmorea ja toivoa kunnes se loppuu ovat silloin saaneet itse mtv katsomo palvelun paremmaksi.


Kiitti Katjanelle neuvosta “Telia Play -tunnuksella ja omalla Katsomo-tunnuksella onnistuisi samanaikaisesti saman ottelun katsominen, koska laitteilla ei ole sama tunnus käytössä.”. En ole vielä kokeillut, mutta kuulostaa ihan uskottavalta.

Tässä joitain kokemuksia:

  • ​​​​​​​urheilutallenteisiin pääsee käsiksi välittömästi. vaikka kesken pelin. se on hyvä juttu.
  • Suorien urheilulähetysten tallenteet ovat katsottavissa seuraavat 48 tuntia. tämä on totta. se on liian lyhyt aika, jos haluaa nähdä kaikki Mestarien liigan ottelut. Ne ovat kuitenkin suomeksi selostettuja, joten olisi kiva nähdä ne. Ainakin osa. Miksi ne eivät näy pidempään? Jokin pilvipalvelusopimus? En osaa arvata.
  • MTV Katsomo ei tue katseluprofiileja. tämä on totta. kaikissa muissa striimaus-palveluissa löytyy profiilit. omituista.
  • "jatka katselua" - osio ei täyty lukuisista urheiluun liittyvistä klipeistä tai matseista. se on selkeä parannus.
  • Cmore ja MTV Katsomo kaatuu erittäin usein Apple TV:lla. muut striimaus-palvelut ei kaadu koskaan. tämä taitaa liittyä jotenkin urheiluun eli urheilutapahtumat eivät päivity jokseenkaan oikein.
  • urheilu löytyy helpommin MTV Katsomosta kuin Cmoresta. En ole varma, onko tämä mielipidekysymys, mutta koen näin.

 

Eipä tässä muuta. Jatkan tilausta. Vaikka MTV:lla ja Viasatilla on suurin piirtein monopoli urheiluun niin kannattaa silti seurata, mitä asiakkaat ajattelevat. 


Tuli sitten lopetettua palvelu, kun Katsomo tosiaan on paljon CMorea huonompi. Salkkarit esim eivät ilmesty ikinä jatka katsomista listalle, vaikka uusia jaksoja olisi tullut. Se ei myöskään ikinä näy missään valmiilla listoilla vaan joka kerta joutuu erikseen etsimään. Sen sijaan koko ajan tyrkytetään jotain reality ******, joka ei voisi vähempää kiinnostaa.

Tähän päälle vielä joku todella ärsyttävä ja turha overlay, joka tummentaa kuvan jos hiiri liikahtaa ja estää screenshottien ottamisen niin menee sekin huvi, että voi kiusata telkkarista sarjaa katsovia kavereita. Lisäksi tottakai pitää joka jakson välissä pompata full screenistä ikkunaksi niin koko "palvelu" tuntuu lähinnä kiusanteolta.

Käännätte muutoksen suunnan ja muutatte Katsomon CMoreksi niin saatte paljon tyytyväisempiä asiakkaita. 

 

----
Muokkaus Merja_J: siistitty kieliasua


@elo420 MTV Katsomoa koskevat palautteet kannattaa käydä jättämässä tämän lomakkeen kautta. Toki niitä voi tännekin kirjoittaa, mutta MTV Katsomo haluaa varmasti mielellään heitä koskevat palautteet suoraa itselleen niin on helpompi niihin sitten reagoida.

Itse en ole vielä Katsomoon siirtynyt vaan vielä on vanha C More käytössä. Tosin ei enää kauaa. Katsotaan kuinka homma lähtee uudessa sovelluksessa toimimaan. Selaimen kautta en tosin ole palvelua ennenkään käyttänyt, sovellus on ollut itselle se sopivin tapa. 


Ihan Minun Telian kautta onnistui irtisanominen ilman mitään turhanpäiväisiä lomakkeita. Telia omistaa koko roskan, Telia on tehnyt päätöksen muuttaa toimiva CMore huonoksi Katsomoksi ja minä olen Telian asiakas enkä MTV:n. Alunperinkin otin sen pääasiassa vitosen alennuksen kodin netistä vuoksi ja ajattelin että sen kanssa voin hyvinkin maksaa toimivasta palvelusta. Nyt kun palvelua ollaan muuttamassa huonommin toimivaksi irtisanominen oli ainoa järkevä ratkaisu varsinkin kun vitosen alennus säilyy silti. Palaute on siis Telialle typerästä päätöksestä huonontaa palvelua asiakkailtaan. 

Mitään sovelluksia en ole koneelle todellakaan asentelemassa joka ikistä palvelua varten, appsit kuuluu luureihin sun muihin mobiililaitteisiin. 


Vastaa