Skip to main content

Joo, elikkä en pääse käyttämään share play:ta "liian hitaan internetnopeuden" takia. Näin väittää ainakin oma PS4. Ostin konsolin jo melkein 14kk sitten ja muistan hyvin että ihan alussa palvelu on toiminut moiteettomasti. Joskus 4-5kk sitten eteeni tuli tämä ongelma. Onko joku muu törmännyt tällaiseen?

 

Nettinopeuteni on 10M/2M (valokuitu)

Yritin toki avata kaikki tarvittavat portit, kaikki portit, muuttamaan IP-osoitteen, poistamaan NAT:in, tekemään siltauksen modeemissa. Mikään niistä ei auttanut. Soitin Sony:in asiakaspalveluun ja sieltä kerrottiin että palveluntarjoaja saattaa käyttää "väärää" protokollaa. :D

 

Any ideas?

10/2 Mbps valokuitua ei Sonera taida myydä. Onko kyseessä ADSL liittymä?



 



Valokuidun profiilit menevät 1/1, 2/2 10/5, 10/10, 50/10, 50/50, 100/10, 100/100 ....



 



ADSL tuo nopeus ehkä mahdollista. Onko kyseessä Valokuitu mutta toteutustekniikka ADSL?


Tuota minä en kyllä tiedä. Ainakin Soneran sivuilla lukee näin:

 

Sonera Kodin Netti S:

  • Laajakaistan toteutustekniikka: valokuitu

Thomson taas näyttää:

 

2.3 DSL Type :ADSL2+ Annex M US 56
2.4 Line Rate (Up / Down):2559 kbps / 12799 kbps

 

Ilmeisesti toteutustekniikka ADSL.


12/2 Mbps tulee sieltä linjastasi ja pitäisi riittää johonkin asti. Nopeusprofiilisi on varmaan 24/2 Mbps jonka vaihteluväli on 10 - 24Mbps latausnopeudeltaan.



 



Nopeus on sopimuksen mukainen mutta yllättävän alhainen nopeus kun valokuidulla toteutettu asuintaloosi asti. Oletko kokeillut modeemin uudelleen käynnistystä?


Vastaa