Ikävästä ongelmasta on tietenkin kyse ja tämä on meillä tiedossa sekä korjauksessa. Valitettavasti tarkempia tietoja häiriöstä ei ole antaa, mutta toivotaan, että tämä on pian normaalisti toiminnassa.
Täällä samaa ihmetelty ja on soitettu, mutta tilanne pysyy samana. Nyt jo täytyi yrittää maksaa uudestaan, koska eräpäivä tulee vastaan ja se maksumuistutus ja lisämaksut arvatenkin kyllä varmasti löytävät perille ajoissa.
Eipähän tämä kyllä kovin vahvaa suorittamista ole ja operaattorin vaihtoa jo tässä itsekin suunnittelemassa, koska ei ole ensimmäinen kerta samasta aiheesta.
@pasilaakkonen10@ kirjoitti:
Täällä samaa ihmetelty ja on soitettu, mutta tilanne pysyy samana. Nyt jo täytyi yrittää maksaa uudestaan, koska eräpäivä tulee vastaan ja se maksumuistutus ja lisämaksut arvatenkin kyllä varmasti löytävät perille ajoissa.
Eipähän tämä kyllä kovin vahvaa suorittamista ole ja operaattorin vaihtoa jo tässä itsekin suunnittelemassa, koska ei ole ensimmäinen kerta samasta aiheesta.
Todella kiusallinen vika kyseessä. Nyt kuitenkin asia on tältä osin edennyt siihen, että nämä suoritukset tullaan kohdistamaan automaattisesti viikon sisään luottotilille. Ihan tarkkaa päivämäärää ei ole vielä antaa.
Kiitos tästä tiedosta, seuraillaanpa siis tilannetta ?
Ja ongelmat eikun jatkuu ja jatkuu ja jatkuu vain. Antaa niin huonon kuvan kyllä teliasta, ettei tällaista softavikaa saada kuukausien aikanakaan kuntoon, että harkitsen tosissani operaattorin vaihtoa. Tämän pelleilyn katsominen riittää jo.
@Soirija Maksoitko laskun kenties 14. elokuuta? Jos olet tehnyt suorituksia juuri tuolloin Telia Payn kautta, voi olla ettei se ole kohdistunut vielä. Maksuajo tuon päivän osalta on nyt tehty ja suoritukset tulevat näkyviin viimeistään tiistaina 25.8.
Vai että maksuajot, kohdistukset ja suoritukset. Jargonia ja selityksiä kuultu, mutta edelleenkään ei toimi Telia Pay ja asiakkaiden sillä maksamat maksut eivät vieläkään löydä perille. Miten kahdessa kuukaudessa ei ole minkäänlaista korjausta tapahtunut. Kohtuutonta vaatia asiakkaita maksamaan laskut kahteen kertaan eri maksutavoilla Telian omien sekoilujen takia.
@Ampor@ kirjoitti:
Vai että maksuajot, kohdistukset ja suoritukset. Jargonia ja selityksiä kuultu, mutta edelleenkään ei toimi Telia Pay ja asiakkaiden sillä maksamat maksut eivät vieläkään löydä perille. Miten kahdessa kuukaudessa ei ole minkäänlaista korjausta tapahtunut. Kohtuutonta vaatia asiakkaita maksamaan laskut kahteen kertaan eri maksutavoilla Telian omien sekoilujen takia.
Telia Pay -sovelluksessa aiemmin havaittu häiriö korjattiin, mutta häiriö uusiutui. Suoritukset tullaan kohdistamaan asiakkaiden luottotileille automaattisesti noin viikon sisällä, kun häiriö on saatu korjattua.
Tätä samaa häiriötä on tapahtunut jo muutama vuosi sitten ja näemmä tapahtunut koko kesän??? Ainoa viesti minkä teiltä soitettaessa saa on se että kannattaa maksaa maksusopimuksen kautta Telia PAY:n lyhennykset!!!??? Miksi *******issä teillä sitten on appi sitä varten ja siinä maksu mahdollisuus? Miten esim. Ylimääräinen lyhennys maksetaan maksusopimuksen kanssa?
on perin kummallista välinpitämättömyyttä se että asialle ei ole vaivauduttu tekemään mitään muuta kuin peukaloinen pyöritystä ja meriselityksiä! Suomi on koodaajia pullollaan jotka koodaavat tuollaisen sovelluksen ”isomman hädän aikana” jos vaivautuvat luopumaan Aku Ankan luvusta! Miksi *******aa sovellusta ei siis haluta heittää sovelluksien hautuumaalle ja anneta tehdä kunnollista uutta tilalle joka jopa tekisi sitä mitä sen kuuluisi! Jos näin ei ole aikomus tehdä niin poistakaa nyt edes sovelluksen kautta maksumahdollisuus!
Itse maksoin juuri sovelluksen kautta 130 euroa ylimääräistä lyhennystä kk-lyhennyksen päälle mutta maksu jäi roikkumaan johonkin bittiavaruuteen ja sovelluksessa luki että ”maksuasi käsitellään” nyt päiviä myöhemmin raha hävinnyt tililtä ja ”maksuasi käsitelllään” viesti hävinnyt myös ja tilalle tullut että maksa laskusi! Ja jotta ei olisi riittävän sekavaa niin alla luki että maksa Laskusi 880 657 742 erässä, joka sittemmin hävinnyt!
Eikö näitä nyt vaan voitaisi laittaa kuntoon?
ps. Jos ei tule kuntoon niin toivottavasti menee sekaisin toisinpäin että käy työntämään rahaa asiakkaiden tileille päin!!! (Luulen että siinä tapauksessa asia korjattaisiin välittömästi)😏>😏>😏>
Ymmärrän, että tilanne turhauttaa. Se ei tietenkään ole kenenkään etu, että maksujen kirjautumisissa on häiriötä. Nämä maksetut suoritukset tullaan kohdistamaan luottotileille mahdollisimman pian. Jos haluat maksaa Telia Rahoituksen laskua kerralla enemmän, voi sen tehdä esimerkiksi verkkopankissa maksamalla laskun samalla viitteellä ja muuttamalla summaa suuremmaksi.
Tämä ei taida vieläkään toimia kunnolla, kun 28.9 maksettu lasku näkyy kyllä maksettuna, mutta käytettävää luottoa ei ole tullut lisää.
Eli sanotaan vaikka, että mulla olisi vaikka 500€ käytettävää luottoa ja maksan laskun, joka on 70€, niin kauanko tuossa kestää, että "käytettävissä olevaa luottoa" on tuo 570€?
Moikka @Hulkamania ja tervetuloa Yhteisöön! Kiva, kun löysit tänne😁>
Tosi harmillista, että olet joutunut odottelemaan Telia Payn suoritusten näkymisen kanssa. Jotta voidaan pelata varman päälle, niin pyytäisin sinua olemaan meidän asiakaspalveluun yhteydessä. Sieltä käsin saadaan vietyä asiaa tarvittaessa eteenpäin. Tässä meidän yhteydenottokanavamme kootusti.
@AaTanja@ kirjoitti:
Moikka @Hulkamania ja tervetuloa Yhteisöön! Kiva, kun löysit tänne😁>
Tosi harmillista, että olet joutunut odottelemaan Telia Payn suoritusten näkymisen kanssa. Jotta voidaan pelata varman päälle, niin pyytäisin sinua olemaan meidän asiakaspalveluun yhteydessä. Sieltä käsin saadaan vietyä asiaa tarvittaessa eteenpäin. Tässä meidän yhteydenottokanavamme kootusti.
Jees, kaippa se täytyy alkaa joku päivä alkaa jonottamaan asiakaspalveluun, jos ei ala näkymään tuolla Telia Pay sovelluksessa.
Joskus aikaisemminkin ollut samaa ongelmaa ja silloin maksettu lasku lisääntyi käytettävää luottoon 2-3 viikon viiveellä, niin onko noilla suorituksilla joku tietty päivä, kun niitä käsitellään?
Telia Pay sovellus muuten herjaa aina maksun jälkeen, että "maksu epäonnistui" vaikka rahat lähtevätkin tililtä ja kirjautuvat maksetuksi parin päivän viiveellä.
@Hulkamania@ kirjoitti:
Jees, kaippa se täytyy alkaa joku päivä alkaa jonottamaan asiakaspalveluun, jos ei ala näkymään tuolla Telia Pay sovelluksessa.
Joskus aikaisemminkin ollut samaa ongelmaa ja silloin maksettu lasku lisääntyi käytettävää luottoon 2-3 viikon viiveellä, niin onko noilla suorituksilla joku tietty päivä, kun niitä käsitellään?
Telia Pay sovellus muuten herjaa aina maksun jälkeen, että "maksu epäonnistui" vaikka rahat lähtevätkin tililtä ja kirjautuvat maksetuksi parin päivän viiveellä.
Kesän aikana, muutamana kuukautena Telia Pay -suorituksien kirjautumisessa perille ilmeni vikaa, joka aiheutti tuon viiveen. Normaalisti maksut kirjautuvat perille automationa ja maksun tulisikin näkyä niin laskulla että luoton kokonaissaldossa 1-3 pankkipäivässä.
Asiakaspalvelumme tavoitat aika näppärästi meidän chatin kautta, joka on auki kellon ympäri. Kirjautumalla Minun Teliaan pääset chattiimme käsiksi.
Yhteydenotot asiakaspalveluun huomattu aivan turhiksi tämän asian tiimoilta. Mitään apua he eivät voi antaa. Vastaus on aina vaan, että maksa lasku verkkopankissa, ja tälläistä asiakkaalle on turhaa ja kohtuutonta ehdotella jos asiakas on laskun jo ajallaan maksanut kortilla ja maksu näkyy veloittuneen asiakkaan kortin tililtä. Tuplamaksu kirjautuisi vain ylimääräiseksi lyhennykseksi eikä kuittaa seuraavaa kuukausimaksua. On siis väärin ehdotella asiakkaalle tälläistä ja se hyödyttää vain Teliaa.
Olen Telia Pay korttimaksun jälkeen vain tarkistanut että maksu veloittui oman kortin tililtä ja antanut asian vaan olla vaikka mitä virheilmoitusta tulisi apistä ja parissa kolmessa viikossa suoritus sitten alkaakin näkyä oikein sovelluksessa ja suoritukset hyväksytty. Mitään korkoa ei olla eikä kuulukaan Telian periä jos maksu on tehty ennen eräpäivää.
Toivottavasti pian Telia saa Telia Pay appinsä kokonaan kuntoon niin asiakkuus voi jatkua tulevaisuudessakin laitehankintojen osalta.
Minusta on myös outoa ettei kaikki aspassanne tunnu ymmärtävän, että kaikki eivät verkkopankissa halua maksaa kun kerran nykyään on maksukortteja joilla maksamalla on mahdollista saada hyviä etuja kaikista ostoksista (esim. lento- ja bonuspisteitä). Jos ei korttimaksaminen toimi niin siirryn jatkossa toiseen kauppaan jossa toimii.
M
@Ampor@ kirjoitti:
Yhteydenotot asiakaspalveluun huomattu aivan turhiksi tämän asian tiimoilta. Mitään apua he eivät voi antaa. Vastaus on aina vaan, että maksa lasku verkkopankissa, ja tälläistä asiakkaalle on turhaa ja kohtuutonta ehdotella jos asiakas on laskun jo ajallaan maksanut kortilla ja maksu näkyy veloittuneen asiakkaan kortin tililtä. Tuplamaksu kirjautuisi vain ylimääräiseksi lyhennykseksi eikä kuittaa seuraavaa kuukausimaksua. On siis väärin ehdotella asiakkaalle tälläistä ja se hyödyttää vain Teliaa.
Olen Telia Pay korttimaksun jälkeen vain tarkistanut että maksu veloittui oman kortin tililtä ja antanut asian vaan olla vaikka mitä virheilmoitusta tulisi apistä ja parissa kolmessa viikossa suoritus sitten alkaakin näkyä oikein sovelluksessa ja suoritukset hyväksytty. Mitään korkoa ei olla eikä kuulukaan Telian periä jos maksu on tehty ennen eräpäivää.
Toivottavasti pian Telia saa Telia Pay appinsä kokonaan kuntoon niin asiakkuus voi jatkua tulevaisuudessakin laitehankintojen osalta.
Minusta on myös outoa ettei kaikki aspassanne tunnu ymmärtävän, että kaikki eivät verkkopankissa halua maksaa kun kerran nykyään on maksukortteja joilla maksamalla on mahdollista saada hyviä etuja kaikista ostoksista (esim. lento- ja bonuspisteitä). Jos ei korttimaksaminen toimi niin siirryn jatkossa toiseen kauppaan jossa toimii.
Moikka @Ampor ja tervetuloa Yhteisöön!
Se onkin juuri noin, että luottotilille maksetut kuukausimaksun ylittävät suoritukset siirtyvät kokonaisvelkaan. Onko sinulla nyt viime maksunkin kohdalla käynyt niin, että olet maksanut Telia Pay -sovelluksella ja summa ei ole kohdistunut avoimelle laskulle? Ilman muuta sovelluksen täytyisi olla sellainen, jonka toimintaan voi luottaa.
Asiakaspalveluun otettu yheyttä ja ei siellä taidettu ikävä kyllä tietää onko mitään tehtävissä, kun käskettiin odottaa uutta laskua ja ehkä sen tulon jälkeen tuo jo maksettu "kohdistuu" sinne käytettävään luottoon 🤣>
Uuden laskun maksoin 22.10, niin täyttyy odottaa, että se näkyy maksettuna tuossa surkeassa Telia Pay sovelluksessa ja jos sekään ei sitten lisää tuota käytettävissä olevaa luottoa, niin alkaa kyllä hermot menemään lopullisesti.
Nyt kuitenkin tilanne on se, että mulla on tuota käytettävää luottoa 60€ liian vähän, kun ei tuo kuukausi takaperin maksettu lasku sinne ole vieläkään lisääntynyt.
@Hulkamania@ kirjoitti:
Asiakaspalveluun otettu yheyttä ja ei siellä taidettu ikävä kyllä tietää onko mitään tehtävissä, kun käskettiin odottaa uutta laskua ja ehkä sen tulon jälkeen tuo jo maksettu "kohdistuu" sinne käytettävään luottoon 🤣>
Uuden laskun maksoin 22.10, niin täyttyy odottaa, että se näkyy maksettuna tuossa surkeassa Telia Pay sovelluksessa ja jos sekään ei sitten lisää tuota käytettävissä olevaa luottoa, niin alkaa kyllä hermot menemään lopullisesti.
Nyt kuitenkin tilanne on se, että mulla on tuota käytettävää luottoa 60€ liian vähän, kun ei tuo kuukausi takaperin maksettu lasku sinne ole vieläkään lisääntynyt.
Syyskuun lopulla osa Telia Payn kautta maksetuista suorituksista ei ole kirjautunut Telia Rahoituksen luottotileille. Nuo tehdyt maksut kohdistetaan laskuille mahdollisimman pian, mutta kyseessä on manuaalityö, joten sen vuoksi kirjautuminen voi hieman kestää. Uskoisin, että tässä sinun tilanteessa on kyse tästä, kun kerroit, että kuukausi sitten olet edellisen laskun maksanut. Ikävä tilanne, mutta nyt täytyy odottaa, maksu kyllä kirjautuu luottotilillesi.