@Ampor@ kirjoitti:
Taas Telia Pay pois käytöstä pitkän aikaa ilman mitään ennakkovaroitusta, eikä ilmoitusta milloin valmistuu, Milloin sovellus on taas käytettävissä? Telia Pay sovelluksen toimintavarmuus ollut jatkuvasti huonompaan päin. Toivottavasti tulis tällä kertaa jopa kuntoon.
Harmillisesti Telia Pay -sovelluksen toiminnan kanssa on ilmennyt viime aikoina haasteita, joita pyritään parhaillaan korjaamaan. Kun sovelluksen avaa, niin sieltä pitäisi aueta viesti, jossa on aina maininta mahdollisista sovelluksen käyttöön vaikuttavista huoltotöistä. Avoimet rahoituksen laskut näkee myös Minun Telian Rahoitusportaalista.
@Ampor kirjoitti:
Olis myös hienoa jos sovellukseen saisi vihdoin ja viimein nykyaikaisen, vaivattomamman maksutoiminnon, joka maksaa Telia Finance laskut automaattisesti asiakkaan lisäämällä kortilla (automaattiveloitus aivan kuten Netflix, Spotify, Moi mobiili jne...)
Kiitos kehitysideastasi! Tällä hetkellä voit lisätä sovellukseen esimerkiksi debit-korttisi tiedot ja yhdistää sen Telia Rahoitus -luottotiliisi. 🙂>
Voisin kans ehdottaa että muuttaisitte maksusysteemiä niin, että jos rahoituksen kautta omistaa useamman laitteen, niin saa tilattua loppulaskun erikeen jostain laitteesta minkä voi maksaa pois. Ja näin se kerryttäisi saldoa luottotilille. Nykyinen systeemi on tosi huono, että maksa extraa joka kohdennetaan automaattisesti vanhimpaan laitteeseen
@Iirogreijer@ kirjoitti:
Voisin kans ehdottaa että muuttaisitte maksusysteemiä niin, että jos rahoituksen kautta omistaa useamman laitteen, niin saa tilattua loppulaskun erikeen jostain laitteesta minkä voi maksaa pois. Ja näin se kerryttäisi saldoa luottotilille. Nykyinen systeemi on tosi huono, että maksa extraa joka kohdennetaan automaattisesti vanhimpaan laitteeseen
Kiitos palautteestasi. Tuon luottosumman voi maksaa kerralla pois missä kohtaa tahansa sopimuskauden aikana. Lisäksi halutessasi voit maksaa laskulla olevaa vähimmäiskuukausierää suuremman summan, jolloin maksuaika lyhenee ja / tai viimeisen laskun kuukausierä pienenee. Kuukausittain lähetettävästä laskusta näet käytössäsi olevan luoton kokonaismäärän laskutusjakson alussa ja lopussa sekä erittelyn kaikista tapahtumista, jotka vaikuttavat luoton kokonaismäärään. Luoton korko on tällä hetkellä 0 %, joten tuo kohdentaminen ei sen myötä vaikuta maksettavan luottosumman määrään.
Minä nii kurkkua myöten täynnä telia ja sen asiakkaitten sanomisien yliviivaamista. Tosiaan ollu pitkään käytöstä ei vieläkään toimi. Yritin eilen mennä sen neuvon kautta telia.fi/rahoitus nii ei hyväksy mun sosiaalitunnusta kun pitää eka kertaa kirjautuakseen laittaa. Aina väärä muoto? Sitten pitäs saada laskun asiakas numero laskusta salasanaksi. Miten saat kun pop- pankin netti laskussa sitä ei näy tiedoissa!
Siis tämä Telia Pay on suoraansanottuna aivan täysi ja totaalinen VITSI. Ihminen on käynyt kuussakin jo 60-luvulla ja nyt eletään vuotta 2021. Sovelluksen toimivuus mitä sattuu, maksujen kirjautuminen tilille kestää jotakuinkin 2 viikon luokkaa (koska telian mielestä maksuajoja ei voi tehdä sen useammin, ilmeisesti se "maksaa"). Itselläni ymmärrys maksun kirjautumiseen Telia Pay -tilille keskiaikaan liittyen on samaa luokkaa, kuin verkkopankkimaksu toiseen pankkiin ....muutaman PANKKIPÄIVÄN luokkaa. EI KAHTA VIIKKOA. Esim. Tälläkään hetkellä jo 28.5 maksamani maksu ei ole tililleni kirjautunut. Välillä taas korttimaksupuoli takkuaa, lisäksi, jos olet ehtinyt maksaa kortilla vaikkapa ylimääräisen lyhennyksen XX summalle, et voi tehdä uutta, ennenkuin aiempi on käsitelty jne.
Suurin vitsi tässä on kyllä silti se, että sovellus ollut nyt poissa käytöstä yli KUUKAUDEN. Siis vuonna 2021. Aivan käsittämätöntä
Milloinkohan tämä sovellus olisi taas käytössä?? Yli kuukauden tässä tosiaan jo odoteltu sovelluksen käyttöönottoa ja mitään ei tapahdu.
@Mano75@ kirjoitti:
Minä nii kurkkua myöten täynnä telia ja sen asiakkaitten sanomisien yliviivaamista. Tosiaan ollu pitkään käytöstä ei vieläkään toimi. Yritin eilen mennä sen neuvon kautta telia.fi/rahoitus nii ei hyväksy mun sosiaalitunnusta kun pitää eka kertaa kirjautuakseen laittaa. Aina väärä muoto? Sitten pitäs saada laskun asiakas numero laskusta salasanaksi. Miten saat kun pop- pankin netti laskussa sitä ei näy tiedoissa!
Tuon asiakasnumeron saat myös asiakaspalvelun kautta, ota esimerkiksi chatin kautta yhteyttä. Financen pitäisi hyväksyä henkilötunnus ihan normaalissa muodossa. Millaista herjaa Finance antaa sinun henkilötunnuksestasi? Ymmärsinkö oikein, ettei se hyväksy kirjoitusmuotoa?
@Soirija@ kirjoitti:
Siis tämä Telia Pay on suoraansanottuna aivan täysi ja totaalinen VITSI. Ihminen on käynyt kuussakin jo 60-luvulla ja nyt eletään vuotta 2021. Sovelluksen toimivuus mitä sattuu, maksujen kirjautuminen tilille kestää jotakuinkin 2 viikon luokkaa (koska telian mielestä maksuajoja ei voi tehdä sen useammin, ilmeisesti se "maksaa"). Itselläni ymmärrys maksun kirjautumiseen Telia Pay -tilille keskiaikaan liittyen on samaa luokkaa, kuin verkkopankkimaksu toiseen pankkiin ....muutaman PANKKIPÄIVÄN luokkaa. EI KAHTA VIIKKOA. Esim. Tälläkään hetkellä jo 28.5 maksamani maksu ei ole tililleni kirjautunut. Välillä taas korttimaksupuoli takkuaa, lisäksi, jos olet ehtinyt maksaa kortilla vaikkapa ylimääräisen lyhennyksen XX summalle, et voi tehdä uutta, ennenkuin aiempi on käsitelty jne.
Suurin vitsi tässä on kyllä silti se, että sovellus ollut nyt poissa käytöstä yli KUUKAUDEN. Siis vuonna 2021. Aivan käsittämätöntä
Tuo kuulostaa nyt erittäin kummalliselta, normaalisti (kuten itselläni) maksut kirjautuvat muutamassa päivässä. Tuossa on ilmeisestikin jotain häikkää, josta voisit olla yhteydessä asiakaspalveluun, jotta tuota saataisiin tutkittua tarkemmin. Voin tästä myös selvitellä, onko tälläistä tapahtunut aiemmin.
Ymmärrän, että sovelluksen käyttökatko vaivaa ja vaikuttaa helppoon asioimiseen Financen puolella, mutta pyrimme parantamaan sovellusta nyt niin, ettei tälläisiä käyttökatkoja tarvitsisi myöhemmin olla korjausten takia.
@Iirogreijer@ kirjoitti:
Milloinkohan tämä sovellus olisi taas käytössä?? Yli kuukauden tässä tosiaan jo odoteltu sovelluksen käyttöönottoa ja mitään ei tapahdu.
Vielä ei ole tarkkaa aikataulua antaa siihen, milloin tuo on taas käytettävissä. Pyrimme kohentamaan sovellusta, jotta se toimisi entistäkin paremmin. Oletko päässyt kuitenkin asioimaan Financen verkkosivuilla?
Olen kuule ollut asiasta yhteydessä asiakaspalveluun jo NIIIIN monta kertaa, että minulle riittää nyt. En kertakaikkiaan asiakkaana jaksa enkä halua kuulla niitä samoja kiertelyitä ja selityksiä ja lopulta kuulla asiakaspalvelijan itse pohtivan, että "pitäisikö tämä nyt taas laittaa eteenpäin jonnekin" ja että "en tunne tätä Telia pay-sovellusta juuri ollenkaan. Ja että "kyllähän siinä se tietty aika aina menee maksun kirjautumiseen, ei sille mitään voi". Vaikka siis joka kerta olen purnannut sitä, että miten voi olla MAHDOLLISTA, että kun täysin oikein joka kerta maksan laskun nimenomaan tuon sovelluksen kautta, niin missään kohtuullisessa ajassa se ei kirjaudu IKINÄ. Pahimmillaan mennyt kaksi viikkoa. Normiaika tällainen 10+ päivää, kuten nyt. Katsoin äsken taas viimeksi, että tuo 28.5 (tai jopa 27.5) maksamani lasku on edelleen avoimena. Että sillälailla.
Mutta otan tämän henkilökohtaisesti niin, että kun kertakaikkiaan ei asiakas ja hänen ongelmansa kiinnosta, niitä vähätellään ja lukuisista yhteydenotoista huolimatta MIKÄÄN ei muutu, niin olkoon. Tein omat johtopätökseni asiasta jo aikaa sitten.
@Soirija@ kirjoitti:
Olen kuule ollut asiasta yhteydessä asiakaspalveluun jo NIIIIN monta kertaa, että minulle riittää nyt. En kertakaikkiaan asiakkaana jaksa enkä halua kuulla niitä samoja kiertelyitä ja selityksiä ja lopulta kuulla asiakaspalvelijan itse pohtivan, että "pitäisikö tämä nyt taas laittaa eteenpäin jonnekin" ja että "en tunne tätä Telia pay-sovellusta juuri ollenkaan. Ja että "kyllähän siinä se tietty aika aina menee maksun kirjautumiseen, ei sille mitään voi". Vaikka siis joka kerta olen purnannut sitä, että miten voi olla MAHDOLLISTA, että kun täysin oikein joka kerta maksan laskun nimenomaan tuon sovelluksen kautta, niin missään kohtuullisessa ajassa se ei kirjaudu IKINÄ. Pahimmillaan mennyt kaksi viikkoa. Normiaika tällainen 10+ päivää, kuten nyt. Katsoin äsken taas viimeksi, että tuo 28.5 (tai jopa 27.5) maksamani lasku on edelleen avoimena. Että sillälailla.
Mutta otan tämän henkilökohtaisesti niin, että kun kertakaikkiaan ei asiakas ja hänen ongelmansa kiinnosta, niitä vähätellään ja lukuisista yhteydenotoista huolimatta MIKÄÄN ei muutu, niin olkoon. Tein omat johtopätökseni asiasta jo aikaa sitten.
Emme tietenkään vähättele tätä ongelmaa, ja itse puhtaasta huolesta ja mielenkiinnosta tätä sinun asiaasi kohtaan pyysin sinua kysymään asiakaspalvelusta tähän apua. Tälläistä tilannetta en ole itse aiemmin kohdannut ja näin oli kollegojenikin laita. Ja tämä on sellainen ongelma, jonka haluamme ehdottomasti korjata, ei ole intresseissämme hankaloittaa sinun asioimista meidän palveluissa eikä kierrellä ja kaarrella ilman päämäärää. Yhteisössä, kun en pääse asiakastietoihisi, niin on myös hyvin vaikea auttaa niin, että ratkaisu on sataprosenttisen oikea - varsinkin, kun on kyse ongelmasta, jollaiseen harvemmin törmää tälläisessä mittakaavassa (maksun kirjautuminen näin hitaasti).
En voi myöskään heittää tässä absoluuttista veikkausta, mistä tämä johtuu, vaikka maksat laskusi täysin oikein sovelluksesta. Pahoittelen suuresti, että yrityksistä huolimatta asiasi ei ole selvinnyt ja olet joutunut kokemaan, ettei asiasi kiinnosta. Näin ei todellakaan ole, asiakkaamme ovat kaiken ydin ja haluamme, että asiakkaan ongelmat ratkaistuvat mahdollisimman tehokkaasti. Toivon todella, että asiasi ratkaistuu!
No, yritin äsken chatata asiakaspalvelun kanssa ja se loppui samantien siihen, kun näemmä yhä EDELLEEN siellä kysytään joka ikinen kerta ensimmäiseksi näitä yhteystietojani, jotka ovat yhä edelleen ennallaan ja joiden muuttumisesta ilmoittaisin VARMASTI teille erikseen. Ei näemmä ole käytäntö muuttunut mihinkään. Ei sitten asioida tuota kautta. Tosin, puhelimessa asioidessa kysynevät ihan samaa. Aivan uskomatonta. Ei mene todellakaan minkään turvallisuudenkaan piikkiin.
@Soirija@ kirjoitti:
No, yritin äsken chatata asiakaspalvelun kanssa ja se loppui samantien siihen, kun näemmä yhä EDELLEEN siellä kysytään joka ikinen kerta ensimmäiseksi näitä yhteystietojani, jotka ovat yhä edelleen ennallaan ja joiden muuttumisesta ilmoittaisin VARMASTI teille erikseen. Ei näemmä ole käytäntö muuttunut mihinkään. Ei sitten asioida tuota kautta. Tosin, puhelimessa asioidessa kysynevät ihan samaa. Aivan uskomatonta. Ei mene todellakaan minkään turvallisuudenkaan piikkiin.
Asiakastietoja kysytään sen vuoksi, jotta saadaan varmistus siihen, että asiointi tapahtuu oikean asianomaisen kanssa. Suosittelen käyttämään tuota chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä.
Toki näitä tietoja voidaan kysyä myös siinä tapauksessa, kun asiakaspalvelusta halutaan varmistella ovatko yhteystiedot ajan tasalla. Tuo kuitenkin, että niitä kysytään joka kerta on hieman harmistuttavaa – etenkin jos keskusteluun on kirjautunut tunnistautuneena. Oletko kenties muuttanut jotain yhteystietojasi, esimerkiksi sähköpostiosoitettasi, jonka myötä tuo muutos on haluttu vielä varmistaa?
Onkohan koodaajat mahdollisesti kesälomilla kun kohta 2kk mennyt kunnossapitotyöhön🤔>
@Iirogreijer@ kirjoitti:
Onkohan koodaajat mahdollisesti kesälomilla kun kohta 2kk mennyt kunnossapitotyöhön🤔>
Kunnossapitotyöt ovat valitettavasti kestäneet näin kauan. Sovellus yritetään saada mahdollisimman pian toimintaan. Toistaiseksi Rahoituksen tiedot kannattaa katsoa kirjautumalla telia.fi -sivustolle ja sieltä valitsemalla Liittymäni ja palveluni -> Rahoitus.
Pitää vinkata tiedotusvälineillekin tästä. Lienee joku Suomen ennätys yhden sovelluksen kunnossapitotyön osalta 😅>
Ei toimi vieläkään...menee jo naurettavan puolelle aika hemmetin vahvasti 😂> reilusti toista kuukautta jo mennyt...
Mulle tuli teksti et päivitä sovellus, kun aukasin sovelluksen. Muuten hyvä mut play kaupasta ei löydy päivitystä🤣>
Siis oikeesti, moderaattorit herätys! Edelleen herjaa sovelluspäivitystä telia pay sovelluksesta ja päivitystä ei ole saatavilla mistään?! On kyllä ihme touhua
@Iirogreijer@ kirjoitti:
Siis oikeesti, moderaattorit herätys! Edelleen herjaa sovelluspäivitystä telia pay sovelluksesta ja päivitystä ei ole saatavilla mistään?! On kyllä ihme touhua
Kuten tässä ketjussa on aikaisemmin mainittu, niin Telia Pay sovellukseen ollaan parhaillaan tekemässä laajaa ylläpitotyötä ja sovellus on poissa käytöstä kunnes työ on valmis. Pahoittelut vielä aiheutuneesta häiriöstä. Välitimme eteenpäin tietoa tästä sovelluksen tarjoamasta päivitysherjasta, jotta se saadaan pois hämmentämästä.
Saatiin juuri tieto, että Telia Pay -sovellus on taas käytössä! Mikäli sovelluksen käytössä ilmenee jotain ongelmia, kannattaa sovellus poistaa ja uudelleen asentaa. Jos noista toimenpiteistä huolimatta jotain häikkää ilmenee, niin tänne tai asiakaspalveluumme voi asiasta halutessaan ilmoittaa. 🙂>
Hyvinpä näyttää toimivan, herjaa edelleen että päivitä sovellus vaikka asennettu uudellee play kaupan kautta....
@Iirogreijer@ kirjoitti:
Hyvinpä näyttää toimivan, herjaa edelleen että päivitä sovellus vaikka asennettu uudellee play kaupan kautta....
Kiitos kun ilmoitit meille tuosta, että herjaa edelleen päivitystä. Laitoin tästä saman tien tietoa eteenpäin! Pahoittelut, että vielä nyt joudut odottamaan sovelluksen päivitystä.
Nyt tuo päivitys on saatavilla, mutta sen saattaa joutua käydä itse päivittämässä sovelluskaupan kautta. Kokeiletko @Iirogreijer saatko nyt Telia Pay -sovelluksen toimimaan.
Onhan tää aika vitsi. Vissiin hirveellä kiireellä ennen juhannusta leivottu appiin päivitys ja lähdetty kaljalle. Ainut vaan että se ei toimi.
Mahtaakohan siinä uudessa versiossa viimeinkin taas näkyä laitekohtanen saldo. Se oli joskus aikanaan näkyvissä ja pysty kivasti jonkun lähelle maksetun laitteen kuittaan kokonaan pois maksamalla ylimäärästä. Jonkun mielestä sekin oli vissiin hyvä idea ottaa pois.
Koittakaa ny saada jotain rotia tohon touhuun. Telialla hyvää on mahdollisuus maksaa ylimääräistä lyhennystä niin että se oikeesti lyhentää. Elisalla se ylimääränen maksu hyvitetään seuraavassa laskussa. Toisaalta elisalla taas näkee paljonko mistäkin laitteesta on maksamatta ja voi maksaa minkä tahansa laitteen pois tilaamalla laitteen loppulaskun.