Skip to main content

Uusi tietokone tarjoaa jatkuvasti gmail-sähköpostissa tietojen tarkistamista.

Sähköpostisivulle en pääse. Piti yrittää jo salasanan vaihtoakin.

Gmail antaa vain selityksiä omalle toiminnalleen.

Yleensä gmail ei tarvitse uudessa laitteessa mitään muuta kuin sähköpostiosoitteen ja salasanan oikein kirjoitettuna ja sen jälkeen kaikki meneekin ihan automaattisesti.


Kun olet yrittänyt kirjautua uudella laitteella gmailiin, niin tavallisesti gmail yrittää varmistaa että olet kyseisen tilin omistaja. Jos sinulla olisi kaksivaiheinen vahvistus käytössä ja puhelinnumero annettuna googlelle, niin google lähettäisi varmistuskoodin puhelimeesi. Tässä jotain ohjeita sisäänkirjautumisongelmiin : https://www.google.com/intl/fi/safetycenter/everyone/start/signing-out/

https://www.google.com/intl/fi/safetycenter/everyone/start/gmail/

https://support.google.com/mail/checklist/2986618?hl=fi

Jos sinulla tulee tuo turvatarkistuslista ja mielestäsi salasanasi on riittävä, niin paina vain tuota valmis kohtaa.


Minulla tulee sähköpostiin kirjautuessa esille OmaTili -sivu. Pyydetään varmistamaan yhteystiedot.

Ei ole esillä mitään Valmis-kirjoitusta. Sivulta pystyy kirjautumaan suoraan ulos.

Löysin "sattumalta"  ylänurkasta Google-sovellukset. Yksitoista tunnusmerkkiä.

Yksi niistä vie sähköpostin sivulle. Edellisessä koneessa yhteys meni suoraan sähköpostiin.


Google haluaa varmentaa että sinä olet sinä. Sivulla varmasti on ohjeet miten tulee toimia. Toimi ohjeiden mukaan mitä sivulla on. 



 



Voimme auttaa sinua paremmin jos laita tästä sivusta kuvankaappauksen peittäen totta kai henkilökohtaiset tietosi.


Olen vaihtanut jo kahdesti salasanankin. Ja vahvistanut sen saamallani kännykkäkoodilla.

Mutta jatkuvasti sähköpostin avaus menee tietojen tarkistuskyselyyn. Vaikka olen jo tarkastanutkin.

Ihmettelen vain että en pysty ilmoittamaan tarkastustani tapahtuneeksi.


Jos olet antanut vahvistuskoodin, niin muista ruksia kohta aseta tämä tietokone luotettavaksi tai älä kysy koodia enää tällä tietokoneella.


En tajua kuvankaappausta.

Melkein suosittelen ottamaan lähinpään IT asiantuntijaan ja pyytämään henkilökohtaista apua. Näin saat vastaukset kaikkiin kysymyksiin helposti. Meillä on vaikea auttaa kun emme näe suoraan ruudullesi ja on hyvin vaikea lähteä neuvomaan kun suoraan ei näe. 


Riippuu tietokoneesta ja järjestelmästä, mutta esim. Windows 8.1 jotenkin näin : http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/take-screen-capture-print-screen#take-screen-capture-print-screen=windows-8

Minulla Samsungin tabletissa pitää painaa kotinäppäintä ja virtanäppäintä yhtä aikaa...

Tai kirjoita tietokoneesi merkki tai järjestelmä googleen ja take a screenshot


Vastaa