Webview näyttää “virheen”, kun klikkaan intentiä webviewissä Minun Telia- sovelluksessa

  • 30 August 2023
  • 3 kommenttia
  • 86 katselukertaa

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Otsikko: Webview hajoaa intenteihin.

Kuvaus: Kun klikkaan intentiä webviewissä Minun Telia- sovelluksessa niin webview näyttää “virheen”.

Toisto-ohjeet:

Siirry laskut ruudulle.
Napauta maksa lasku.
Valitse verkkopankkimaksu.
Valitse pankki, jonka tunnistautumisprosessin aikana voit klikata “avaa tunnistautumissovellus”, kuten Nordea.
Verkkopankkitunnistautumisen aikana webviewissä klikkaa “avaa tunnistussovellus”-linkkiä/nappia.

Odotettu lopputulos:

Käyttäjä ohjautuu webviewin intent-linkistä tunnistautumissovelluksen omistamaan activityyn, jossa käyttäjä voi tunnistautua, jossa onnistuneen tunnistautumisen jälkeen tämä tunnistautumissovellus sulkee oman activitynsä ja täten palaa takaisin Minun Teliaan, jossa tämä aikaisempi webview odottaa että tunnistautuminen on mennyt läpi.

Todellinen lopputulos:

Klikatessaan “avaa tunnistautumissovellus” webview menee virhesivulle ja ilmoittaa jotain menneen pieleen.

Alusta:
Minun Telia - version 9.0.0
Pixel 6 Pro
Android 13 - TQ3A.230805.001
Android security update: August 5, 2023
Google Play system update: July 1, 2023

Huomioita:
Tämän bugin korjaaminen nopeuttaisi verkkopankkimaksajien tunnistautumista huomattavasti, jos sovelluksen webviewit käsittelisivät intentit oikein.
Bugi on ollut olemassa jo ainakin muutaman vuoden, en ollut viitsinyt raportoida.

 

--

Muokkaus PihlaHei: muokattu hieman otsikkoa kuvaavammaksi


Aihe on suljettu kommenteilta.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Hei, ja kiitos todella tarkasta kuvauksesta. Minun Telia -sovelluksessa on huomattu olevan häiriötä maksamisessa Nordean pankin kautta. Tähän on kuitenkin kiertoreitti, jonka avulla maksamisen tulisi onnistua. Tuota “avaa tunnistautumissovellus” linkkiä ei tule painaa, vaan avata itse manuaalisesti tunnistautumissovellus puhelimesta ja tehdä tunnistautuminen sitä kautta. 

Maksa lasku -> Nordea -> Jatka -> EI paineta AVAA-painiketta vaan avataan Nordea ID-sovellus laitteesta itse.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Pahoittelen etten ollut yhtään tarkempi mikä tarkoitus tällä bugirapsalla oli.

Voisiko sen toimittaa Minun Telia -sovelluksen kehitystiimille, että saataisiin noi intentit rokkaamaan oikein kyseisessä sovelluksessa? Tällä hetkellä Nordealla maksaessa iskee helposti lihasmuisti ja sitä "avaa"-painiketta painaa vaistonomaisesti, koska kyseinen nappi toimii melkeinpä kaikkialla muualla.

Ja suosittelen muokkaamaan tuon otsikon takaisin sisältämään ainakin sanat "Android" "intent" ja "webview", jos joku yrittää hakutoiminnon avulla ottaa selvää onko tästä jo raportoitu. Otsikon ei ollut tarkoitus olla käyttäjäystävällinen, vaan helposti haettava, sekä kategorisoiva.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

Pahoittelen etten ollut yhtään tarkempi mikä tarkoitus tällä bugirapsalla oli.

Voisiko sen toimittaa Minun Telia -sovelluksen kehitystiimille, että saataisiin noi intentit rokkaamaan oikein kyseisessä sovelluksessa? Tällä hetkellä Nordealla maksaessa iskee helposti lihasmuisti ja sitä "avaa"-painiketta painaa vaistonomaisesti, koska kyseinen nappi toimii melkeinpä kaikkialla muualla.

Ja suosittelen muokkaamaan tuon otsikon takaisin sisältämään ainakin sanat "Android" "intent" ja "webview", jos joku yrittää hakutoiminnon avulla ottaa selvää onko tästä jo raportoitu. Otsikon ei ollut tarkoitus olla käyttäjäystävällinen, vaan helposti haettava, sekä kategorisoiva.

Laitan tästä ilman muuta kehitystiimille palautetta. Hyvä kun laitoit meille tästä infoa, niin päästään parantamaan palvelua entistäkin paremmaksi. 

Muokkasin nyt otsikon sisältäen nuo sanat 😊👍