Kas tässä vastauksia, olkaa hyvä: :smileyhappy:
1. Palvelu voisi minun puolesta olla päällä ihan oletusarvoisesti. Aikaväli, jolla viestejä häiriöistä (automaattisesti) vastaanotettaisiin, voisi olla vaikka 8-22 . Jos asiakas haluaa, niin voisi laittaa vaikka 24/7, sillä moni laittaa puhelimen älä häiritse/mykistetty -tilaan yön ajaksi tai sitten osa tekee töitä öisin. Nykymaailmassa puhelimeen tulee jo muutenkin niin monenlaisia ilmoituksia, että peruskäytön hallintaan kuuluu osata asettaa ilmoitukset niin etteivät ne häiritse.
Kuitenkin voisi olla mahdollisuus ajastaa. Viikonpäivät ihan ma-su, toki jos haluaa valita vain tietyt, niin sekin käy, jos järjestelmä siihen taipuu.
2. En osaa sanoa, olisiko uusi malli parempi. Itselläni toimii ihan hyvin malli 2, eli nykyinen malli.
3. Minulle hyödylliset olisivat:
- HETI: Vikaa havaittu, vian selvitys aloitettu (alustava keston arvio)
- HETI KUN KORJAUS ALOITETAAN: Vika tunnistettu ja korjaus aloitettu, mahdollisesti, että toimepide x tehty/odottaa/varattu (keston arvio)
- HETI JOS VIIVÄSTYY: Vian korjaus on viivästynyt, viestinä voisi olla: Vian korjaus odottaa varaosia, liittyy laajempaan häiriöön, vaatii tarkempaa tutkimusta, (arvioitu kesto)
- Vika korjattu. jos vika jatkuu, vastaa viestiin VIKA JATKUU, niin ollaan yhteydessä puhelimitse niin pian kuin mahdollista, viimeistään seuraavana työpäivänä. Voisi myös olla, että vois toivoa yhtedenottoaikaa +-1h, eli siis vastaus: VIKA JATKUU 17 , niin takaisinsoitto pyrittäisiin soittamaan klo 16.00-18.00
4. Itselleni ei tarvetta tauotukselle ole, mutta miksipä ei voisi olla valittavissa. Jollakulla mulla saattaa tarve olla.
5. Itselleni riittäisi 1-5, jos on vaikka koti, mahdollinen toinen osoite, työpaikka, vapaa-ajan asunto ja vielä voisi olla jokin muu, vaikka iäkkään sukulaisen osoite.
1 Ensisijaisesti email
2 Nykyinen malli=2
3 Esimerkin kaltaiset, mutta tilanteessa varmasti myös päivittyvät (ei jää sama viesti sinne)
4 Haluaisin
5 Kenties parista
Minulle tärkeintä olisi saada tieto KIINTEÄN verkon huoltokatkoista etukäteen sähköpostiin. Minulla on se vikapalvelu kyllä aktivoituna, mutta en tiedä ilmoittaako se tällaisista huolloista - mielestäni edellisen kerran kun kuitu oli hetken poikki niin mitään ilmoitusta/selitystä tai edes vikailmoitusta siitä ei tullut. Selkeästi joku päivitys tehtiin jonnekin.
Matkapuhelinverkon osalta palvelu on mulle täysin turha, koska mobiiliverkkoa käyttäessänihän olen liikenteessä ja sitä kautta tieto siitä miten puhelin toimisi kotona on täysin yhdentekevä. Kotona oleskeltaessa taas puhelinta ei tarvita mihinkään, harva edes soittaakaan enää nykyään ja vielä harvemmin on itse tarvetta soittaa minnekään. Joten ei haittaa mitään vaikka mobiiliverkko olisi parikin päivää nurin - yhteydenpito hoituu kyllä.
Hei @SINAD ,
Omilta Sivuilta liittymän tiedoista löytyvä kiinteän verkon häiriötiedotepalvelu ilmoittaa myös huoltotöistä valintasi mukaan sähköpostilla tai tekstarilla, jos liittymäsi osuu huoltotyön katteeseen. Tuosta katkoksesta ja puuttuvasta viestinnästä tarvittaisiin virallinen häiriöilmoitus, niin päästään tutkimaan tarkemmin mikä on ollut tilanne.
@Samiilm@ kirjoitti:
Hei @SINAD ,
Omilta Sivuilta liittymän tiedoista löytyvä kiinteän verkon häiriötiedotepalvelu ilmoittaa myös huoltotöistä valintasi mukaan sähköpostilla tai tekstarilla, jos liittymäsi osuu huoltotyön katteeseen. Tuosta katkoksesta ja puuttuvasta viestinnästä tarvittaisiin virallinen häiriöilmoitus, niin päästään tutkimaan tarkemmin mikä on ollut tilanne.
Mulla on tämä ilmoitus käytössä, mutta ei viimeksi ilmoitellut mitään. Nyt en enää muista, milloin se katkos tarkalleen tapahtui. Kovin pitkä katkos ei ollut kyseessä (vartti...puoli tuntia) ja se oli muistaakseni puolen yön tietämillä. Kyseisessä tilanteessa kiinteistökytkimen kuituportin linkki oli poissa (merkkivalo sammuksissa), jota ei mielestäni ollut tapahtunut vielä kertaakaan koko kuidun olemassaolon aikana. Tämä viittaa siihen että koko alueen kuiturunko oli alhaalla. Kaipa tuon jostain teidän verkonhallinnan lokeista löytyisi koska tällainen yhteyskatko lienee harvinaista että kiinteistökytkimet tippuu verkosta. Koska kiinteistökytkin ei ole omassa hallinnassani, en tietysti tiedä sitäkään että bootattiinko se tms. - ainoa mitä kyseisessä tilanteessa näin että siellä ei ollut linkkiä ylhäällä.
En muista sattuiko tuo ns. huoltoikkunaan, mutta jos kyseessä oli joku päivitys olisi siitä voinut lähettää tiedon ennalta koska tällaiset aiheuttaa aina säpinää täällä päässä kun tietysti ekana epäilen että jokin omassa verkossa petti ja siksi olen tietysti aika pikana verkkokaapilla analysoimassa tilannetta. Tämän takia on myös varalaitteet omien laitteiden osalta valmiina hyllyssä, jos jotain oikeasti pettäisi.
@SINAD@ kirjoitti:
@Samiilm@ kirjoitti:
Hei @SINAD ,
Omilta Sivuilta liittymän tiedoista löytyvä kiinteän verkon häiriötiedotepalvelu ilmoittaa myös huoltotöistä valintasi mukaan sähköpostilla tai tekstarilla, jos liittymäsi osuu huoltotyön katteeseen. Tuosta katkoksesta ja puuttuvasta viestinnästä tarvittaisiin virallinen häiriöilmoitus, niin päästään tutkimaan tarkemmin mikä on ollut tilanne.
Mulla on tämä ilmoitus käytössä, mutta ei viimeksi ilmoitellut mitään. Nyt en enää muista, milloin se katkos tarkalleen tapahtui. Kovin pitkä katkos ei ollut kyseessä (vartti...puoli tuntia) ja se oli muistaakseni puolen yön tietämillä. Kyseisessä tilanteessa kiinteistökytkimen kuituportin linkki oli poissa (merkkivalo sammuksissa), jota ei mielestäni ollut tapahtunut vielä kertaakaan koko kuidun olemassaolon aikana. Tämä viittaa siihen että koko alueen kuiturunko oli alhaalla. Kaipa tuon jostain teidän verkonhallinnan lokeista löytyisi koska tällainen yhteyskatko lienee harvinaista että kiinteistökytkimet tippuu verkosta. Koska kiinteistökytkin ei ole omassa hallinnassani, en tietysti tiedä sitäkään että bootattiinko se tms. - ainoa mitä kyseisessä tilanteessa näin että siellä ei ollut linkkiä ylhäällä.
En muista sattuiko tuo ns. huoltoikkunaan, mutta jos kyseessä oli joku päivitys olisi siitä voinut lähettää tiedon ennalta koska tällaiset aiheuttaa aina säpinää täällä päässä kun tietysti ekana epäilen että jokin omassa verkossa petti ja siksi olen tietysti aika pikana verkkokaapilla analysoimassa tilannetta. Tämän takia on myös varalaitteet omien laitteiden osalta valmiina hyllyssä, jos jotain oikeasti pettäisi.
Katkoksen ajankohta ja pituus toki viittaa huoltoikkunaan, mutta täysin varmaksi tuosta ei voi sanoa näillä tiedoilla. Lokeja penkomalla tähän varmasti vastaus löytyy, mutta se tosiaan vaatii aiemmin mainitsemani virallisen häiriöilmoituksen pohjalle. Harmi kuitenkin, ettei minkäänlaista infoa saatu lähetettyä oli sitten kyseessä ollut vika tai huolto.
Yleisesti ottaen kiinteän verkon vika- ja huoltotyötiedottamiseen ollaan tuomassa parannuksia pidemmällä tähtäimellä.
@Samiilm@ kirjoitti:
Katkoksen ajankohta ja pituus toki viittaa huoltoikkunaan, mutta täysin varmaksi tuosta ei voi sanoa näillä tiedoilla. Lokeja penkomalla tähän varmasti vastaus löytyy, mutta se tosiaan vaatii aiemmin mainitsemani virallisen häiriöilmoituksen pohjalle. Harmi kuitenkin, ettei minkäänlaista infoa saatu lähetettyä oli sitten kyseessä ollut vika tai huolto.
Yleisesti ottaen kiinteän verkon vika- ja huoltotyötiedottamiseen ollaan tuomassa parannuksia pidemmällä tähtäimellä.
Vikailmoituksen kanssa kävi siten että olin sitä jo täyttelemässä (mobiililaajakaistalla) kun netti palautuikin joten jätin sen sitten lähettämättä kun se olisi ollut turha.
Mutta jatkossa säästäisi paljon vaivaa jos saisi myös alueverkon katkoksista tiedon. Joku sellainen tuo varmaan oli, koska koko tapauksesta ei annettu mitään yleistä häiriötiedotetta (kävin niitäkin katsomassa) ennakkoon tai muutenkaan. Toki en tiedä montako asiakasta tuon saman kuidun takana edes on, josko niitä on niin vähän että asentajat ovat ajatelleet että "ei sitä kuitenkaan kukaan huomaa".
Kyllä haluaisin häiriötapauksessa ilmoituksen, sekä tekstiviestinä, että sähköpostini, vain asuinpaikkani häiriötilanteet, ei muualta, siis esim Hämeenlinnan seutu. Olisi erittäin hyvä palvelu. Kiitos.
@ kirjoitti:
Kyllä haluaisin häiriötapauksessa ilmoituksen, sekä tekstiviestinä, että sähköpostini, vain asuinpaikkani häiriötilanteet, ei muualta, siis esim Hämeenlinnan seutu. Olisi erittäin hyvä palvelu. Kiitos.
Palvelu on jo käytettävissä. Kirjaudut vain Omille sivuille ja menet kohtaan Omat tietoni ja asetukset/Häiriötiedoteasetukset. Sieltä löytyy.
Voisiko nämä ilmoitukset saada tulemaa myös Telia sovelluksen kautta ?
Ptiäisi myös olla mahdollisuus valita, sovellus, sähköposti, tai viestillä, tai vaikka kaikki kolme vaihtoehtoa.
Sähköposti ilmoitukset voi menne roskapostiin, niin kuin meni viimeisin Telian laskukin....
@Massabanaani@ kirjoitti:
Voisiko nämä ilmoitukset saada tulemaa myös Telia sovelluksen kautta ?
Ptiäisi myös olla mahdollisuus valita, sovellus, sähköposti, tai viestillä, tai vaikka kaikki kolme vaihtoehtoa.
Sähköposti ilmoitukset voi menne roskapostiin, niin kuin meni viimeisin Telian laskukin....
Tuo on kyllä loistojuttu! Push-ilmoitus Telia-sovelluksen kautta olisi enemmän kuin suotavaa. Toki sen voisi valita, että haluaako vastaanottaa vai ei ja haluaako ilmoituksen vai ainoastaan, että sovelluksessa on lähellä olevat mahdolliset häiriöt ja huollot listattuna.
Monesti jos verkko on kyykyssä, niin eipä silloin tekstarit tai muutkaan saavuta. Sen sijaan telia sovellus voisi käyttää wifiä, niin sieltä kautta tulisi viestit perille, jos wifi on toimivan yhteyden päässä.
@Purnipsi@ kirjoitti:
@Massabanaani@ kirjoitti:
Voisiko nämä ilmoitukset saada tulemaa myös Telia sovelluksen kautta ?
Ptiäisi myös olla mahdollisuus valita, sovellus, sähköposti, tai viestillä, tai vaikka kaikki kolme vaihtoehtoa.
Sähköposti ilmoitukset voi menne roskapostiin, niin kuin meni viimeisin Telian laskukin....
Tuo on kyllä loistojuttu! Push-ilmoitus Telia-sovelluksen kautta olisi enemmän kuin suotavaa. Toki sen voisi valita, että haluaako vastaanottaa vai ei ja haluaako ilmoituksen vai ainoastaan, että sovelluksessa on lähellä olevat mahdolliset häiriöt ja huollot listattuna.
Monesti jos verkko on kyykyssä, niin eipä silloin tekstarit tai muutkaan saavuta. Sen sijaan telia sovellus voisi käyttää wifiä, niin sieltä kautta tulisi viestit perille, jos wifi on toimivan yhteyden päässä.
Miksei tuota appiakin voisi kokeilla , mutta kuten edellä jo todettiin , niin ei se appi auta , jos verkko on nurin. WiFistäkään ei ole hyötyä , jos se ei ole automaatilla ja asiakas kuuluvuusalueella eikä yhteys sen vikaantuneen verkon perässä. Sama toki koskee sähköpostia mobiililaitteella. No tietsikka toiminee , jos yhteydet eivät ole mobiiliverkon perässä.
@Purnipsi@ kirjoitti:
@Massabanaani@ kirjoitti:
Voisiko nämä ilmoitukset saada tulemaa myös Telia sovelluksen kautta ?
Ptiäisi myös olla mahdollisuus valita, sovellus, sähköposti, tai viestillä, tai vaikka kaikki kolme vaihtoehtoa.
Sähköposti ilmoitukset voi menne roskapostiin, niin kuin meni viimeisin Telian laskukin....
Tuo on kyllä loistojuttu! Push-ilmoitus Telia-sovelluksen kautta olisi enemmän kuin suotavaa. Toki sen voisi valita, että haluaako vastaanottaa vai ei ja haluaako ilmoituksen vai ainoastaan, että sovelluksessa on lähellä olevat mahdolliset häiriöt ja huollot listattuna.
Monesti jos verkko on kyykyssä, niin eipä silloin tekstarit tai muutkaan saavuta. Sen sijaan telia sovellus voisi käyttää wifiä, niin sieltä kautta tulisi viestit perille, jos wifi on toimivan yhteyden päässä.
Ja lainaan itseäni.
Tuota voisi jatkojalostaa siten, että suoraan sovelluksessa voisi eskaloida ongelman, jos se ei ole ratkennut, kun kuittaus tulee. Sitten avautuisi chat taikka oltaisiin Telialta yhteyksissä ongelmaan liittyen soveltuvalla tavalla.
@Purnipsi@ kirjoitti:
@Purnipsi@ kirjoitti:
@Massabanaani@ kirjoitti:
Voisiko nämä ilmoitukset saada tulemaa myös Telia sovelluksen kautta ?
Ptiäisi myös olla mahdollisuus valita, sovellus, sähköposti, tai viestillä, tai vaikka kaikki kolme vaihtoehtoa.
Sähköposti ilmoitukset voi menne roskapostiin, niin kuin meni viimeisin Telian laskukin....
Tuo on kyllä loistojuttu! Push-ilmoitus Telia-sovelluksen kautta olisi enemmän kuin suotavaa. Toki sen voisi valita, että haluaako vastaanottaa vai ei ja haluaako ilmoituksen vai ainoastaan, että sovelluksessa on lähellä olevat mahdolliset häiriöt ja huollot listattuna.
Monesti jos verkko on kyykyssä, niin eipä silloin tekstarit tai muutkaan saavuta. Sen sijaan telia sovellus voisi käyttää wifiä, niin sieltä kautta tulisi viestit perille, jos wifi on toimivan yhteyden päässä.
Ja lainaan itseäni.
Tuota voisi jatkojalostaa siten, että suoraan sovelluksessa voisi eskaloida ongelman, jos se ei ole ratkennut, kun kuittaus tulee. Sitten avautuisi chat taikka oltaisiin Telialta yhteyksissä ongelmaan liittyen soveltuvalla tavalla.
Moikka kaikki,
Erittäin hyviä nostoja aiheen tiimoilta. Minun Telia sovelluksen kanssa on suunnitelmat vielä avoinna, joten otetaan nämä pointit ehdottomasti huomioon kehityksessä :)
Pari aluetta vain. Viesti yhteen puhelinnumeroon riittää. Ilmoitus vian huomaamisesta tai alkamisesta ja mahdollinen arvio häiriön kestosta riittävä tieto.
@avk49@ kirjoitti:
Pari aluetta vain. Viesti yhteen puhelinnumeroon riittää. Ilmoitus vian huomaamisesta tai alkamisesta ja mahdollinen arvio häiriön kestosta riittävä tieto.
Hei,
Kiitoksia palautteesta Olethan ottanut palvelun jo käyttöön Omilla Sivuilla?
Bugi löydetty Häiriötiedote Asetuksien Tiedotteiden vastaanottajat -kentästä.
Jos Nimi-sarakkeeseen yrittää laittaa nimeä väliviivalla, tulee virhe 'Vastaanottajan tietoja ei ole täytetty kokonaan' .
Tämänkin saa korjata.
@opoksa@ kirjoitti:
Bugi löydetty Häiriötiedote Asetuksien Tiedotteiden vastaanottajat -kentästä.
Jos Nimi-sarakkeeseen yrittää laittaa nimeä väliviivalla, tulee virhe 'Vastaanottajan tietoja ei ole täytetty kokonaan' .
Tämänkin saa korjata.
Kiitoksia tiedosta. Laitetaan tietoa eteenpäin.
Hei @opoksa. Sain tämän toistettua, joten pistetään korjaukseen. Kiitos nostosta!