peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
144577 Kirjoitusta
49594 Jäsentä
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Telia ostaa MTV:n ja Mediahubin

Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

Telia ostaa MTV:n ja Mediahubin

Telia_Bonnier.jpg

 

 

Olet ehkä jo kuullutkin, että Telia Company -konserni ostaa Bonnier Broadcastingin. Kauppaan kuuluu mm. meille suomalaisille tutut MTV Oy, Mediahub Helsinki Oy sekä C More. Sinulla on ehkä mielessä kysymyksiä, ainakin osaan kysymyksistä löydät vastauksen alta Q&A-osiosta.

 

Se, miten kauppa aikanaan käytännössä näkyy sinulle, selviää ja rakentuu myöhemmin. Tämän kokoluokan yrityskaupat vaativat aina ensin viranomaisten hyväksynnän. Tässä prosessissa voi mennä aikaa vuodenkin päivät, joten odotellaan rauhassa asioiden etenemistä 😊

 

Alla tiedote joka on julkaistu myös telia.fi -sivustolla.

 

---

 

Yritysosto yhdistää Telia Companyn operaattori- ja jakelukokemuksen menestyksekkääseen pohjoismaiseen kaupalliseen mediataloon.

 

Yrityskaupassa on kysymys ennen kaikkea lisäarvon tarjoamisesta asiakkaillemme. TV ja sisällöt ovat olleet tärkeä osa Telian liiketoimintaa jo pitkään. Olemme menestyksekkäästi luoneet TV-liiketoiminnon, joka palvelee tällä hetkellä noin 1,8 miljoonaa kotitaloutta. Yritysosto yhdistää Telia Companyn operaattori- ja jakelukokemuksen menestyksekkääseen pohjoismaiseen kaupalliseen mediataloon. TV4:n, C Moren ja MTV:n ostaminen on meille strategisesti tärkeä askel, sillä se vahvistaa asemaamme samalla, kun sisällöt ja niiden katsomisen suosio kasvavat.

 

Vuonna 2017 kymmenen katsotuinta ohjelmaa Suomessa olivat kaikki kotimaisia, ja Ruotsissa vastaavasti yhdeksän kymmenestä. Pohjoismaisen sisällön kysyntä jatkuu siis vahvana. Bonnierin tunnettuja formaatteja ovat mm. Kymmenen Uutiset, Salatut Elämät ja Putous Suomessa sekä Let’s Dance, Nyhetsmorgon, Solsidan ja Så mycket bättre Ruotsissa.

 

Yhdessä voimme luoda entistä parempia mahdollisuuksia pohjoismaiselle draamalle, viihteelle ja journalismille. Haluamme tehdä asiakkaillemme mahdollisimman helpoksi katsoa heitä kiinnostavaa sisältöä. Olemme ylpeitä tästä yrityskaupasta. Kunnioitamme yrityskaupassa muodostuvaa uutta rooliamme mediatalon omistajana ja varmistamme journalistisen riippumattomuuden jatkossakin.

 

Q&A:

 

1. Miksi ostatte Bonnier Broadcastingin?

 

Haluamme olla uuden sukupolven Telco, ja niin TV kuin sisällöt ovat tärkeä osa Telian strategiaa. Se tukee vahvasti omaa ydinliiketoimintaamme ja tarjoaa asiakkaillemme lisäarvoa. Jo tänä päivänä meillä on menestyksekäs TV-palvelu, jolla on noin 500 000 asiakasta Suomessa.

 

Bonnier Broadcastingin osto, mikä tarkoittaa Suomessa MTV Oy:tä sekä Mediahub Helsinki Oy:tä, on luonnollinen seuraava askel, jolla varmistamme Telian nykyisen strategian toteutumisen. Kaupan avulla yhdistämme Telian ensiluokkaisen teknisen osaamisen ja jakeluverkon MTV:n kokemukseen yhtenä Suomen vahvimmista kaupallisista mediataloista.

 

2. Miksi tietoliikenneyhtiöt haluavat omistaa sisältöjä?

 

Käynnissä on perustavanlaatuinen muutos siinä, miten sisältöä tuotetaan, jaetaan ja kulutetaan. Se vaikuttaa meihin kaikkiin. Siten tämä yrityskauppa liittyy teleoperaattoreita, mediatoimialaa ja koko yhteiskuntaa koskevaan muutokseen. Yhdistämme Telian ensiluokkaisen teknisen osaamisen ja jakeluverkon MTV:n asemaan yhtenä Suomen vahvimmista kaupallisista mediataloista.

 

3. Miten tämä tulee vaikuttamaan asiakkaisiin?

 

Yhdessä voimme tarjota asiakkaille ja katsojille uusia digitaalisia kokemuksia. Yhteinen vahvuutemme on, että pystymme tuottamaan ensiluokkaista, laadukasta sisältöä, joka on saatavilla kaikkialla. Kaikki, jotka katsovat MTV:tä tänään, voivat katsoa sitä myös tulevaisuudessa.

 

4. Mitä teille tarkoittaa MTV:n ja samalla uutistoiminnan omistajana toimiminen?

 

Ymmärrämme vastuumme, joka kaupasta seuraa. MTV:n uutiset on suosituin television uutisohjelma kohderyhmässään. Riippumaton uutistoiminta on tärkeä osa MTV:n vahvaa perintöä, ja haluamme pitää siitä kiinni. MTV:n korkealaatuinen uutis- ja ajankohtaissisältö on yksi tärkeä syy yritysostolle.

Yritysoston toteuduttua Telian suunnitelmissa on perustaa uusi liiketoiminta-alue, johon sisällytetään sekä Telian nykyinen TV-liiketoiminta että Bonnier Broadcastingin toiminnot, jotta voimme varmistaa uutistoiminnan riippumattomuuden.

 

5. Miten pystytte kääntämään C Moren ja MTV:n suunnan?

 

Bonnier Broadcastingilla on konkreettinen kasvusuunnitelma, jonka takana seisomme. Meidän on liian aikaista kommentoida yksityiskohtia, vaan odotamme, että kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet kaupan.

 

6. Tuleeko kauppa vaikuttamaan osingonjakoon?

Olemme hyvin luottavaisia, että taseemme pysyy hyvänä ja uskomme vahvasti osingonjakoon ja takaisinostoihin, joihin yrityskauppa ei vaikuta.

 

TeliaVulcanNextSteps.2018-07-20-14-16-24.jpg

4 Kommentit
VIP & Data-Jehu 2018

Mielenkiinnolla seurataan, mitä tuleman pitää. Saako tämän myötä yritykset ns. synergia-etua vai mitä tapahtuu? Mielessä kuitenkin on se, että maikkari on ollut jo monet vuodet tappiollinen https://www.is.fi/yritys/mtv-oy/helsinki/1093944-1/ , joten kiinnostaa, miten Telia raikastaa tarjontaa ja saa kurssin muuttumaan. Toivottavasti mahdollisen kaupan myötä tuleva kulurakenteen yms. arviointi ei tarkoita kotimaisten sarjojen loppumista tai jotain apinointia lisäämällä tietokilpailuja tai sitä, että näytetään vain yksi osa jostain sarjasta ja loput näkyy jossai maksumuurin takana tai vuoden päästä mainoksilla höystettynä.  Toivottavasti määrä ei korvaa laatua. 

 

Mutta ihan positiivisin mielin ja odottelevin tunnelmin tähän lähdetään. Hymiö Onnellinen

Suutari
Konkreettisin asia mitä tältä odotan on se, että Telia saa CMoren koko ohjelmakirjaston näkyville niille asiakkaille jotka palvelun on Telialta tilannut. Nyt Telia on operaattoreista ainut kenen CMore tilauksella saa vain karsitun ohjelmakirjaston käyttöön.
Moderaattori

@nistop: C Moren kirjasto on toivottavasti tulossa meille jo paljon ennen Bonnier-kaupan vahvistamista. Tästä käydään neuvotteluita ja hommaa viedään eteenpäin, mutta tarkempaa aikataulua en uskalla luvata. Toivon mukaan jo tämän vuoden puolella.

Suutari

@IlariJR No tuo onkin hyvä uutinen! Hymiö Onnellinen