AKG K240 Studio - stereokuulokkeet

  • 16 October 2016
  • 0 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

AKG K240 ja sen eri variantit ovat muodostuneet jonkinlaiseksi alan standardiksi laadukkaista, kohtuuhintaisista stereokuulokkesta. Koska kyseessä on erityisesti studiokäyttöön tarkoitetut kuulokkeet, on niiden sointi mahdollisimman tarkka, eikä mikään tietty sävelkorkeus korostu ylitse. Esimerkiksi pelikäyttöön tarkoitetut kuulokkeet ovat järjestäen bassoa ylenpattisesti korostavia, joka voi musiikin kuuntelussa tuntua rasittavalta jump-jump -bassolta.


 


Minulla on jo AKG K240 Monitor -kuulokkeet, mutta niissä on ilmennyt ongelmia mm. kaapeloinnissa. Lisäksi kuulokkeiden impedanssi on 600 Ohmia, tarkoittaen sitä, että esim. puhelimen äänipiirissä ei rahkeet riitä kuulokkeita varten. Päätinkin siis hommata uudemmat, AKG K240 Studio -kuulokkeet.


 



 


Kuulokkeet toimitetaan asiallisessa pahvilaatikossa, jonka päällä on olennaisimmat tiedot tuotteesta. Pakkaus on kuitenkin konstailematon, eikä siinä ole ylimääräisiä koristeluja. Ehkäpä johtuen siitä, että tuote on suunnattu ammattilaisille, eikä sen tarvitse kaupan hyllyllä osoittautua erilaiseksi tai jännittäväksi.


 



 


Kuulokkeiden paras ominaisuus on itsestään säätyvä panta ja suuret, pehmustetut kuulokeosat. Puoliavoin rakenne takaa hyvän ilmanvaihdon, joten kuulokkeet eivät ala hiostamaan pitkälläkään käyttösessiolla. Meluisaan paikkaan K240 Studio -kuulokkeita ei oikein voi suositella, sillä lähes kaikki äänet kuuluvat läpi. Minulle tämä ei ole ongelma, vaan toivottava ominaisuus. Kuitenkin rakenne on sellainen, ettei kuunneltava ääni vuoda ulkopuolelle, kuin ehkä aivan täysillä luukutettaessa. Tosin sellainen ei ole järkevää, sillä äänenvoimakkuutta löytyy tarvittaessa niin paljon, että korvissa soi. Sellainen kuuntelu ei ole järkevää.


 


Kuulokkeiden mukana toimitettiin kuulokepiuhaan kierteillä lukittuva 3,5 naaras - 6,3 uros adapteri, mutta jostain syystä oikea kanava katoaa adapteria käytettäessä. Sen sijaan tarvikkeena ostettu adapteri toimii toivotulla tavalla, joten on mahdollista, että mukana tullut on viallinen. Johto on kuitenkin vaivattomasti vaihdettavissa, joten jos sen onnistuu poikkasemaan, ei joudu koko kuulokkeita heittämään pois tai yrittämään korjaamaan itse (jos kolvi pysyy kädessä).


 


Suosittelen kuulokkeita kaikille, jotka kaipaavat kohtuuhintaisia (60-70€) kuulokkeita, joidenka äänentoisto on mukavan neutraalia. Sellaista, kuin äänitysstudiossa on miksaaja suunnitellut. Myös jos haluaa korvat peittävät kuulokkeet, jotka eivät ala ahdistamaan pitkässäkään käytössä, ovat nämä oikea valinta. Myös pelikäytössä kuulokkeet kelpaavat hyvin, mutta silloin tarpeeseen tullee ulkoinen mikrofoni. Toki jos VOIP -ominaisuuksia ei käytä, ei sitäkään tarvitse. Itse ainakin luotan AKG:n laatuun.


 



 


AKG:n tuotesivut: http://www.akg.com/pro/p/k240studio


Suomessa kuulokkeita myy mm. Verkkokauppa.com , Saksassa myyjiä on mm. Thomannin musiikkiverkkokauppa, joka toimittaa tuotteita myös Suomeen.


0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa