Minulla ei ole toiminut 4G eikä mobile data toukokuun jälkeen, päätin yrittää tuhota APN asetukset jotta voisin määritellä ne uusiksi mutta lähettämällä Asetukset numeroon 15400 puhelin ei hae uusia asetuksia, APN voisi määritellä manuaalisesti mutta mistä löydän kohta kohdalta mitä sinne pitäisi määritellä? Kyseessä HMD:n valmistama android 8.1.0 puhelin.
Hei @Hansut ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Tässä olisi kuvalliset ohjeet :
Kerro toki onnistuiko noilla ohjeilla ?
@Hansut@ kirjoitti:
Minulla ei ole toiminut 4G eikä mobile data toukokuun jälkeen, päätin yrittää tuhota APN asetukset jotta voisin määritellä ne uusiksi mutta lähettämällä Asetukset numeroon 15400 puhelin ei hae uusia asetuksia, APN voisi määritellä manuaalisesti mutta mistä löydän kohta kohdalta mitä sinne pitäisi määritellä? Kyseessä HMD:n valmistama android 8.1.0 puhelin.
Moi!
Mahtaakohan käytössäsi olla uusi Nokia 5 tai Nokia 6.1 tai 7+? Noissa ainakin jossain on viime päivityksessä tullut kuulemma bugi, että Telian mobiilidata ei toimi. Tästä oli juttua Matkapuhelinfoorumilla, jossa joku kertoi jo raportoineensa asian Telialle. En osaa sanoa viankorjauksen tilaa, kun en Telialla hommissa ole, mutta varmaankin joku moderaattoreista voisi ottaa selvää asian tilanteesta.
Mutta APN luodaan näin:
Mene asetukset, verkko ja internet, mobiiliverkko, lisäasetukset ja yhteysosoitteet.
Siellä sitten jos on "Telia Internet" valmiina, valitse se.
Jos ei ole mitään, niin paina ylhäällä oikealla olevaa + -merkkiä, ja anna tiedot kenttiin:
Nimi (mitä haluat)
APN (internet) ilman () merkkejä
Muihin kenttiin ei tarvitse tehdä muutoksia.
Sitten ylhäältä oikealta siitä jossa kolme pistettä allekkain klikkaus ja tallenna.
Sitten valitse luomasi APN klikkaamalla täpää sen perässä.
Tervehdys @Hansut ja tervetuloa kesäiseen Yhteisöön! :smileyhappy:
Minulla ei ole toiminut 4G eikä mobile data toukokuun jälkeen, päätin yrittää tuhota APN asetukset jotta voisin määritellä ne uusiksi mutta lähettämällä Asetukset numeroon 15400 puhelin ei hae uusia asetuksia
Oikeat asetukset tulevat automaattisesti käyttöön SIM-kortin mukana nykyaikana, joten niitä ei tarvitse erikseen määritellä.
APN voisi määritellä manuaalisesti mutta mistä löydän kohta kohdalta mitä sinne pitäisi määritellä? Kyseessä HMD:n valmistama android 8.1.0 puhelin.
Polku: Asetukset | Verkko ja internet | Mobiiliverkko | Lisäasetukset | Yhteysosoitteet
Täppää oikeassa ylänurkassa :-valikkoa ja valitse "Palauta oletukset". Tämän tapaiset asetukset toisin sanoen pitäisi olla ns. "Telia internet"-osion kentissä..
- APN: internet
- MCC: 244
- MNC: 91
- APN-tyyppi: default,supl
- APN-protokolla: IPv4
- APN roaming-protokolla: IPv4
Muita tietoja ei ole määritetty eikä niitä tarvita.
Onnistuisiko näillä ohjeilla? Varmista vielä asetuksista, että mobiilitiedonsiirto on päällä eikä liittymässä ole datarajoituksia. Tarvittaessa käynnistä puhelin uudelleen :smileyhappy:
Hups, johan tuli vinkkejä :smileyvery-happy:
Kiitokset kaikille ohjeista, määrittelin APN uusiksi + restarttasin puhelimen mutta ei apua ongelmaan. APN määritykset oli täysin ohjeiden mukaiset aikaisemminkin.
Kyseessä oleva puhelin pari kuukautta vanha Nokia 7 eli HMD Kiina spesifinen puhelin, puhelin toimi kaikin puolin hienosti toukokuun puoleen väliin saakka kunnes May security + Android 8.0.0 => 8.1.0 päivitykset, siihen loppui 4G + mobile data toiminta.
Otin päivityksen jälkeen yhteyden Telian chat tukeen ja restarttasivat liittymän + katsoivat muutenkin että kaikki liittymän päässä ok. Kun puhelimen pakottaa 4G tilaan se pätkii välillä kiinni Telian verkkoon ja aina parin sekunnin jälkeen menettää yhteyden ja taas uusiksi kiinni Verkkoon. Olen laittanut puhelimen käyttämään 3G verkkoa, puhe + tekstiviestit toimii ok, mutta mobile data ei edes 3G taajuudella. Puhelin tukee Telian B3 LTE taajuutta, kun Sim kortin iskee kiinni vanhaan Lumia 830 malliin no problems. HMD mukaan tämä + Telia yhteensopivuus ongelma olisi pitänyt korjaantua June security updaten yhteydessä mutta eipä korjaantunut ei.
Onneksi data yhteydet toimivat Wifin kautta ok mutta ei paljon lämmitä pian kun suuntaamme kesämökille jossa Wifiä ei ole )=
@Purnipsi Nokian 7 -laitteessa esiintyi hämminkiä matkapuhelinverkkomme kanssa, mutta siihen tuli korjaus päivityksen jälkeen.
@Sekunti Oikein hyvät ohjeet, sillä pitäsi toimia ok.
@Hansut@ kirjoitti:
Kiitokset kaikille ohjeista, määrittelin APN uusiksi + restarttasin puhelimen mutta ei apua ongelmaan. APN määritykset oli täysin ohjeiden mukaiset aikaisemminkin.
Kyseessä oleva puhelin pari kuukautta vanha Nokia 7 eli HMD Kiina spesifinen puhelin, puhelin toimi kaikin puolin hienosti toukokuun puoleen väliin saakka kunnes May security + Android 8.0.0 => 8.1.0 päivitykset, siihen loppui 4G + mobile data toiminta.
Otin päivityksen jälkeen yhteyden Telian chat tukeen ja restarttasivat liittymän + katsoivat muutenkin että kaikki liittymän päässä ok. Kun puhelimen pakottaa 4G tilaan se pätkii välillä kiinni Telian verkkoon ja aina parin sekunnin jälkeen menettää yhteyden ja taas uusiksi kiinni Verkkoon. Olen laittanut puhelimen käyttämään 3G verkkoa, puhe + tekstiviestit toimii ok, mutta mobile data ei edes 3G taajuudella. Puhelin tukee Telian B3 LTE taajuutta, kun Sim kortin iskee kiinni vanhaan Lumia 830 malliin no problems. HMD mukaan tämä + Telia yhteensopivuus ongelma olisi pitänyt korjaantua June security updaten yhteydessä mutta eipä korjaantunut ei.
Onneksi data yhteydet toimivat Wifin kautta ok mutta ei paljon lämmitä pian kun suuntaamme kesämökille jossa Wifiä ei ole )=
Eli siis onko tuo Nokia 7 vai Nokia 7 Plus? Takakannessa on TA-xxxx tunnus, mikä se on? Ymmärsin, että Nokia 7, eli ei täällä myytävä malli.
Vaikka olisi ns. kiinan markkinoille tarkoitettu, niin kyllä laite pitäisi kuitenkin toimia täällä, jos taajuudet ovat ok. Ovatkohan HMD:llä ymmärtäneet, että mistä mallista on kyse? Jos luulivat, että tarkoitit kotoista Nokia 7 plus -mallia, josta ongelma olikin jo korjattu?
@Purnipsi@ kirjoitti:
Mahtaakohan käytössäsi olla uusi Nokia 5 tai Nokia 6.1 tai 7+? Noissa ainakin jossain on viime päivityksessä tullut kuulemma bugi, että Telian mobiilidata ei toimi.
Hmmm...
Ei ainakaan mistään yleisestä viasta ole kyse , sillä minulla Telian liittymällä Nokia 5 on päivittynyt uusimpaan Androidiin pariinkin kertaan jo ihan ongelmitta eikä vekkoyhteyksien asteuksia ole tarvinnut peukaloida. No nehän ovat kuten edellä todettiin nykyään SIM-kortilla jo valmiina.
Moi,
Kyseessä Nokia 7 eli TA-1041, tuessa ovat tasan ymmärtäneet mistä mallista kyse kun olen laittanut sekä Nokia 7, että TA-1041 maininnan ja HMD tuessa on on puhuttu kyseisen mallin combatibility ongelmasta Telian verkon kanssa joka olisi pitänyt HMD tuen mukaan korjaantua June security updaten myötä vaan eipä korjaantunut, voisiko Factory reset auttaa??
@Hansut@ kirjoitti:
Moi,
Kyseessä Nokia 7 eli TA-1041, tuessa ovat tasan ymmärtäneet mistä mallista kyse kun olen laittanut sekä Nokia 7, että TA-1041 maininnan ja HMD tuessa on on puhuttu kyseisen mallin combatibility ongelmasta Telian verkon kanssa joka olisi pitänyt HMD tuen mukaan korjaantua June security updaten myötä vaan eipä korjaantunut, voisiko Factory reset auttaa??
Voihan sitä kokeilla ja jos ei auta, niin HMD:lle lisää tikettiä vetämään.
Moi,
Ei auttanut Factory reset eli puhelin on sitäkin myötä "valmis", taidan vaihtaa vanhaan Lumia 830 sotaratsuun ja kaivaa Nokia 7 soraan, pääsee helpommalla.
Onko uutta tähän? Sama ongelma itellä.
@BostonGeorge Kyseessä oli aiemmin havaittu ongelma Telian mobiiliverkon kanssa mikä on korjattu edellisessä ohjelmistoversiossa. Vastailinkin toiseen ketjuun jo tästä (https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/MMS-ja-internet-asetukset-Nokia-plus-7/m-p/174240/highlight/false#M10569) Eli laita puhelimesi WiFi -verkkoon ja päivitysten jälkeen käynnistä puhelin. Jollei sitten ole esteenä joku asetuksista johtuva rajoitin (datakiintiö tms.)
Moi,
On uutta mutta huomaa että käytän Nokia 7 mallia, en 7 Plus. Mobile data ja 4G lähti toimimaan HMD:n elokuun android security updaten jälkeen, eli teliasta tämä ei johtunut em.puhelinmallin kohdalla.
Minulla oli sama vika, 4G mobiilidata ei toiminut Doogee N10- puhelimessani Android 8.1.0 päivityksen jälkeen. APN tiedoissa oli TeliaSoneran aikaiset asetukset. Korjasin tuon erinomaisen ohjeen avulla oikeat asetukset ja nyt toimii mobiilidata. Kiitos yhteisö!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.