Huawei E5776s "No Signal" ongelmat


Haluaisin täältä kysellä ihmisiltä onko teillä tullut kyseisen laitteen kanssa "no signal" tai "no service" ongelmia?

 

Itselläni tapahtuu vähintään kerran tai kaksi viikossa, joskus päivällä, joskus illalla ja joskus yöllä.

Kirjasin muutaman päivän "No Signal" ja "No Service" ilmotukset laitteesta kellonaikoineen ja päivämäärineen ja kuinka pitkään olen odottanut, mitä tehnyt jotta se palautuisi ilman muutosta.

 

"No signal"
Klo: 23:53
31.3.2015
Odottanut 1h 24 min ja netti ei palautunut ja kävin nukkumaan.

Laite suljettu & käynnistetty uudelleen useita kertoja ilman muutosta.


"No signal"
Klo: 00:28
22.4.2015
Odottanut 1h 15 min ja netti ei palautunut ja kävin nukkumaan.

Laite suljettu & käynnistettu uudelleen useita kertoja ilman muutosta.

 

"No Service"

Klo: 1:04
30.4.2015
Odottanut 15 minuuttia ja netti palautui.

Laite suljettu & käynnistettu uudelleen, laite resetoitu sekä tietokone käynnistetty uudelleen jonka jälkeen meni minuutti ja netti palautui.

 

 

Nämä ovat vain muutamat jotka satuin ottamaan ylös kun tätä alkoi taas tapahtua, en tiedä todella mitä tekisin tämän kanssa. Tämä on jo toinen laite joka minulle on lähetetty koska edellisessä oli kuumenemis ongelmia yms. Nopeutena on 50/50 4g ja nopeudet pysyvät kyllä 30-45 välillä niin lataus- kuin lähetysnopeuskin.

Olen vain kiinnostunut jos muilla on samoja ongelmia? Asun Lahden keskustassa ja tällä alueella pitäisi olla erittäin vahva signaali, lähin tolppa on n. 500 metrin päässä eikä edessä pitäisi olla suuria taloja, mäkiä yms.


Samalla voisin mainita kun tähän taloon muutin, minulle kerrottiin soneralta sekä DNA:lta että tähän asuntoon saisi nopeimmillaan 24/1 nopeuden kiinteänä jonka takia valitsin 50/50 4g koska minulle vakuutettiin että yhteys on hyvä. Myöhemmin (noin 8kk myöhemmin) minulle soitettiin DNA:lta ja tarjottiin parempaa internet yhteyttä jolloin mainitsin että minulle on noin vuosi sitten kerrottu että taloon EI SAA nopeampaa kiinteänä mutta kuulemma nyt onkin saanut jo vuodesta 2011 lähtien kiinteänä vaikka 100/100. Kummallisinta on se, että soneran ja DNA:n työntekijät eivät ole osanneet tätä kertoa.

 

Hieman vain alkaa pannussa keittämään kun on saanut taistella tämän katkeiluongelman kanssa siitä lähtien kun sain laitteen, kesällä en voi pitää edes laitetta kattoikkunalla koska aurinko kuumentaa sitä liikaa ja nopeuteni tippuu 10/5 jolloinka siis maksan turhaan 50/50 nopeudesta kun se ei yksinkertaisesti voi mennä niin ylös.

 

En tiedä onko esim. Soneran sisäisesti mahdollista vaihtaa tämä 4g 50/50 vaikka samanlaiseen KIINTEÄÄN kerta semmoinen on mahdollista saada. Hintana on kuitenkin luultavasti sama mikä nykyisessä. Olisi vain kiva saada korjausta tähän ettei kaikki suonet päästä katkea.

 

Kertokaa omia kokemuksia? korjauksia? yms.

 

P.S

Sonera aina neuvoo pistämään vikailmoituksen, olen 3:sti tehnyt vikailmoituksen ja vain kerran on otettu takas yhteyttä ja tällöin nopeus oli jo noussut takaisin lukemiin joihinka sen pitäisikin. En siis aio lähettää yhtäkään vikailmoitusta enään.

 

EDIT:

Tässä on tänään minun nopeuteni:

http://www.speedtest.net/my-result/4327445504

 

Tätä tarkoitan, nopeus välillä on tätä ja välillä katkeilee. *******aa *******aa *******aa!


54 kommenttia

Sanonpa vielä tähän että tuo nopeus joka speedtestissä tulee, on sen takia koska aurinko paistaa ja lämmittää laitetta -> joudun siirtämään sen alas ilmanvaihtolaitteen eteen jotta pysyy viileänä = nopeus huononee hurjasti mutta nousee kuitenkin verrattuna ylikuumenemis tilan nopeuteen. Nämä 4g laitteet ovat harvinaiset huonoja.

Eilen uusi hieno katkaisu.

Internet yhteys katkesi, ei ilmoita "No Signal" yms. viestiä.
3.5.2015
Klo: 16:59
Laitteen uudelleen käynnistys korjasi tilanteen onneksi.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Voisit koittaa pakottaa tuon laitteen käyttämään vain 3G verkkoa ja testata, että ilmeneekö samanlaisia ongelmia myös silloin? Oletko ollut yhteydessä meidän vikapalveluun tästä asiasta vielä?

Vaihtoa kiinteään laajakaistaverkkoon voidaan myöskin tarkistella, mikäli nämä ongelmat alkavat olemaan liian suuria.

Itseasiassa minulle nimenomaan neuvottiin että laitan laitteen käyttämään pelkästään 4g:tä. Tuo 3g antaa kuulemma todella huonon yhteyden. Vikapalveluun olen ollut kolmesti yhteydessä ja vain kerran on otettu takas yhteyttä ja tuolloin sain ongelman jo korjattua itse.

Tätä katkeilua , netin nopeuden hidastelua on tapahtunut siitä lähtien kun sain tämän laitteen. Kun lähetysnopeus nostettiin 50 - 5:den sijaan, on nopeus ollut suht hyvä suurimman osan ajasta ja tällöin on ongelmana ollut vain nämä satunnaiset "No signal" yms. katkeilut. 

 

Typerintä mielestäni tässä on se, että ei taloon muka saanut kiinteänä nopeampaa kuin 24/1 mutta nyt myöhemmin selviääkin että vuodesta 2011 lähtien on saanut nopeampiakin nopeuksia.

Laitanpa tähän vielä että tuo 3g toimii niin hitaalla yhteydellä sekä katkeilee aivan samalla tavalla, että en aio todellakaan pitää sitä sillä vaihtoehdolla. Maksan 4g langattomasta netistä, en 3g.

Tätä kautta emme pysty oikein asiaa tutkimaan tarkemmin, sen vuoksi tuo vikailmoitus onkin aiheellinen tehdä.


Sen voit kätevästi lähettää Omien Sivujen kautta.


 


Tuosta Kiinteästä sen verran, että välttämättä kaikilla operaattoreilla ei ole tarjota samoja yhteyksiä samaan osoitteeseen. Voi olla esimerkiksi sellainenkin tilanne, että toinen operaattori voi tarjota kaapeli tai valokuituyhteydet, kun taas toinen ainoastaan ADSL. Tähän vaikuttaa alue jolla osoite on.


Meidän kiinteän laajakaistan saatavuustilanteen voit katsoa täällä.


 

DNA:lta minulle soitettiin ja tarjottiin tätä, heiltäkin olin kysynyt kiinteää laajakaistaa ja sanottiin myös silloin heiltä että ei mukamas saa 24/1 nopeampaa mutta siinä on ollut jokin väärin käsitys. Arvioivat myös että luultavasti myös teiltä pitäisi saada tähän osoitteeseen suht nopea laajakaista. Onhan asunto kuitenkin lahden keskustassa.

En pääse katsomaan tuota laajakaistan saatavuutta koska ei mukamas ole evästeet toiminnassa vaikka ne ovat, tiedä sitten mikä siinä on. Luultavasti näyttää että on mahdollista saada mutta se 24/1 jota minulle jo tarjottiin.

Täältä on vähän vaikea arvioida DNA:n kantaa noihin nopeusasioihin, saattaa olla että meillä on erilaiset saatavuudet.


 


Oletko kokeillut toisella selaimella tuota saatavuutta tarkistaa?


Se kyllä näyttää siellä ihan oikein sen, mitä on osoitteeseen saatavilla meidän kauttamme.


 


Tarvittaessa toki voit sen tarkistaa meidän Omien Sivujen kautta, esimerkiksi Chatilla (kysy meiltä).

Olen testannut IE, Chrome ja Firefox ja jokaisella samanlaiset nopeudet. Nopeuksien kanssa ei ole niin monesti ollut ongelmaa kuin tämän katkeilun. Eilen taas illalla kävi sama että yhteys katkesi ja "no signal" viestin antoi laitteessa, palasi n. 35 minuutin päästä sitten takaisin. Se on vaan vähän ikävä kun livekuvaa lähettää ja yhtäkkiä netti katkeaa...

10.5.2015
klo: 12:07
"No Signal"

 

Palautui 8 minuutin päästä. En kyllä ymmärrä näitä katkoksia, hyvin ärsyttävää. Koko ajan saa pelätä että koska katkeaa.

Saunalahdella on firmware-päivitys tuohon reitittimeen, joka parantaa mobiililaajalaistayhteyden laatua. Ilmeisesti jotain ongelmaa tuon kanssa on ollut.

Olen kyllä päivittänyt tuolta kun  yhdistää omaan IP:seen laitteen mutta sanoo että laite on ajantasalla. Joskus viime vuoden puolella oli kyllä joku päivitys tullut jonka tietenkin päivitin mutta nämä ongelmat on ollu ihan siitä lähtien kun netin ostin & laitteen sain. Laite on vaihdettu myöskin kertaalleen koska edellinen kuumeni koko ajan ja katkeili enemmän. Selkeästi huono laite, tungettu kaikki noin pieneen läjään joka sitten aiheuttaa ylikuumenemisia yms.

17.5.2015
18:18, laitteen resetoinnin jälkeen palautui 18:40.

Ei mitään viestiä, kunhan vain katkes ja laite ei edes ollut kuuma.

Ja taas katkeaa. Taitaa kuumentua vaihteeks, se on mukava kun täytyy pitää tuo laite ilmanvaihtolaitteen edessä kylmenemässä kun muuten kuumenee, ihan sama missä on mihin sen tästä saa. Ilmanvaihtolaitteen päällä pitäminen ei ole mitään halpaa, sähkölaskut nousee turhan paljon tämän takia... 

Laitoitko uutta vikailmoitusta tulemaan, kuten oli tuossa kuun alkupuolella puhe? 


Jos et, suosittelen toki että laitat sen tulemaan meidän Omien Sivujen kautta.


 


Jos laite tosiaan tuntuu kuumenevan,ja siinä on takuuta, niin voisit sen huollattaa, hoituu meidän Sonera Kaupan kautta. 🙂 Löydät lisätietoa huoltojutuista täältä

Juu en ole laittanut uutta vikailmoitusta kun sieltä soitetaan ja kysytään miten on netti toiminut ja suljetaan.

Nämä ongelmat kun ei vikailmoituksella ole aiemminkaan kadonnut.

Sekä laite KUUMENEE ja se ei muutu vaikka huollossa kävisi, ei tuossa ole mitään tuulettimia yms. jolla se ilma kiertäis vaan pieni kiinteä laite. Talvella pystyin pitämään kattoikkunalla sitä koska se oli kylmä -> laite pysy viileänä.
Nyt näin keväästä ensi pakkasiin asti laite on taas kuumana jos en pidä sitä välillä ilmanvaihtolaitteen edessä tuulettumassa ja täten puolittaa suunnilleen yhteyden ellei jopa huonommaksikin vedä.

Pitänee vaan kärsiä vuosi vielä ja vaihtaa jollekkin joka tarjoaa kiinteänä kunnon nettiä niin ei näistä ongelmista tarvitse kärsiä.

Tervehdys! Itselläni on täysin sama laite enkä ole ollu lainkaan tyytyväinen sen ominaisuuksiin.

Täällä maaseudulla ei edes 4G:tä ole vielä ennen joulukuuta,mutta samaa *******aa on tehnyt myös 3G:llä katkoo välillä kokonaan yhteyden ja laite kuumenee. Jos hyvin käy niin nopeus saattaa kohota 5mbit/s ja uppi 1.1mbi/s. Asiakaspalveluun olen ollut kymmeniä kertoja yhteydessä mutta mitään apua ei ole ollut.

Tänään tilasin uuden laitteen jos vaikka rupeis toimimaan niinku pitää.

 

Kiitos! Vihdoin löytyy uutta kohtalotoveria.

Ajattelin laittaa vahingon kiertämään ja laitteen myyntiin :D

 

Itselläni kun sattuu olemaan vuoden verran vielä sopimusta jäljellä tässä laitteessa niin en oikein viitti. Ei oikein ole rahoja maksaa netistä kahteen otteeseen.


Toki ottaa päähän kun täytyy ilmanvaihtolaitetta pitää päällä vähän väliä, sähkölaskut about puolet isompia...

Itse maksoin kerralla loput kytkystä pois niin päsee *******asta eroon :)

Jäljellä oli 65€ Eikä ilman sitä maksua voinut ottaa uutta laitetta vanhaan 4g liittymään.

Vaihdoin myös halvempaan liittymä tyyppiin kun vanha maksoi kuukaudessa 24.90€ Nyt oli sama paketti rajattomalla käytöllä 12.90€/kk Soneran etuasiakkaalle.

En edes tiedä paljon itellä on maksamatta. Maksan vaan kuukausittain puhelimen ja netin samassa (soneralta molemmat). Ei ole hirveitä summia ylimäärästä näin työttömänä. 

24.5.2015
Klo: 21:22
Internet yhteys katkennut, ei ilmoitusta laitteessa.
Käynnistys uudelleen ja netti palautui.

Suosittelen tekemään vikailmoituksen, jotta saadaan selville, johtuuko yhteyden katkeilu Soneran verkosta, Huawein laitteesta, liittymäsi SIM-kortista vai jostakin muusta syystä.

 

Mikäli mahdollista, voit testata liittymäsi ja Huawein laitteen toimivuutta jossakin toisessa osoitteessa. Tällä testillä saataisiin osviittaa ongelman aiheuttajasta.

 

Huawei E5776 -laitteissa on oletuksena virransäästöominaisuus päällä, jolloin laite sammuu automaattisesti tietyn ajan kuluttua ellei nettiyhteyttä käytetä vähään aikaan. Virransäästöominaisuuden saa kyllä pois päältä laitteen asetuksista. Tästä asiasta ei kuitenkaan liene kyse sinun liittymäsi kohdalla, mutta kannattaa ainakin tarkistaa Huawein laitteen asetukset.

 

Huawein laitteen hallintaohjelmaan pääsee osoitteessa http://192.168.1.1 ja hallintaohjelman oikeasta yläkulmasta löytyy kohta Ohjeet.

Minulla on netti käytössä aktiivisesti n. 12.00 eteenpäin iltaan asti, joskus jopa yömyöhään.

Kaipa sitä täytyy tehdä taas uusi vikailmoitus ...

Vastaa