Skip to main content

 





 




Telia TV selaintukeen on toivottu parannuksia HTML5 soittimen muodossa, jotta katselu onnistuisi kaikilla suosituimmilla selaimilla, ilman erillisiä lisäosia. Nyt tähän asiaan on tullut huomattava parannus, kun selaintuki on laajentunut kaikille yleisimmille selaimille.




Jatkossa Telia TV toimii ilman lisäosia Google Chromella, Internet Explorerilla, Microsoft Edgellä, Mozilla Firefoxilla ja Operalla. Näiden lisäksi Safarin tuki on tulossa tarjolle myöhemmin. Tämä uudistus mahdollistaa Telia TV:n katselun Windowsilla ja Applen Mac koneilla, osoitteessa https://tv.telia.fi/. Linuxille emme voi varmistaa toimivuutta, kun järjestelmäversioita on niin paljon erilaisia. Linuxin käyttäjät voivat kuitenkin kokeilla alla listattuja selaimia.



 



Selaimet jotka ovat jatkossa tuettuja
• Google Chrome versio 75 tai uudempi ja Windows 7 (+uudemmat), Mac OS X 10.10. (+uudemmat)
• Internet Explorer 11 ja Windows 8.1. (+uudemmat)
• Microsoft Edge ja Windows 10
• Mozilla Firefox versio 59 tai uudempi ja Windows 7 (+uudemmat) tai Mac OS X 10.10. (+uudemmat)
• Opera versio 47 tai uudempi ja Windows 7 (+uudemmat) tai Mac OS X 10.10. (+uudemmat)



 



Tulemme lopettamaan nykyisen Windows 10 käyttöjärjestelmälle ladattavan erillisen sovelluksen 22.1.2020, joten kannattaa siirtyä käyttämään näitä selainversioita.



 





 



Liigan kanaville pienempi viive



 



HTML5 soittimen lisäksi olemme tuoneet tuotantoon uuden tekniikan, jolla Telia TV -sovelluksen viivettä saatiin huomattavasti pienemmäksi. Kaikissa tv-tekniikoissa on aina jonkinlainen viive verrattuna siihen livetilanteeseen, jonka ihminen näkee silmällä suoraan hallilla. Viive-erot eri tv-tekniikoiden välillä ovat pienentyneet tämän uudistuksen myötä huomattavasti.



 



Viiveen pieneneminen näkyy kaikilla laitteilla, joilla Telia TV -sovellusta voi käyttää. On sinulla sitten käytössä älypuhelin, tietokone, tabletti, Apple TV tai Chromecast, niin tulet hyötymään tästä uudistuksesta merkittävästi.



 



 



Telia TV sovelluksen salasana unohtunut



 



1. Mene Telia TV -sovellukseen tai osoitteeseen tv.telia.fi
2. Valitse kirjaudu -> Unohtuiko käyttäjätunnus tai salasana
3. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus (ensimmäinen kirjain pienellä) ja valitse Lähetä
4. Noudata ohjeita, jotka saat Telia TV -tiliin liitettyyn sähköpostiosoitteeseen.
5. Sähköposti tulee muutaman minuutin kuluessa ja sisältää linkin, jonka kautta pääset määrittämään uuden salasanan Telia TV -tunnuksellesi. Syötä uusi salasana molempiin kenttiin ja paina lopuksi Lähetä.



 



 



Huomioitavaa:
Voit kirjautua yhtä aikaa Telia TV -sovelluspalveluun viidellä (5) eri laitteella ja katsoa sisältöä kahdella (2) laitteella yhtä aikaa. Kirjautumiseksi lasketaan jokainen laite tai selain, joilla palvelua olet käyttänyt. Jos kirjautumismäärät ylittyvät, nollautuu laitetiedot automaattisesti 24h sisällä.



 



 



Testaa ja kerro miltä vaikuttaa?



 



Lue myös nämä





 



 

Vaikuttaa hyvältä, kunhan latenssit ovat suurinpiirtein samalla tasolla kun seuraa kahta tai useampaa peliä, olisi kiva ettei toisen ottelun tilanne/tulos tule näytetyksi toisessa laitteessa ennen kuin se tapahtuu siinä toisessa.

Sallittu laitemäärä saisi olla myös korkeampi...


Miksi Telia TV-sovellus Windowsille piti lopettaa? Edelleen se pyörittää Liigaa huomattavasti paremmin kuin selainversio. Katsoin esim. keskiviikkona Sport - Ilves-ottelua ensin selaimella ja se pätki todella paljon. Sitten siirryin katsomaan ottelua sovelluksen kautta ja se ei pätkinyt lainkaan. Lähetyksen laatu toki vaihteli useaan otteeseen, mutta sen kanssa pystyy elämään toisin kuin tuon jatkuvan pätkimisen. 

Samoja ongelmia on ollut oikeastaan vain DNA TV:ssä, joka käyttää tietääkseni myös HTML5-soitinta. Sen sijaan CMoressa, Viaplayssa, Netflixissä ja Ruudussa ei tällaisia ongelmia ilmene. Olisiko mahdollista, että siirtyisitte käyttämään samankaltaisia soittimia kuin he? En usko, että olen ainoa, joka kärsii tästä ongelmasta teidän selainversiossanne ja tuon ongelman takia menetätte vain paljon asiakkaita. 


@Arttu18 vaikka sovelluksen kehitys onkin nyt päättynyt, niin Windows-sovellus toimii kuitenkin ainakin tämän vuoden loppuun saakka. Panostamme näin Telia TV:n selainkehitykseen, ja hiljattain selaintukea onkin saatu huimasti laajemmaksi HTML5 -käyttöönoton yhteydessä. 


 


Mitä selainta käytät kun kerroit että se ei toimi kunnolla? Pystytkö testaamaan selaimen välimuistin tyhjennystä, ja onhan selaimen omat päivitykset ajan tasalla? 


 












 













 



Hei! Olen testannut Telia TV -palvelua jo muutamia päiviä Linux Ubuntu 18.04.3 LTS -käyttöjärjestelmässä ja palvelu on toiminut hyvin seuraavissa selaimissa:





  • Google Chrome version 78.0.3904.108 (Official Build) (64-bit)  


  • Mozilla Firefox 71.0 (64-bit) 




 



Jopa Google Cast -toiminto on helppoa napsauttaa päälle, jos haluan katsella isommalta näytöltä.


Moi,

Windows 10 koneella testattu muutaman kerran miten toimii pelkällä selaimella vs win 10 sovelluksella. Tilanne selkeä 3-0 sovelluksen eduksi. Chromen kautta nippa nappa jäämainoksista saa selvän, pelaajat pikselimössöä. Uusin Chrome käytössä... johtopäätös: Älkää poistako win 10 sovellusta käytöstä.

 

Välimuistit tyhjennetty, samoin selainhistoria. Vaikka kone on vanha, win 10 pyörii mainiosti samoin kuin Telia TV-sovellus.


@SannaMKoo Käytän Chromea. Olen testannut välimuistin tyhjentämistä ja päivitykset ovat ajan tasolla. 


@Sammy123 Chromen kanssa voisi kokeilla että vaikuttaako toimivuuten jos otat laitteistokiihdytyksen pois käytöstä. Tuo tapahtuu Asetukset-> Lisäasetukset-> Käytä laiteistokiihdytystä, jos mahdollista. Oletko kokeillut että tekeekö tuota samaa vaikkapa Edge-selaimella?

@Arttu18 Minkälainen nettiyhteys sinulla on käytössäsi kun nyt laadun vaihtelua esiintyy myös sovelluksen kautta? Minkälaisia nopeuksia saat nopeustestillä ja onko nopeus tasainen vai vaihteleeko?


Minulla on käytössä mobiililaajakaista ja yleensä saan nopeudeksi 20-40 megaa. Nopeus vaihtelee, mutta ei tällaisia ongelmia ole tosiaan ollut esim. Viaplayn kanssa, vaikka katsoisi suoria lähetyksiä. Sovelluksella toisinaan laatu vaihtelee paljon, mutta toisinaan ei juurikaan, joten se johtunee suureksi osaksi netistä. Selainversiosta olen kuullut myös ystäviltäni, joilla on esim. kiinteä laajakaista, että pätkii todella paljon eli sen ei pitäisi tällöin olla, ainakaan pelkästään, netistä kiinni. Kuten jo aiemmin sanoin, niin sovelluksessa ei kuitenkaan pätkimistä ole yhtälailla, kun taas selainversiossa mm. viimeksi katsoessani lähetys pätki todella usein. Jopa siis minuutin aikana saattoi pätkästä 2-3 kertaa. 


@Arttu18 Oletko kokeillut toimivuutta vain tuolla Chrome-selaimella vai useammalla? Jos et, niin voitko testata vielä Edgellä? Tällä haen sitä että onko sinun kokema häiriö vain yhden selaimen kanssa vai kaikkien. Tällä viikolla liiga-lähetysten bufferiin tuotiin testiin pieniä viilauksia niin nyt niillä voi olla myös positiivisia vaikutuksia toimivuuteen.


Huomio kaikki Windows 10 käyttöjärjestelmällä Telia TV -sovellusta käyttäneet!

Tämä sovellus lakkaa toimimasta 22.1. ja jatkossa Telia TV:tä voi katsella selainten kautta osoitteessa https://tv.telia.fi/



Tällä ei ole vaikutusta puhelinten, tablettien ja Apple TV:n sovelluksiin, vaan ne jatkuvat normaalisti.

Milloinkohan tuki MacOs:lle on saapumassa?



@Mysticiza@  kirjoitti:


Milloinkohan tuki MacOs:lle on saapumassa?






Selaimista Edge Chromium, Opera v. 47 ja uudemmat versiot, Chrome v. 75 ja uudemmat versiot sekä Firefox v.59 ja uudemmat versiot toimivat Mac OS pohjalla. Voit verrata tuettuja selaimia Telia TV laitevaatimukset sivulta.

Internet Explorer 11 ja Safari ei ole tuettuja selaimia, muutosta näiden tilanteeseen ei ole tiedossa. Mikä selain sinulla on käytössä?


 


@HenriLie@  kirjoitti:

@Mysticiza@  kirjoitti:

Milloinkohan tuki MacOs:lle on saapumassa?


Selaimista Edge Chromium, Opera v. 47 ja uudemmat versiot, Chrome v. 75 ja uudemmat versiot sekä Firefox v.59 ja uudemmat versiot toimivat Mac OS pohjalla. Voit verrata tuettuja selaimia Telia TV laitevaatimukset sivulta.

Internet Explorer 11 ja Safari ei ole tuettuja selaimia, muutosta näiden tilanteeseen ei ole tiedossa. Mikä selain sinulla on käytössä?


 Safaria käytän, piti siis kysyä tukea sille eikä MacOS:lle ylipäätään, ajatusvirhe.

Aloituspostauksessa luvattiin tuen olevan tulossa Safarille, onko tämä siis muuttunut? Safari kuitenkin toimii tehokkaimmin ja kuluttaa vähiten akkua MacOS:lla, niin sitä kyllä mieluiten käyttäisi.



@Mysticiza@  kirjoitti:


 




@HenriLie@  kirjoitti:



@Mysticiza@  kirjoitti:


Milloinkohan tuki MacOs:lle on saapumassa?






Selaimista Edge Chromium, Opera v. 47 ja uudemmat versiot, Chrome v. 75 ja uudemmat versiot sekä Firefox v.59 ja uudemmat versiot toimivat Mac OS pohjalla. Voit verrata tuettuja selaimia Telia TV laitevaatimukset sivulta.

Internet Explorer 11 ja Safari ei ole tuettuja selaimia, muutosta näiden tilanteeseen ei ole tiedossa. Mikä selain sinulla on käytössä?






 Safaria käytän, piti siis kysyä tukea sille eikä MacOS:lle ylipäätään, ajatusvirhe.



Aloituspostauksessa luvattiin tuen olevan tulossa Safarille, onko tämä siis muuttunut? Safari kuitenkin toimii tehokkaimmin ja kuluttaa vähiten akkua MacOS:lla, niin sitä kyllä mieluiten käyttäisi.






Laitettu tästä Safarista kyselyä eteenpäin tuotekehityspuolelle. Laitettu jo aiemmin, mutta ei olla saatu vielä vastausta. Pahoittelut viiveestä, mutta vastataan kun saadaan aiheesta kommenttia. 



@PiaJo@  kirjoitti:



@Mysticiza@  kirjoitti:


 




@HenriLie@  kirjoitti:



@Mysticiza@  kirjoitti:


Milloinkohan tuki MacOs:lle on saapumassa?






Selaimista Edge Chromium, Opera v. 47 ja uudemmat versiot, Chrome v. 75 ja uudemmat versiot sekä Firefox v.59 ja uudemmat versiot toimivat Mac OS pohjalla. Voit verrata tuettuja selaimia Telia TV laitevaatimukset sivulta.

Internet Explorer 11 ja Safari ei ole tuettuja selaimia, muutosta näiden tilanteeseen ei ole tiedossa. Mikä selain sinulla on käytössä?






 Safaria käytän, piti siis kysyä tukea sille eikä MacOS:lle ylipäätään, ajatusvirhe.



Aloituspostauksessa luvattiin tuen olevan tulossa Safarille, onko tämä siis muuttunut? Safari kuitenkin toimii tehokkaimmin ja kuluttaa vähiten akkua MacOS:lla, niin sitä kyllä mieluiten käyttäisi.






Laitettu tästä Safarista kyselyä eteenpäin tuotekehityspuolelle. Laitettu jo aiemmin, mutta ei olla saatu vielä vastausta. Pahoittelut viiveestä, mutta vastataan kun saadaan aiheesta kommenttia. 






Saimme tietoa, ettei Safarin HTML -tuen julkaisulle ole määritelty vielä tarkempaa aikataulua. Asiaa on nostettu kehityspuolella esiin ja Safarin HTML -tukea kehitetään muiden päivityksien kanssa. Palaute on välitetty kehityspuolelle.


 


@HenriLie@  kirjoitti:

@PiaJo@  kirjoitti:

@Mysticiza@  kirjoitti:

 


@HenriLie@  kirjoitti:

@Mysticiza@  kirjoitti:

Milloinkohan tuki MacOs:lle on saapumassa?


Selaimista Edge Chromium, Opera v. 47 ja uudemmat versiot, Chrome v. 75 ja uudemmat versiot sekä Firefox v.59 ja uudemmat versiot toimivat Mac OS pohjalla. Voit verrata tuettuja selaimia Telia TV laitevaatimukset sivulta.

Internet Explorer 11 ja Safari ei ole tuettuja selaimia, muutosta näiden tilanteeseen ei ole tiedossa. Mikä selain sinulla on käytössä?


 Safaria käytän, piti siis kysyä tukea sille eikä MacOS:lle ylipäätään, ajatusvirhe.

Aloituspostauksessa luvattiin tuen olevan tulossa Safarille, onko tämä siis muuttunut? Safari kuitenkin toimii tehokkaimmin ja kuluttaa vähiten akkua MacOS:lla, niin sitä kyllä mieluiten käyttäisi.


Laitettu tästä Safarista kyselyä eteenpäin tuotekehityspuolelle. Laitettu jo aiemmin, mutta ei olla saatu vielä vastausta. Pahoittelut viiveestä, mutta vastataan kun saadaan aiheesta kommenttia. 


Saimme tietoa, ettei Safarin HTML -tuen julkaisulle ole määritelty vielä tarkempaa aikataulua. Asiaa on nostettu kehityspuolella esiin ja Safarin HTML -tukea kehitetään muiden päivityksien kanssa. Palaute on välitetty kehityspuolelle.


 Ok, kiitos tiedosta!


Vastaa