Miten voin lähettää sähköposteja, kun F-Securen Freedom on käytössä

  • 30 November 2017
  • 5 kommenttia
  • 11 katselukertaa

F-Securen ohjeitten viimeinen oljenkorsi sanoo: "Jos portin vaihto ei riitä lue Internet-palveluntarjoajan oppaista tai tukisivuilta, mitä asetuksia laitteessa on muutettava. Koska kyseessä on Internet-palvelutarjoajakohtainen kokoonpanomuutos, emme voi antaa kaikkia käyttäjiä koskevia yksityiskohtaisia ohjeita."

Laitteeni on MacBookPro.

Kotiverkossani toimivat iPhoneX ja iPad Mini moitteettomasti


5 kommenttia


@jorma1940 kirjoitti:

F-Securen ohjeitten viimeinen oljenkorsi sanoo: "Jos portin vaihto ei riitä lue Internet-palveluntarjoajan oppaista tai tukisivuilta, mitä asetuksia laitteessa on muutettava. Koska kyseessä on Internet-palvelutarjoajakohtainen kokoonpanomuutos, emme voi antaa kaikkia käyttäjiä koskevia yksityiskohtaisia ohjeita."

Laitteeni on MacBookPro.

Kotiverkossani toimivat iPhoneX ja iPad Mini moitteettomasti


Kun Freedomen kautta ollaan "virtuaalisesti" pois Telian verkosta, tarvii lähtevän postin palvelimena siis olla mail.inet.fi, porttina 465, ja SSL-salaus sekä SMTP-kirjautuminen (SMTP AUTH -protokolla) aktiivisena. Käyttäjätunnukseksi ja salasanaksi täytyy syöttää samat kuin pp.inet.fi -sähköpostilla on saapuvalla puolella.


@Pekka_Koo kirjoitti:

@jorma1940 kirjoitti:

F-Securen ohjeitten viimeinen oljenkorsi sanoo: "Jos portin vaihto ei riitä lue Internet-palveluntarjoajan oppaista tai tukisivuilta, mitä asetuksia laitteessa on muutettava. Koska kyseessä on Internet-palvelutarjoajakohtainen kokoonpanomuutos, emme voi antaa kaikkia käyttäjiä koskevia yksityiskohtaisia ohjeita."

Laitteeni on MacBookPro.

Kotiverkossani toimivat iPhoneX ja iPad Mini moitteettomasti


Kun Freedomen kautta ollaan "virtuaalisesti" pois Telian verkosta, tarvii lähtevän postin palvelimena siis olla mail.inet.fi, porttina 465, ja SSL-salaus sekä SMTP-kirjautuminen (SMTP AUTH -protokolla) aktiivisena. Käyttäjätunnukseksi ja salasanaksi täytyy syöttää samat kuin pp.inet.fi -sähköpostilla on saapuvalla puolella.


Kiitos,

Minun ongelmani oli, että lähtevällä puolella ei ollut käyttäjätunnusta ja salasanaa. Ilman freedomia se

toimi niinkin.

Ohjeesi on: "Käyttäjätunnukseksi ja salasanaksi täytyy syöttää samat kuin pp.inet.fi -sähköpostilla on saapuvalla puolella."

 

Minulla on kuitenkin saapuva posti oman domainini kotipalvelimella. Minulla ei siis ole inet-käyttäjätunnusta.

Millä asetuksilla saisin lähtevän postin toimimaan Freedomen kanssa?

@MKtell, ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa mail.inet.fi -palvelinta ei voi käyttää Telian verkon ulkopuolella. Mitä liittymiä sinulla on meiltä? Voisitko olla yhteydessä vaikkapa chatin kautta, niin selvitetään saadaanko sinulle luotua tunnus tuota varten.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@MKtell@  kirjoitti:

Ohjeesi on: "Käyttäjätunnukseksi ja salasanaksi täytyy syöttää samat kuin pp.inet.fi -sähköpostilla on saapuvalla puolella."


 


Minulla on kuitenkin saapuva posti oman domainini kotipalvelimella. Minulla ei siis ole inet-käyttäjätunnusta.


Millä asetuksilla saisin lähtevän postin toimimaan Freedomen kanssa?




Hei, yleensä kannattaa lähettää samalta palvelimelta kuin saapuva posti sähköpostia millä on tarkoitus lähettää sähköpostia.Voit hyvin ohjata sähköpostisi myös ulos saapuvan postipalvelimen kautta. Tällöin voit myös varmistaa, että sähköpostiliikenne käyttää salattua yhteyttä eikä kolmasosapuoli pääsisi lukemaan näin paremmin. Kotona en suosittele ollenkaan sähköpostipalvelimen ylläpitoa, mikäli ymmärsin että sinulla näin on. 

Vastaa