Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
kefiiri
Konkari
  • 206 custom-general.kudos
  • 677 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Roskaposti-suodattimen päivitys

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tätä roskapostia tulee Soneran sähköpostiin melkoinen määrä, aivan kuten juttua siitä on ollut ennenkin tällä palstalla.

Nyt tuota roskapostisuodatinta omassa postilaatikossa on äärettömän työläs päivittää. Olisikin pyyntö, että eikö sitä voisi lisätä oman sähköpostilaatikon pääsivulle pikakuvaketta, jossa tietyt postit voi suoraan lisätä omaan roska-suodattimeen.

Ei luulisi olevan kovin vaikeaa. Kaikkea muuta "turhanpäivästä päivitystä" tehdään milloin mihinkin Sonera Viihteeseen ym. joista en koe hyötyneeni yhtään. Nyt olisi hyvä tilaisuus tehdä oikeasti jotain hyödyllistä.

45 vastausta
mitenmodeemiauki
Vakiokalustoa ☆☆
  • 23 custom-general.kudos
  • 368 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Huomenna on tasan 6 kuukautta kulunut!

Mitä ongelman ratkaisemiseksi on tehty?

JussiSaar
Telialainen
Telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

"

Tulevasta sanomasta on sama kuin

Valintana: yksi ehdoista
Lähettäjä, sisältää, Happy offers
Siirrä kohteeseen roskaposti
 "

Välilyönti aiheuttaa sen ettei ehto osu. Suodattamalla joko "Happy" tai "Offers" homma toimii. Tällaisista vioista voi myös tehdä vikailmoituksen kun täällä Klaanissa ei ole viisasta jaella esim. käyttäjätunnuksia. Tekemällä vikailmon saadaan tutkittua tarkemmin jos epäillään selkeää vikaa.

Yksittäisen sähköpostiosoitteen lisääminen suodattimiin on sikäli turhaa että roskapostit ei usein tule montaa kertaa samasta osoitteesta, siksi kannattaa lisätä suodattimeen esim. verkkotunnus tai vaikka vain osa siitä, tai avainsanoja.

Esimerkiksi itselleni viimeksi läpitullut roskaposti:
"Uskomaton tarjous vain rajoitetuksi ajaksi", lähettäjä "Annika Nummelin"
-> lisätietoja -> näytä otsikot
ylin rivi kertoo lähettäjän:
Return-Path: <0ca2872e-f369-455d-be2f-7328fe83c6fa@notebooknew.com.de>
...tuosta poimin suodattimeen vain "booknew" sen sijaan että pistäsin koko kryptisen pätkän tai edes koko saksalaista domainia.

Tämän lisäksi muutama avainsana viestin 'bodysta'

"Dunder on ylpeä julistaessaan, että tänään
sinä voit saada uskomattoman bonuksen!

Päätimme antaa sinulle lahjan 600EUR + 200Spins -bonuksen muodossa Jos haluat käyttää tämän bonuksen hulluun seikkailuun, se sopii sinulle 100 %.
Käytä se rahapelikoneidemme, pöytiemme ja muun kokemiseen!

Ei ole koskaan ollut parempi aika liittyä sivulle Dunder"

Capture5.PNG
kefiiri
Konkari

Hmmm....kun ei vaan nyt toimi @JussiSaar.

Lähettäjän etunimenä on vaikka  xXx-Chat.club. 

Laitan roskapostisuodattimeen asetukset: lähettäjä, sisältää, xXx     toimintona: siirrä kohteeseen, roskaposti.

tai xXx:n paikalle Chat tai club, niin ei toimi!

Miksi ei?

Jos laitan todellisen s-postiosoitteen, niin sitten toimii. Ne vain muuttuvat koko ajan, eikä pysy mukana. Tuo lähettäjän etunimi on aina sama. Sukunimen kohdalla ei okle mitään.

Väännä nyt @JussiSaar toimiva malli tai sano mikä on tuossa suodatuksessa vikana!

JussiSaar
Telialainen
Telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies

@kefiirivaikuttaa että pitäis toimia, tuosta kannattaa tehdä vikailmoitus..

ainakin mulla toimi kun laitoin ao. filtterin

Capture4.PNG

Palterohapero
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies

Soneran webmailissäkö on mahdollisuus siirtää kaikki posti gmailiin? Minä en selaista ole vielä tai enää löytänyt. Minusta roskatulva alkoi, kun siirryin pop3:sta imap:Iin. 

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2691 custom-general.kudos
  • 4231 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Hei Palterohapero!

Sähköpostien edelleen lähetys laitetaan päälle Omien sivujen kautta. Edelleen lähetys onnistuu seuraavasti: Kirjaudu Omille sivuille -> valitse Liittymänhallinta -> sähköpostin kohdalta muokkaa -> täppä Haluan edelleenlähetyksen sähköpostiin ja osoite mihin lähetetään. Voit valita erikseen Älä säilytä viestejä sähköpostipalvelimella täpän niin viestit eivät jää pyörimään laatikkoon.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
kefiiri
Konkari

Nyt varmaan Soneran muuttuessa Teliaksi saadaan roskapostisuodattimen päivitykseenkin helpotusta.

Toisin sanoen se "pikanäppäin" omaan sähköpostiin jolla "yhdellä klikkauksella" voit saapuneen s-postin lähettäjän suoraan lisätä omaan roskapostisuodattimeesi. Tämä on se toiminto, jota olen jo monta vuotta odottanut Soneralta, mutta eivät saaneet sitä aikaiseksi tietyistä syistä.

Mutta... vastaan itselleni.

Ei tätä homaa tietenkään tehdä, koska Teliakin on kimpassa roskapostittajien kanssa, valitettavasti.

Olkoon edelleen Telian sähköposti roskaajien taivas, niinkuin se on ollut tähänkin saakka Soneran aikana. Käyttäjät itse hoitakoon suodattimen päivityksen "monen mutkan kautta", jotta se olisi mahdollisimman työlästä.

Eipä sitten muuta tällä erää....

viirai99
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Hei,

Eikö tuota teidän sähköpostin, roskapostin suodatinta saada millään muutettua seuraavasti.

Olisi helppo käyttöinen ja ennen kaikkea, että se myös toimisi.

Minun ja monen muun mielestä surkein suodatus toiminta, mitä maa päällään kantaa.

Eikö tuohon voitaisi luoda toiminto, että yhdellä painalluksella estettäisiin lähettäjä jatkossa?

Kyllä minä vakavasti harkitsen laajakaista toimittajan vaihtoa juuri tuon roskaposti jutun takia.

Onhan se toki työläs toimenpide, johon en mielelläni ryhtyisi. Koska olen kaikissa käyttäjätunnuksissa käyttänyt sähköpostiosoitettani, missä se suinkin on ollut mahdollista.

Mutta olen kyllä niin tyttiintynyt tuohon roskapostitulvaan, että taidan vaihtaa laajakaistan toimittajaa ja valita toimivan sähköpostin.

Ps. Lupauksiahan tuon korjaamiseen on pilvin pimein, mutta mitään ei tapahdu!

Moni on kertonut vaihtaneensa esim. gmailiin, niin roskapostin tulo on loppunut.

Tietääkö joku varmasti, että pitääkö paikkansa?

viirai99
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Tulihan tuolta tällainen vastaan, joten taidan ryhtyä toimiin, jotka tuossa yllä mainitsin…

G-mailis toimii näin: Kun tunnistat roskapostiksi, älä heitä roskikseen, vaan valitse "ilmoita roskapostiksi" ja sieltä tulevat vastaavat sitten menevät suoraan roskikseen. Itselle tuli 4-6 roskaa päivässä, nyt ei ollenkaan. Sonerasta en sitten tiedä.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1782 custom-general.kudos
  • 2334 custom-general.replies
  • 180 custom-general.solutions

@viirai99 kirjoitti:

Hei,

Eikö tuota teidän sähköpostin, roskapostin suodatinta saada millään muutettua seuraavasti.

Olisi helppo käyttöinen ja ennen kaikkea, että se myös toimisi.

Minun ja monen muun mielestä surkein suodatus toiminta, mitä maa päällään kantaa.

Eikö tuohon voitaisi luoda toiminto, että yhdellä painalluksella estettäisiin lähettäjä jatkossa?

Kyllä minä vakavasti harkitsen laajakaista toimittajan vaihtoa juuri tuon roskaposti jutun takia.

Onhan se toki työläs toimenpide, johon en mielelläni ryhtyisi. Koska olen kaikissa käyttäjätunnuksissa käyttänyt sähköpostiosoitettani, missä se suinkin on ollut mahdollista.

Mutta olen kyllä niin tyttiintynyt tuohon roskapostitulvaan, että taidan vaihtaa laajakaistan toimittajaa ja valita toimivan sähköpostin.

Ps. Lupauksiahan tuon korjaamiseen on pilvin pimein, mutta mitään ei tapahdu!

Moni on kertonut vaihtaneensa esim. gmailiin, niin roskapostin tulo on loppunut.

Tietääkö joku varmasti, että pitääkö paikkansa?

Pitää paikkaansa Hymiö Onnellinen

Teleoperaattorit eivät panosta asiakkaan viestien suodatukseen niin tehokkaasti. Sähköposti-palvelu ei ole pääpainopiste teleoperaattoreilla. Ainoa ratkaisu roskapostitulvaan on lisätä manuaalisesti suodattimia:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1503567239568

Tällä hetkellä roskapostia on liikkeellä todella paljon. Suosittuja maksuttomia sähköpostin palveluntarjoajia ovat mm.:

Näitä molempia palveluntarjoajia käytän pääsääntöisesti, mutta eniten Outlook-sähköpostia. Gmail-sähköposti on toki helppokäyttöisempi Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich