Usein kysytyt kysymykset: Telian matkapuhelinliittymä

  • 20 June 2022
  • 0 kommenttia
  • 1451 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

 

Tästä artikkelista löydät kaikki yleisimmät kysymykset koskien Telian matkapuhelinliittymiä sekä niihin myös vastaukset.

 

Sisällysluettelo:

 

  1. Voinko soittaa/laittaa viestiä Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan ilman, että siitä tulee lisäkuluja?
  2. Voinko soittaa/laittaa viestiä Suomesta EU/ETA maihin ilman, että siitä tulee lisäkuluja? 
  3. Kuuluuko netin käyttö pakettiin, jos olen Pohjola ja Baltia maissa? 
  4. Kuuluuko netin käyttö pakettiin, jos olen EU/ETA maissa? 
  5. Voiko eSIM:n kytkeä mihin tahansa liittymään? 
  6. Mikä on PIN-koodi ja kuinka vaihdan sen? 
  7. Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen? 
  8. Miten luen MMS-viestit? 
  9. Mikä on 5G kokeilu -lisäpalvelu? 
  10. Miten päivitän liittymäni? 

 

 

1. Voinko soittaa/laittaa viestiä Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan ilman, että siitä tulee lisäkuluja?

 

Telian matkapuhelinliittymällä voit soittaa tai laittaa viestiä Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan (eli Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan) ilman, että sinulle tulee siitä lisäkuluja. Oli vastaanottajalla sitten suomalainen numero tai paikallinen numero niin yhteydenotot kyseisiin maihin kuuluvat pakettiin. Jos liittymäsi on käytön mukaan laskutettava, viestit ja puhelut Pohjolaan & Baltiaan laskutetaan kotimaan hinnaston mukaan. Myöskin videopuhelut sekä multimediaviestit kuuluvat pakettiin.

 

2. Voinko soittaa/laittaa viestiä Suomesta EU/ETA maihin ilman, että siitä tulee lisäkuluja?

 

Voit soittaa tai laittaa viestiä EU/ETA maihin ilman lisäkuluja, kun vastaanottajalla on myös suomalainen numero. Kohdemaassa ollessasi voit soittaa tai laittaa viestiä myös paikalliseen numeroon ilman, että sinulle koituu lisäkuluja. Tarkemmat hinnat löydät täältä.

 

 3. Kuuluuko netin käyttö pakettiin, jos olen Pohjola- ja Baltia-maissa?

 

Matkapuhelinliittymiemme kuukausimaksulla voit käyttää nettiä Pohjolassa ja Baltiassa (Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua) liittymätyypistäsi riippuen joko rajattomasti tai rajatun paketin verran (esim. 15 Gt).

 

4. Kuuluuko netin käyttö pakettiin, jos olen EU/ETA-maissa?

 

EU-roaming sisältyy kaikkiin liittymiimme. EU- ja ETA-maissa käytössäsi on rajattu nettipaketti (esim. 15 Gt). Kirjautumalla Minun Teliaan, voit tarkistaa, mikä on nettipakettisi koko EU/ETA maissa.

 

5. Voiko eSIM:n kytkeä mihin tahansa liittymään?

 

Voit käyttää eSIM:ä minkä tahansa myynnissä olevan kuluttaja- tai yritysliittymän tai Telia Dot -liittymän kanssa.

 

6. Mikä on PIN-koodi ja kuinka vaihdan sen?

 

PIN-koodi on liittymän turvakoodi, jonka tarkoitus on estää liittymän väärinkäyttö. PIN-koodin voit vaihtaa milloin vain matkapuhelimesi turva-asetuksista.

 

7.  Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

 

PUK-koodilla saat avattua liittymäsi, jos näppäilit PIN-koodin 3 kertaa väärin. PUK-koodin saat, kun kirjaudut Minun Teliaan tai Asiakaspalvelumme kautta.

 

8. Miten luen MMS-viestit?

 

Voit lukea multimediaviestit Minun Telian kautta 10 vuorokauden sisällä niiden saapumisesta alkaen. 

 

  • Kirjaudu Minun Teliaan matkapuhelinnumerollasi. Käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567). Kirjoita se kohtaan Telia-tunnus. Salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €).
  • Valitse liittymäsi.
  • Löydät saapuneet multimediaviestit Liittymäsi-välilehden alaosasta, kohdasta Hallinnoi liittymääsi > Saapuneet MMS-viestit.

 

9.  Mikä on 5G kokeilu -lisäpalvelu?

 

5G kokeilu -lisäpalvelulla pääset kokeilemaan 5G-yhteyttä nykyisellä Telia Yhteys -liittymälläsi 14 vuorokauden ajaksi. Lisäpalvelu maksaa viisi euroa ja se päättyy automaattisesti 14 vuorokauden kuluttua tilaamisesta.

 

10. Miten päivitän liittymäni?

 

Matkapuhelinliittymän voit päivittää kirjautumalla Minun Teliaan tai asiakaspalvelun kautta.

 

Näin päivität liittymäsi Minun Teliassa: 

  • Kirjaudu sisään ja valitse liittymä, jota haluat päivittää.
  • Mene kohtaan Liittymäsi ja valitse Päivitä liittymä.
  • Avautuvalla sivulla näet liittymäsi tiedot ja alempana tarjolla olevat vaihtoehdot hintoineen. Valitse sopiva paketti ja paina Jatka.
  • Näet yhteenvedon uudesta liittymästäsi. Jos hyväksyt liittymän päivityksen, ruksi pyydetyt kohdat ja valitse Lähetä tilaus.
  • Liittymäsi päivittyy heti. Sinun tarvitsee vain käynnistää laitteesi uudestaan kun sinulle sopii. Uusi hinta tulee liittymän saldolle näkyviin seuraavasta päivästä alkaen.

 

---

 

Lue myös:


0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa