@sspower Emme ole vielä saaneet tähän vastausta, mutta laitoin nyt kiirehtimispyynnön. Vastaamme tänne heti kun sarjan tilanne selviää.
Mainittuun sarjaan liittyen (siis Black Sails) on varsin omituista, että se on edelleen siis saatavilla HBO Maxilla, mutta ainoastaan Telia on sen poistanut Nordicilta. Mistähän tällainen harvennus mahtaa oikein johtua?
Mainitsin jo aikaisemmin, että Telia ei ole ottanut HBO Maxin Fringe-sarjaa ohjelmistoonsa, vaikka se ei mikään Originals ole. Telian vastaus puuttuu. Samaa voidaan sanoa myös menestyksekkäästä Shameless-sarjasta (USA-versio), joka tänään tuli HBO Maxille. Ei myöskään Originals, mutta EI Telialle. Eikä näihin syrjimisiin tietenkään esitetä mitään järkevää syytä.
@ericrose Voisin kuvitella että syynä tuossa on se että Fringe-sarjaa, samoin kuin Shamles-sarjaakaan ei ole aiemmin ollut Nordicin valikoimassa. Jos ja kun kyse on täysin uudesta sarjasta, se avataan katseluun vain HBO Maxilla. Näin on ainakin Originals -sarjojen kohdalla ja vahvasti epäilen että sama juttu koskee myös muuta sisältöä.
Kiitosia vastauksesta! Mikäli näin on, ja Telialla ei ole mitään kiirettä saada Maxia edes tämän vuoden kuluessa tarjontaansa, voidaan todeta, että vuoden lopussa ainoastaan pieni vähemmistö HBO:n ohjelmistosta kuuluu Telian Nordic-valikoimaan. Hinta luonnollisesti pysyy samana - ellei sitten nouse.
Jep huonoa on Telian palvelut omia asiakkaitaan kohtaan.Taitaa olla parempi lopettaa koko Telia Nordicin tilaus kun ei täällä mikään tunnu toimivan.Sarjat katoaa,uutuuksia ei tule,mitään tietoa milloin HBO MAX tulee ja kuinka suppealla valikoimalla,tuskin ainakaan samalla tavalla kuin HBO MAXin omalla tarjonnalla. Kyllä tulen kertomaan kaikille tutuilleni ja ystävilleni kuinka huono Telia on HBO Nordicin osalta ja siitä ettei edes hintakaan alentunut !!!!
Olen kyllä todella pettynyt Teliaan.
@sspower
Juuri noin tein itse ihan alussa. Useamman vuoden tilasin HBO Nordicia Telian kautta, mutta tämä HBO Max oli hoidettu niin tajuttoman huonosti, puhumattakaan hinnoista, että lopetin sen Telian HBO Nordicin tilauksen ja otin HBO Maxin suoraan HBO:lta. Ei ole kaduttanut sekuntiakaan, päin vastoin. Ja suosittelen muille samaa.
Joo, en ymmärrä miten Telia on hoitanut tämän näin huonosti. Esimerkiksi Elisa Viihteen asiakkaille hinta laski heti marraskuun alussa tuosta Telian edelleen veloittamasta 10,95 hinnasta 8,99 e/kk hinnaksi. Ja Elisan asiakkailla tuo Hbo Max on jo ollut käytettävissä parin kuukauden ajan... mikä tässä on Telialle niin vaikeaa? Tämä antaa Teliasta todella huonon kuvan! Saamatonta ja tehotonta toimintaa!
@ericrose @sspower @jarkko35 Olisin mielelläni kertomassa tässä ketjussa tarkemmasta aikataulusta, hinnoista ja muista yksityiskohdista, mutta en pysty nyt muuhun kuin mistä olemme jo kertoneetkin. Eli kyllä, HBO Maxin saapumista odotamme mekin ja kun se saadaan, laitetaan ehdottomasti tarjolle heti.
Ei näy HBO Max palvelua vieläkään........On ihme juttu kyllä ?? Mistä oikein johtuu tämä erittäin pitkä viive ??
Eikö oikeasti ole vieläkään antaa jotain ajankohtaa tai hintatietoja ???
Ihmeellistä tässä on se, että Teliaa ei ilmeisesti kiinnosta että se on menettäny HBO Nordic tilaajia joita tuskin saadaan takaisin koska ne on viivellyt liian pitkään HBO Nordicin julkaisusta Telia TV:hen.
Ne ketkä on sanonut Telia TV:n HBO Nordicin irti niin ne on siirtynyt tilaamaan HBO Maxia suoraan ja paljon halvemmalla kuin Telia.
Telia hypettää pelkästään sen omaa suoratoistopalvelua, C Morea. Haiskahtaa pahasti itsekeskeisyys että rajoitetaan kilpailijoiden suoratoistoa ja hypetetään omaa. Eikö Telia osaa kilpailla rehellisesti?
Telia mainostaa sivuillaan, että Hbo Max tulee Telialle keväällä 2022. Nyt on kevät. Onko piankin tulossa, vai siirtyykö kesälle, syksylle, ensi talvelle...?
Keväällä on edelleen tulossa 🙂> Kevät ei ole yksi päivä vaan tässä on kevät vasta alkamassa, eikä kesä ihan vielä kulman takana ole. Tulossa siis on!
Telian sivuilla on nyt tieto, että Hbo Nordic on poistettu myynnistä, ja Hbo Max saapuu Telialle huhtikuun alussa. Onhan niin, että nämä nykyiset Hbo Nordic-paketit päivittyvät automaattisesti Hbo Max-paketeiksi, vai tehdäänkö tästäkin vaikeaa ja asiakkaiden pitää ensin irtisanoa Hbo Nordic-paketit 30 päivän irtisanomisajalla, ja vasta sen jälkeen tilata Hbo Max-paketti? Näin tuon Hbo Maxin saisi vasta kuukautta myöhemmin käyttöön.
@jarkko35 Paketteja ei päivitetä automaattisesti HBO Nordicista Maxiin, koska kaikki asiakkaat eivät halua juuri Maxilla jatkaa. Päivitys tapahtuu siten, että tilaat HBO Max:n ja irtisanot HBO Nordicin. Tässä tapauksessa ei irtisanomisaikaa ole lainkaan, eli päällekkäisyyttä kanavapakettien kanssa ei siis tule.
Morjens ! Tuleeko toi Telia HBO Max näkyviin Telian digiboksin kautta vai vaatiiko uuden älytelevision tai chromecastin jotta pystyisi telkkarista seuraamaan Maxia ?? Entä mikä tulee olemaan hinta Maxille ??
@sspower Palataan näihin viimeistään huhtikuun aikana, Sisällöistä, hinnoista ja kaikista muistankin tarkemmista tiedoista kerromme heti kun niitä saamme. 🙂>
Morjens ! Tuleeko toi Telia HBO Max näkyviin Telian digiboksin kautta vai vaatiiko uuden älytelevision tai chromecastin jotta pystyisi telkkarista seuraamaan Maxia ?? On meinaan näköjään tullut jo Telialle toi HBO Max jo tilattavaksi mutta miten ja millä se näkyy ?? Lisäksi Telian PITI ILMOITTAA KUN HBO MAX tulee myyntiin jne.... No eipä ole kuulunut mitään tahi tullut sähköpostia !!!! Eli menikö nytkään tämä asia niinkuin piti ?? Vastauksia kiitos millä ja miten näkyy eli tärkein tieto,näkyykö Telian digiboksilla vai ei !!
Olitkin jo nopeana liikkeellä @sspower ! 😁>
HBO Max on tosiaan nyt rantautunut meille myyntiin, päivitämme tiedon myös tähän artikkeliin pikaisesti! Maxin katselu tosiaan toimii täysin HBO Maxin oman sovelluksen kautta. Jos sinulla on käytössäsi uusin DV8919-mallinen digiboksi, niin pystyt lataamaan sovelluksen boksille sovelluskaupasta. Muussa tapauksessa tosiaan katselu onnistuu esimerkiksi Chromecastin kautta jos televisiossa ei ole smart-tv -ominaisuuksia.
Tästä on tulossa vielä sähköpostitsekin toki infoa, varmasti ensimmäiset viestit tulevat jo pikaisesti!
Tärkeimpänä nostona myös se, että HBO Nordic -asiakkaille palvelu ei päivity automaattisesti. Eli HBO Nordic tulee irtisanoa erikseen Minun Telian kautta. Täältä puolestaan onnistuu HBO Maxin tilaaminen.
Ja sitten illan tyhmin kysymys:
Miksi tilaisin HBO Maxin Telian kautta enkä suoraan HBOlta?
Onpa tyhmästi toteutettu tämä Hbo Max - ja tätäkö valmisteltiin Telialla puolen vuoden ajan? Ihan sama tilata suoraan Hbo:lta tämä. Ensinnäkään digiboksilla ei ole Hbo Max- kirjastoa, eikä Telia tv- sovelluksella voi Hbo Maxia katsella. Ei siis saa mitään syytä tilata tätä Telialta. Ja miksi tilauksen hallinnointi tapahtuu Telia Dot- sovelluksen kautta?! Pakotetaanko tässä tilaamaan Telia Dot-liittymä?!!
Tuota, nyt on kyllä Telia kussut tämän homman totaalisesti. Sakki olisi voinut tilata HBO Maxin suoraan alle 5 eurolla kuussa sen ilmestyessä HBO:n kautta, mutta päättivåt odottaa Teliaa. Nyt se menee sitten näin. Ei niin mitään järkeä. Suosittelen sakkia tilaamaan suoraan HBO:n kautta, antaa Telian nuolla näppejään.
@VMJ , @jarkko35 ja @OldHorn jokainen voi tietysti itse valita, mitä kautta HBO Maxin tilaa. Meidän kautta tilattuna suoratoistopalvelun hallinnointi tapahtuu Telia Dot -sovelluksessa. HBO Maxia ei varten kuitenkaan tarvitse hankkia Telia Dot -liittymää, vaan voi tosiaan tilata pelkän suoratoistopalvelun.
Syy, miksi olemme tuoneet HBO Maxin Telia Dot -sovelluksen kautta hallinnoitavaksi on helppous. Sen kautta voi helposti muuttaa esimerkiksi tilauksen laskutustietoja tai päättää tilauksen. Palvelun aktivointi ja käyttöönotto tapahtuu ensimmäisen kerran kuitenkin tilauksen yhteydessä saadun linkin kautta selaimella HBO Max -sivuilla.