Skip to main content

Saamiamme asiakaspalautteita:

”Haluan tehdä kirjallisen reklamaation saamaani palveluun ja virheelliseen asiakastukeen, mutta sivu ei anna esim. hakusanalla reklamaatio mitään selkeitä tietoja, minne voin jättää palautetta.”

 

Ratkaisu:

Voit jättää meille reklamaation minkä tahansa asiakaspalvelukanavan kautta ja olemme tarjonneet reklamaatio-ohjeita aiemmin Telia Yhteisössä.

Jotta aiheeseen liittyen on jatkossa helpompi löytää tietoa myös asiakastuestamme, loimme sinne ikioman reklamaatio-ohjeen.

 

Miltä ohjeemme vaikuttavat, onko ne selkeät vai muuttaisitko kenties jotain?

Tämän kirjoituksen alaosassa on kolme erilaista hymiötä, niiden kautta voit antaa meille palautetta parannuksen hyödyllisyydestä. Kiitos 😊

 

Vielä selkempää olisi, jos sitten tuo yhteydenottolomake sisältäisi selkeästi vaihtoehdon Reklamaatio.


Olen tämän jo aikoja sitten raportoinut, mutta raportoidaan jälleen.

Jos olen kirjautunut Minun Teliaan niin yhteydenottosivu näyttää tältä:

Valittavissa vain chat

Jos taas olen uloskirjautunut sivu näyttää tältä

Mahdollisuus yhteydenottolomakkeeseen

Mutta jos yhteydenottolomakkeen lähettää ilman kirjautumista, vastauksena tulee että asiaa ei voida hoitaa koska et ollut kirjautuneena sisään. Jos kirjaudut tässä kohtaa sisään niin menetät linkin lomakkeeseen, eli lomakkeen linkki tulee tallentaa jotta voit käyttää sitä kirjautumisen jälkeen. Kirjoittakaa tämä tuonne ohjeisiin tai lisätkää mahdollisuus yhteydenottolomakkeen linkki myös kirjautuneille.


Telian sivuilta: https://www.telia.fi/telia-yrityksena

Löytyy reklamaation tekemiseen osoite:

Reklamaatiot

Reklamaatiot
Telia Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400, 65101 VAASA

,

eli voinee tehdä myös perinteisellä postilla ja vaikka kirjattuna kirjeenä. Silloin jää toimittamisesta todiste, jota ei noista E-lomakkeista tietääkseni jää.

 

Faksinumerokin löytyy, kun tuohon soittaa niin ainakin kuuluu ns faksiääniä, eli käytössä on.

FAX: (0) 02040 27571


Vielä selkempää olisi, jos sitten tuo yhteydenottolomake sisältäisi selkeästi vaihtoehdon Reklamaatio.

Samaa mieltä. Kun tuota miettii niin siellähän voisi olla myös vaikka Laskutus ja ehkä myös muitakin valintoja. Tai vaihtoisesti ei valintoja ollenkaan, jolloin lomakkeen täyttäminen olisi kaikista helpointa.

Minulla on hyviä uutisia tähän liittyen, meillä on nimittäin tulossa projekti, jossa tarkastelemme näitä lomakkeita uusiksi. Tämän työn on tarkoitus käynnistyä lähiviikkoina. Olisi hienoa, jos saisimme vietyä sen sitten vaikka Hiomoon niin päästäisiin porukalla sitä pureksimaan. Palaan tähän, kun pääsen jotain kertomaan 😊

 

Olen tämän jo aikoja sitten raportoinut, mutta raportoidaan jälleen.

Jos olen kirjautunut Minun Teliaan niin yhteydenottosivu näyttää tältä:

Jos taas olen uloskirjautunut sivu näyttää tältä

Tosiaan täällä Yhteystiedot-sivulla yhteydenottolomake näkyy vain, kun et ole kirjautuneena. Olemme halunneet ohjata kirjautuneet käyttäjät ennemmin chattiin kuin täyttämään lomake. Kävin tästä juuri keskustelua ja todennäköisesti teemme tuohon kuitenkin muutoksia mutta vielä en saanut tuohon viimeistä vahvistusta. Palaan tähänkin myöhemmin.

 

Mutta jos yhteydenottolomakkeen lähettää ilman kirjautumista, vastauksena tulee että asiaa ei voida hoitaa koska et ollut kirjautuneena sisään. Jos kirjaudut tässä kohtaa sisään niin menetät linkin lomakkeeseen, eli lomakkeen linkki tulee tallentaa jotta voit käyttää sitä kirjautumisen jälkeen. Kirjoittakaa tämä tuonne ohjeisiin tai lisätkää mahdollisuus yhteydenottolomakkeen linkki myös kirjautuneille.

Tarkoitatko https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto -sivua?

Ja tarkoittanet, että sivun vasemmassa reunalla keskellä oleva Kirjaudu-nappi ja sen kautta kirjautuminen kadottaa lomakkeen? Se kieltämättä tekee niin, kun taasen tuo sivun oikean yläreunan Kirjaudu-nappi ei.

 


Vielä selkempää olisi, jos sitten tuo yhteydenottolomake sisältäisi selkeästi vaihtoehdon Reklamaatio.

Samaa mieltä. Kun tuota miettii niin siellähän voisi olla myös vaikka Laskutus ja ehkä myös muitakin valintoja. Tai vaihtoisesti ei valintoja ollenkaan, jolloin lomakkeen täyttäminen olisi kaikista helpointa.

Minulla on hyviä uutisia tähän liittyen, meillä on nimittäin tulossa projekti, jossa tarkastelemme näitä lomakkeita uusiksi. Tämän työn on tarkoitus käynnistyä lähiviikkoina. Olisi hienoa, jos saisimme vietyä sen sitten vaikka Hiomoon niin päästäisiin porukalla sitä pureksimaan. Palaan tähän, kun pääsen jotain kertomaan 😊

 

Olen tämän jo aikoja sitten raportoinut, mutta raportoidaan jälleen.

Jos olen kirjautunut Minun Teliaan niin yhteydenottosivu näyttää tältä:

Jos taas olen uloskirjautunut sivu näyttää tältä

Tosiaan täällä Yhteystiedot-sivulla yhteydenottolomake näkyy vain, kun et ole kirjautuneena. Olemme halunneet ohjata kirjautuneet käyttäjät ennemmin chattiin kuin täyttämään lomake. Kävin tästä juuri keskustelua ja todennäköisesti teemme tuohon kuitenkin muutoksia mutta vielä en saanut tuohon viimeistä vahvistusta. Palaan tähänkin myöhemmin.

 

Mutta jos yhteydenottolomakkeen lähettää ilman kirjautumista, vastauksena tulee että asiaa ei voida hoitaa koska et ollut kirjautuneena sisään. Jos kirjaudut tässä kohtaa sisään niin menetät linkin lomakkeeseen, eli lomakkeen linkki tulee tallentaa jotta voit käyttää sitä kirjautumisen jälkeen. Kirjoittakaa tämä tuonne ohjeisiin tai lisätkää mahdollisuus yhteydenottolomakkeen linkki myös kirjautuneille.

Tarkoitatko https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto -sivua?

Ja tarkoittanet, että sivun vasemmassa reunalla keskellä oleva Kirjaudu-nappi ja sen kautta kirjautuminen kadottaa lomakkeen? Se kieltämättä tekee niin, kun taasen tuo sivun oikean yläreunan Kirjaudu-nappi ei.

 

Joo, tiedän chattityrkytyksen, mutta tämä nousi ajankohtaiseksi jälleen kun tuolla reklamaatiosivuillanne lukee “Vastaanotamme reklamaatioita puhelimitse, Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, Telia Kaupoissa sekä yhteydenottolomakkeella.” Jolloin sen yhteydenottolomakkeen tulee olla saatavilla linkin osoittamassa paikassa riippumatta kirjautumisstatuksesta tai lomakkeen löytymiseen tulee olla ohjeet reklamaatiosivuilla, virallinen toimi kuten reklamaatio pitäisi olla mahdollista toteuttaa haluamallaan listasta löytyvällä vaihtoehdolla ilman kikkailua.

 

Mutta, mitä tulee tuohon kuvaasi niin tuo keskellä oleva painike on uudehko. Silloin joskus X vuotta sitten kun tuonne sivulle ohjauduin tuon yhteydenotto sivuilla kirjautumatta näkyvän linkin kautta, niin tuota ei ollut ja laitoin viestin jolloin palattiin nopeasti ettei asiaaa voida hoitaa, siihen viittasin tuossa.

 

Jouduin lukemaan viestisi nyt pariin otteeseen, siis oikeastiko tuo vasen kirjautumislinkki kadottaa sen lomakkeen? 😃 Lienee sanomattakin selvää ettei noin kuuluisi käydä ja vika on korjauksessa?


Joo, tiedän chattityrkytyksen, mutta tämä nousi ajankohtaiseksi jälleen kun tuolla reklamaatiosivuillanne lukee “Vastaanotamme reklamaatioita puhelimitse, Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, Telia Kaupoissa sekä yhteydenottolomakkeella.” Jolloin sen yhteydenottolomakkeen tulee olla saatavilla linkin osoittamassa paikassa riippumatta kirjautumisstatuksesta tai lomakkeen löytymiseen tulee olla ohjeet reklamaatiosivuilla, virallinen toimi kuten reklamaatio pitäisi olla mahdollista toteuttaa haluamallaan listasta löytyvällä vaihtoehdolla ilman kikkailua.

Olen samaa mieltä kanssasi tuon suhteen, minkä alleviivasin kommenttiisi. Käymme tästä vielä tosiaan keskustelua. Palaan asiaan tämän suhteen.

 

Mutta, mitä tulee tuohon kuvaasi niin tuo keskellä oleva painike on uudehko. Silloin joskus X vuotta sitten kun tuonne sivulle ohjauduin tuon yhteydenotto sivuilla kirjautumatta näkyvän linkin kautta, niin tuota ei ollut ja laitoin viestin jolloin palattiin nopeasti ettei asiaaa voida hoitaa, siihen viittasin tuossa.

 

Jouduin lukemaan viestisi nyt pariin otteeseen, siis oikeastiko tuo vasen kirjautumislinkki kadottaa sen lomakkeen? 😃 Lienee sanomattakin selvää ettei noin kuuluisi käydä ja vika on korjauksessa?

Kiitos rautalangasta 😊

Se vasen Kirjaudu-nappi ohjaa käyttäjän Minun Teliaan ja asioimaan siellä chatin kautta. Se tosiaan kadottaa lomakkeen mutta sen tarkoitus onkin ohjata asioimaan chatin kanssa.


Joo, tiedän chattityrkytyksen, mutta tämä nousi ajankohtaiseksi jälleen kun tuolla reklamaatiosivuillanne lukee “Vastaanotamme reklamaatioita puhelimitse, Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, Telia Kaupoissa sekä yhteydenottolomakkeella.” Jolloin sen yhteydenottolomakkeen tulee olla saatavilla linkin osoittamassa paikassa riippumatta kirjautumisstatuksesta tai lomakkeen löytymiseen tulee olla ohjeet reklamaatiosivuilla, virallinen toimi kuten reklamaatio pitäisi olla mahdollista toteuttaa haluamallaan listasta löytyvällä vaihtoehdolla ilman kikkailua.

Olen samaa mieltä kanssasi tuon suhteen, minkä alleviivasin kommenttiisi. Käymme tästä vielä tosiaan keskustelua. Palaan asiaan tämän suhteen.

 

Mutta, mitä tulee tuohon kuvaasi niin tuo keskellä oleva painike on uudehko. Silloin joskus X vuotta sitten kun tuonne sivulle ohjauduin tuon yhteydenotto sivuilla kirjautumatta näkyvän linkin kautta, niin tuota ei ollut ja laitoin viestin jolloin palattiin nopeasti ettei asiaaa voida hoitaa, siihen viittasin tuossa.

 

Jouduin lukemaan viestisi nyt pariin otteeseen, siis oikeastiko tuo vasen kirjautumislinkki kadottaa sen lomakkeen? 😃 Lienee sanomattakin selvää ettei noin kuuluisi käydä ja vika on korjauksessa?

Kiitos rautalangasta 😊

Se vasen Kirjaudu-nappi ohjaa käyttäjän Minun Teliaan ja asioimaan siellä chatin kautta. Se tosiaan kadottaa lomakkeen mutta sen tarkoitus onkin ohjata asioimaan chatin kanssa.

Haha okei, olisiko mahdollista sitten laittaa tuolle yhteydenottolomakkeelle oma kirjautumisnappi jos käyttäjä ei halua kirjautua yhteydenottolomaketta klikattuaan asioimaan chattiin vaan kirjautua asioimaan lomakkeella? Tarkemmin ottaen tuohon “Suosittelemme kirjautumista asioinnin sujuvoittamiseksi” alle violetti Kirjaudu painike.


No ainakin minun korvaan kuulostaa hyvälle idealle mutta palaan tosiaan asiaan. Kiitos, kun nostit ja nostitte tämän tapetille.


Joo, tiedän chattityrkytyksen, mutta tämä nousi ajankohtaiseksi jälleen kun tuolla reklamaatiosivuillanne lukee “Vastaanotamme reklamaatioita puhelimitse, Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, Telia Kaupoissa sekä yhteydenottolomakkeella.” Jolloin sen yhteydenottolomakkeen tulee olla saatavilla linkin osoittamassa paikassa riippumatta kirjautumisstatuksesta tai lomakkeen löytymiseen tulee olla ohjeet reklamaatiosivuilla, virallinen toimi kuten reklamaatio pitäisi olla mahdollista toteuttaa haluamallaan listasta löytyvällä vaihtoehdolla ilman kikkailua.

Olen samaa mieltä kanssasi tuon suhteen, minkä alleviivasin kommenttiisi. Käymme tästä vielä tosiaan keskustelua. Palaan asiaan tämän suhteen.

Väliaikatietoa tähän liittyen eli teimme tänään päätöksen, että lisäämme linkin lomakkeelle myös kirjautuneille käyttäjille. Haemme tälle muutokselle tarvittavilta tahoilta vielä vahvistuksen ja siinä menee hetki. Palaan vielä siis asiaan.

 

Haha okei, olisiko mahdollista sitten laittaa tuolle yhteydenottolomakkeelle oma kirjautumisnappi jos käyttäjä ei halua kirjautua yhteydenottolomaketta klikattuaan asioimaan chattiin vaan kirjautua asioimaan lomakkeella? Tarkemmin ottaen tuohon “Suosittelemme kirjautumista asioinnin sujuvoittamiseksi” alle violetti Kirjaudu painike.

Juttelimme myös tästä ja päätimme selkeyttää tuota sivua juurikin kirjautumisen osalta.

 

Tuossa yllä olevassa näkymässä ei ole sinänsä tosiaan mitään vikaa, tai bugia tjsp, joka korjata. Mutta kieltämättä sivun keskellä, vasemmassa reunassa oleva Kirjaudu-nappi voi hämätä joitain käyttäjiä. Vaikka se on samassa laatikossa “Tavoita asiakaspalvelija chatista 24/7” -tekstin kanssa niin se voi silti hämätä ja ohjata kirjautumaan sellaisia, jotka haluaisi ennemmin täyttää yhteydenottolomakkeen.

Sivun oikeassa yläreunassa oleva Kirjaudu-nappi toimisi ja toimii niissä tilanteissa kirjautumis-nappina.

Katsomme miten saisimme kirjautumis-napin tai linkin myös tuonne lomakkeen yhteyteen tai viereen. Haemme myös tälle muutokselle vahvistuksen ja siksi palaan tähänkin vielä 😊


Hieno homma, että se linkki saadaan sinne myös kirjautuneille. Hyvä myös jos tuo jälkimmäinen toteutuu, onhan se ihan selkeää että kun olet itsesi yhteydenottolomakkeelle tarkoituksella klikkaillut niin kirjautumisen fokuksen tulisi olla siinä eikä chattiin kirjautumisessa, mutta pieni voitto tuokin jos sinne saadaan se lomakkeelle oma kirjautuminen laitettua.


@Poksuvau sekä muut, olemme nyt tehneet muutokset eli Yhteystiedot-sivulta löytyy linkki yhteydenottolomakkeelle, olet sitten kirjautuneena vai et.

Samoin muutimme tuon lomakesivulla olevan Kirjaudu-linkin siten, että siitä tapahtuu ainoastaan sisäänkirjaus. Se ei vie enää Minun Teliaan vaan käyttäjä palaa takaisin lomakkeelle, ja sen voi siitä täyttää tosiaan sitten jatkossa kirjautuneena.

Kiitos, kun nostit esille 😊


^ Kiitän. Entäpä vielä muuten sellainen homma, että voisivatko nuo lomakkeet vihdoin hyväksyä liitteiksi myös ainakin laatu-tiedostokokosuhteeltaan paremmat WEBP-kuvatiedostot, ja mieluusti myös niitäkin edistyneemmät AVIF-kuvatiedostot? Nykyiselläänhän tuolla lomakkeella lukee pikkupräntillä “Otamme vastaan jpg-, gif-, pdf-, png- ja bmp-tiedostoja. Suurin sallittu tiedostokoko on 10 Mt.”


^ Entäpä vielä muuten sellainen homma, että voisivatko nuo lomakkeet vihdoin hyväksyä liitteiksi myös ainakin laatu-tiedostokokosuhteeltaan paremmat WEBP-kuvatiedostot, ja mieluusti myös niitäkin edistyneemmät AVIF-kuvatiedostot? Nykyiselläänhän tuolla lomakkeella lukee pikkupräntillä “Otamme vastaan jpg-, gif-, pdf-, png- ja bmp-tiedostoja. Suurin sallittu tiedostokoko on 10 Mt.”

Kiitos ehdotuksesta, nappasimme tämän talteen. Meillä käynnistyy tosiaan lomakkeiden uudistus lähiviikkoina. Mitä liitteitä lomake tukee jatkossa niin ne on hyvä miettiä siinä yhteydessä samalla 🙂


@Poksuvau sekä muut, olemme nyt tehneet muutokset eli Yhteystiedot-sivulta löytyy linkki yhteydenottolomakkeelle, olet sitten kirjautuneena vai et.

Samoin muutimme tuon lomakesivulla olevan Kirjaudu-linkin siten, että siitä tapahtuu ainoastaan sisäänkirjaus. Se ei vie enää Minun Teliaan vaan käyttäjä palaa takaisin lomakkeelle, ja sen voi siitä täyttää tosiaan sitten jatkossa kirjautuneena.

Kiitos, kun nostit esille 😊

Hieno homma, tämä päättyi paremmin kuin uskoinkaan :D 


Telian sivuilta: https://www.telia.fi/telia-yrityksena

Löytyy reklamaation tekemiseen osoite:

Reklamaatiot

Reklamaatiot
Telia Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400, 65101 VAASA

,

eli voinee tehdä myös perinteisellä postilla ja vaikka kirjattuna kirjeenä. Silloin jää toimittamisesta todiste, jota ei noista E-lomakkeista tietääkseni jää.

 

Faksinumerokin löytyy, kun tuohon soittaa niin ainakin kuuluu ns faksiääniä, eli käytössä on.

FAX: (0) 02040 27571

Propsit Telialle asiakastyytyväisyyden nostosta uudistuksesta. Tuli mieleen, että voisiko tämä kirjallisen reklamaation tieto löytyä yhteydenottolomakkeelta tai linkki tuohon? 🙂


Propsit Telialle asiakastyytyväisyyden nostosta uudistuksesta. Tuli mieleen, että voisiko tämä kirjallisen reklamaation tieto löytyä yhteydenottolomakkeelta tai linkki tuohon? 🙂

Pahoittelut, tämä pääsi ohi silmien. Kiitos palautteesta sekä ideasta 😊

Kirjallinen reklamaatio on toki joissain tilanteissa käyttökelpoinen mutta jo pelkästään nopeuden takia suosimme sähköisiä kanavia. Niissä saa myös kopiot itselleen, jos tarve vaatii.

Esimerkiksi tuollaisen linkin lisääminen sehän on pieni ja helppo juttu mutta mietimme tätä myös kokonaisuuden kannalta ja tarkastelemme tätä samassa yhteydessä, kun työstämme noita lomakkeita uusiksi 😊


Vastaa