Skip to main content

Saamiamme asiakaspalautteita:

"Kirjautuminen on haastavaa"

"Helpompi lähestymistapa. En pysty kirjautumaan joka palveluun, chattiin tms. Pitäisi päästä ilman kirjautumista minun teliaan - tehty liian vaikeaksi.”

 

Ratkaisu:

Asioiden hoito verkkosivuillamme vaatii monesti kirjautumista, sillä asiakkuuteesi liittyvät asiat ovat luottamuksellisia. Kirjautuminen on kuitenkin aiheuttanut päänvaivaa etenkin silloin, jos liittymä on työpaikan tai perheenjäsenen omistuksessa. Siksi uudistimme koko kirjautumisnäkymän. Nyt tarjolla on yhdellä sivulla selkeät vaihtoehdot liittymän omistajana tai käyttäjänä kirjautumiseen sekä yritysasiakkaille.

 

Käyhän kokeilemassa uudistunutta kirjautumista ja kerro kommenteissa mitä olet mieltä lopputuloksesta, hyvä vai huono asia?

Tämän kirjoituksen alaosassa on kolme erilaista hymiötä, niiden kautta voit antaa meille palautetta parannuksen hyödyllisyydestä. Kiitos 😊 

Kirjautuminen Minun Teliaan ei toimi sirullisella henkilökortilla. Ei etene kirjautumiseen, vaan menee jollekin ‘höpö höpö sivulle’. Pankkitunnistautuminen sentään toimii...


Kirjautuminen Minun Teliaan ei toimi sirullisella henkilökortilla. Ei etene kirjautumiseen, vaan menee jollekin ‘höpö höpö sivulle’. Pankkitunnistautuminen sentään toimii...

Itsekin olen huomannut haastessa henkilökorttikirjautumisessa. Henkilökortti toimii, mutta henkilökorttia vastaava toimikortti ei.


Kirjautuminen Minun Teliaan ei toimi sirullisella henkilökortilla. Ei etene kirjautumiseen, vaan menee jollekin ‘höpö höpö sivulle’. Pankkitunnistautuminen sentään toimii...

Itsekin olen huomannut haastessa henkilökorttikirjautumisessa. Henkilökortti toimii, mutta henkilökorttia vastaava toimikortti ei.

Henkilökortilla kirjautumisessa esiintyvät ongelmat ovat olleet meillä tutkinnassa, mutta mitään yleistä häiriötä tai syytä ei ole löydetty. Jos ongelmat jatkuvat ja esimerkiksi selaimen vaihtaminen toiseen ei auta asiaan, otamme mielellämme näistä lisätietoja häiriöilmoituksen kautta. 


Edelleenkään ei toimi henkilökortilla kirjautuminen. Kun klikkaa sitä kuvaketta, heittää vain sivulle https://www.telia.fi/?tunnistusStatus=cancelled sen pidemmälle ei pääse.


Edelleenkään ei toimi henkilökortilla kirjautuminen. Kun klikkaa sitä kuvaketta, heittää vain sivulle https://www.telia.fi/?tunnistusStatus=cancelled sen pidemmälle ei pääse.

Hei @Dionysios

Nyt olisi hyvä olla yhteydessä asiakastukeemme häiriöilmoituksen tekemisen merkeissä. Tällöin saamme asian tutkintaan mahdollisimman tarkoin tiedoin. Ilmoituksessa olisi hyvä sisällyttää tiedot esimerkiksi kokeilemistasi selaimista ja kirjautumisyrityksien ajankohdista. 


Sama homma kaikilla selaimilla, tuo valita ei vaan toimi. Senköhän takia henkilökorttitunnistus on laitettu viimeiseksi? 😁 Muissa palveluissa se on yleensä ensimmäisenä.

Tietenkin joku muukin voisi kokeilla tapahtuuko tuota klikkaamalla mitään.


Sama homma kaikilla selaimilla, tuo valita ei vaan toimi. Senköhän takia henkilökorttitunnistus on laitettu viimeiseksi? 😁 Muissa palveluissa se on yleensä ensimmäisenä.

Tietenkin joku muukin voisi kokeilla tapahtuuko tuota klikkaamalla mitään.


Teitkö tuosta häiriöilmoituksen, kuten @TeemuTur tuossa vinkkasi ja saitko siihen jotain kuittausta? Ketjuun ei ole juuri muita testaajia ilmottautunut. Itse kokeilin chromella ja oikea sivu kyllä avautui eikä tullut cancelled ilmoitusta.


Viimeiset pari viikkoa henkilökortilla kirjautuminen on toiminut epäsäännöllisesti. Mutta tänään se on toiminut jälleen.

https://www.telia.fi/?tunnistusStatus=cancelled sivulle olen joutunut silloin, kun minulla ei ole ollut henkilökorttia lukijassa.

Toimiiko henkilökortti ylipäätään minnekään kirjauduttaessa? Pääsetkö Digi- ja väestöviraston kokeilusivulle?


Sama homma kaikilla selaimilla, tuo valita ei vaan toimi. Senköhän takia henkilökorttitunnistus on laitettu viimeiseksi? 😁 Muissa palveluissa se on yleensä ensimmäisenä.

Tietenkin joku muukin voisi kokeilla tapahtuuko tuota klikkaamalla mitään.

Kannattaa myös varmistaa, että kortinlukijaohjelmisto on uusin. Lisäksi että ei yritä käyttää “windows Hello” tms varmennetta selaimessa, vaan että valitsee oikean.

https://dvv.fi/kortinlukijaohjelmisto

Löytyvät ohjelmistot.

Huomasin, että vanhalla ohjelmistolla ei upouusi henkilökortti suostunut toimimaan oikein.

 


Viimeiset pari viikkoa henkilökortilla kirjautuminen on toiminut epäsäännöllisesti. Mutta tänään se on toiminut jälleen.

https://www.telia.fi/?tunnistusStatus=cancelled sivulle olen joutunut silloin, kun minulla ei ole ollut henkilökorttia lukijassa.

Toimiiko henkilökortti ylipäätään minnekään kirjauduttaessa? Pääsetkö Digi- ja väestöviraston kokeilusivulle?

Muualle kirjautuessa henkilökortti toimii kyllä. Niissä tosin alussa erikseen ohjeistetaan laittamaan kortti lukijaan ja odottamaan hetken. Ehkä tämä Telian systeemi ohittaa tuon alkurutiinin, ja olettaa että kortti on jo valmiina lukijassa. Pitää kokeilla tuotakin konstia.


Viimeiset pari viikkoa henkilökortilla kirjautuminen on toiminut epäsäännöllisesti. Mutta tänään se on toiminut jälleen.

https://www.telia.fi/?tunnistusStatus=cancelled sivulle olen joutunut silloin, kun minulla ei ole ollut henkilökorttia lukijassa.

Toimiiko henkilökortti ylipäätään minnekään kirjauduttaessa? Pääsetkö Digi- ja väestöviraston kokeilusivulle?

Muualle kirjautuessa henkilökortti toimii kyllä. Niissä tosin alussa erikseen ohjeistetaan laittamaan kortti lukijaan ja odottamaan hetken. Ehkä tämä Telian systeemi ohittaa tuon alkurutiinin, ja olettaa että kortti on jo valmiina lukijassa. Pitää kokeilla tuotakin konstia.

Tässä välissä henkilökortti kerkisi uusiutua kun entinen kortti oli menossa vanhaksi. Tällä uudella kortilla Teliaan kirjautuminen toimii, tosin kortti pitää muista palveluista poiketen, olla jo valmiiksi lukijaan laitettuna. Ilmeisesti Telian systeemissä tuki aikaisemmille korteille loppui jo etuajassa?


Tässä välissä henkilökortti kerkisi uusiutua kun entinen kortti oli menossa vanhaksi. Tällä uudella kortilla Teliaan kirjautuminen toimii, tosin kortti pitää muista palveluista poiketen, olla jo valmiiksi lukijaan laitettuna. Ilmeisesti Telian systeemissä tuki aikaisemmille korteille loppui jo etuajassa?

Hyvä kuulla että uudella henkilökortilla kirjautuminen toimi kuten pitääkin! 

Tuohon tuen loppumiseen etuajassa en kyllä suoraan osaa kommentoida mitään. Mitään tämän suuntaista ei aikaisemmin ole ainakaan tullut eteen. 🤔 Laitoin tästä huomion silti eteenpäin, ja katsotaan selviääkö sieltä vielä jotakin! 


Tässä välissä henkilökortti kerkisi uusiutua kun entinen kortti oli menossa vanhaksi. Tällä uudella kortilla Teliaan kirjautuminen toimii, tosin kortti pitää muista palveluista poiketen, olla jo valmiiksi lukijaan laitettuna. Ilmeisesti Telian systeemissä tuki aikaisemmille korteille loppui jo etuajassa?

Hyvä kuulla että uudella henkilökortilla kirjautuminen toimi kuten pitääkin! 

Tuohon tuen loppumiseen etuajassa en kyllä suoraan osaa kommentoida mitään. Mitään tämän suuntaista ei aikaisemmin ole ainakaan tullut eteen. 🤔 Laitoin tästä huomion silti eteenpäin, ja katsotaan selviääkö sieltä vielä jotakin! 

Edellinen kortti oli vuodelta 2019, voi olla ettei niin vanhat kortit ole Telian systeemissä koskaan toimineetkaan.


Hyvä kuulla että uudella henkilökortilla kirjautuminen toimi kuten pitääkin! 

Tuohon tuen loppumiseen etuajassa en kyllä suoraan osaa kommentoida mitään. Mitään tämän suuntaista ei aikaisemmin ole ainakaan tullut eteen. 🤔 Laitoin tästä huomion silti eteenpäin, ja katsotaan selviääkö sieltä vielä jotakin! 

Edellinen kortti oli vuodelta 2019, voi olla ettei niin vanhat kortit ole Telian systeemissä koskaan toimineetkaan.

Laitoin tästä uudelleen kyselyä eteenpäin. Emme olleet vielä saaneet tähän tarkempaa vastausta. Voi tietysti olla, että tuo kortin voimassaoloaika vaikuttaa asiaan. Palataan tänne, ku tarkempaa tietoa saadaan 👌


Vastaa