Skip to main content

Tällaisia arvosanoja teleoperaattorit saavat asiakkailta

  • October 6, 2025
  • 4 kommenttia
  • 102 katselukertaa

Forum|alt.badge.img+4

Tuoreen EPSI Rating -mittauksen mukaan puhelinliittymien yksityisasiakkaat ovat tyytyväisimpiä Teliaan, joka sai indeksin 74,7. DNA sai vastaajilta indeksin 73,1 ja Elisa 71,0, mikä on toimialan keskiarvon (72,8) alapuolella.

Yritysasiakkaiden tyytyväisyys mobiilioperaattoreihin laski kautta linjan.

Toimialan kokonaisindeksi painuu tasolle 72,3 (−2,0), ja kilpailu kärjen asemasta kiristyy. Telia piti niukasti viime vuoden ykkössijansa (72,9), mutta DNA nousi aivan kannoille (72,7). Elisa jää keskiarvon alapuolelle (71,4).

https://www.verkkouutiset.fi/a/tallaisia-arvosanoja-teleoperaattorit-saavat-asiakkailta/

Ettei tosiaan kannata kuvitella, että huonon palvelukokemuksen saatuaan saisi yhtään parempaa muiltakaan näistä 3 isosta. 

4 kommenttia

TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • October 7, 2025

Minusta tämä oli vallan mahtava uutinen! Olemme tehneet hiki hatussa töitä asiakaskokemuksen eteen ja on mahtavaa, että se alkaa kantamaan lopulta hedelmää.

 

EPSI Rating: Telialla Suomen tyytyväisimmät asiakkaat

“Tämä on hieno osoitus siitä, että panostuksemme asiakaskokemukseen, tuotekehitykseen ja verkon laatuun näkyvät arvioissa. Asiakkaat myös kokevat saavansa vastinetta maksamalleen rahalle. Keräämme asiakkailtamme jatkuvasti palautetta kehittyäksemme heille parhaaksi valinnaksi”, Telia Finlandin kuluttajaliiketoiminnan johtaja Tuula Heikkinen sanoo.

Huomionarvoista on, että asiakkaat kokivat Telian aiempaa proaktiivisemmaksi: heidät pidettiin ajan tasalla ja tarjouksista viestittiin sopivasti. Yksityisasiakkaat näkivät myös Telian alan kestävimpänä toimijana Suomessa.

”Kun yhdistää proaktiivisuuden vahvistuneeseen imagoon ja uskollisuuden kasvuun, kuva kertoo, että Telia on onnistunut uudistamaan asiakaskokemusta tavalla, joka vastaa kuluttajan tämän hetken odotuksiin”, EPSI Rating Finlandin maajohtaja Heidi Laitinen kiteyttää.

 

Mitä tulee indeksiin niin me ollaan aivan siinä erittäin tyytyväisen rajalla.

Tutkimuksesta

EPSI Data Collection Services haastatteli tutkimukseen yli 1 200 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2025. Indeksi tuotetaan asteikolla 0–100, jossa 0–60 on tyytymätön, 60–75 on tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen.

Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit ovat yleisesti haarukassa n. +/- 2–3 indeksipistettä asteikolla 0–100.

 

Kilpailu on kovaa ja kuten EPSI osoitti niin erot operaattoreiden välillä ovat pienet. Asiakaskokemus lunastetaan päivittäin, kyllä meillä töitä vielä riittää.

Iso kiitos kaikille, jotka olette olleet kyselyssä mukana ja antaneet äänenne kuuluviin 💜


Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • October 7, 2025

Melko lailla tuossa järjestyksessä se menee omakin arvostus näitä kolmea isoa kohtaan, kun olen vuosien aikana kaikki käynyt läpi. Elisa on ollut ehdottomasti ärsyttävin ja Sanoman tasolla häiriköinnissä ja valehtelussa, kun molemmat näistä eivät millään tunnu uskovan ilman täyttä markkinointikieltoa, ettei tarvitse koko aikaa soitella ja yrittää myydä tuotetta, josta olen jo x kertaa kieltäytynyt. DNAn kanssa ei ole mitään suuria ongelmia ollut itsellä, vain pieniä samantasoisia kuin Teliallakin, mutta eivät ole pystyneet tarjoamaan samaa hintatasoa kuin Telia varsinkin taloyhtiönetin kanssa. Telian suurin ongelma taas on vanhuus ja kankeus, kun muutokset eivät mene niin nopeasti läpi kuin uudemmilla ja ketterämmillä toimijoilla, mutta muutosta parempaan päin on tosiaan ollut huomattavissa. 

Eri ihmisillä tulee ongelmia eri operaattorien kanssa ja sitten kiukkuisena vaihdetaan toiselle, mutta onneksi olen itse jo tajunnut, että samaa tavaraahan ne kaikki pääasiassa on ja se on ihan tuurista kiinni minkä kanssa joku ongelma koskee juuri sinua. Itse aion ainakin pysyä tyytyväisenä Telian asiakkaana niin kauan kuin ikivanhoista järjestelmistä johtuvat ongelmat saa kuitenkin aina lopulta korjattua ja usein pienen hyvityksen kanssa. Vastailen myös usein noihin kyselyihin kaikenlaisesta ja kyllä sielläkin suosittelen Teliaa.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • October 7, 2025

Wau, kiitos luottamuksesta ja suosittelusta ​@elo420 💜


Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • October 7, 2025

Tuolla noita eri osa-alueita avataan vielä tarkemmin. Asiakaspalvelun teknisessä osaamisessa voisi tosiaan olla hieman vielä petraamista, mutta itsekin siellä vuosikaudet sitten työskennelleenä osaan toimia sen kanssa ongelmitta, toisin kuin täysin tietotaidottomat asiakkaat. He tuntuvat myös arvostavan kivan kuuloista lässytystä enemmän kuin raakaa nörttitietämystä niin pakko se on tasapainotella. Mutta siinä kun otatte vielä DNAn kiinni niin varmasti pomppaa sinne yli 75 jo. 

https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2025/10/07/epsi-rating-tutkimus-2025-mobiilioperaattorit