Skip to main content

Olettehan jo huomanneet että tänään starttaa verkkokaupassamme Yömyynti klo 21 alkaen. Laitteet ja lisätarvikkeet myydään ilman alv:ia. Valikoima on vielä tarkoin varjeltu, joten kannattaa olla sivustolla kärppänä paikalla heti yhdeksältä. Yömyynti päättyy 13.7. klo 08:59.



 



Shoppailun iloa ja hyviä löytöjä :)



 



Ei nyt pelkästään ns. Yömyynnin tiimoilta seuraava ihmettely, mutta kävipä ilmi tuona iltana/yönä.
Olin kirjautuneena Telian palveluihin tuona iltana. Avasin selaimen toiseen välilehteen Yömyynnin sivun. Onnistuin noin 2 tunnin kuluessa kertaalleen saamaan haluamani puhelimen ostoskoriin. Ihmettely olis suuri kun en sitten Telian Kaupassa ollutkaan kirjautuneen vaikka toisessa välilehdessä edelleen istunto pystyssä. Meni usko koko touhuun kun olisi pitänyt uudelleen kirjautua! Hommaan olisi kulahtanut varmaan vielä pari tuntia - pitäkää tunkkinne!

Eikö Telia ole kuullut SSO:sta, Single Sign-On? Kokeilkaapa ihan guuglettaa josko heräisi jotain ajatuksia telia-palveluiden kehittämiseen..


Jahas,siis liittymätarjoukset ei koskeneet nykyisten  asiakkaiden liittymäpäivityksiä? Asian olisi voinut selkeämmin siellä ilmoittaa. Näin sitä näköjään palkitaan nykyisiä asiakkaita, kiitosta vaan


@Traveller 



 



Uutta välilehteä avatessa istunnon pitäisi kyllä siirtyä, eli uutta kirjautumista ei normaalisti tarvita. Se on eri asia, jos ostaa esimerkiksi Telia Rahoituksella laitteen, täytyy verkkopankitunnareilla vielä vahvistaa osto. Tässä yhteydessä myös haetaan luottopäätös. 


13-07-2017 18:31 TomiPi: "Olitko Purnipsi tuosta liittymän päivityksestä yhteydessä Asiakaspalveluun? Siinä tosiaan tekninen oikku oli nykyisille asiakkaille kun yritti päivittää."

 

14-07-2017 12:12 Merja_J: "Tarjous koski vain uusia liittymiä, sitä ei siis ollut tarjolla nykyliittymien päivityksiin."

 

 

Ihan vain näin jälkikiinnostuksesta ja perinteiseen vanhojen asiakkaiden päähänpotkimiseen useasti pettyneenä haluaisin tietää, kumpi noista väitteistä nyt loppujen lopuksi piti paikkansa?



@yarchum kirjoitti:


kumpi noista väitteistä nyt loppujen lopuksi piti paikkansa?






Jälkimmäinen pitää paikkaansa. Tämä etu oli ainoastaan uuden matkapuhelinliittymän avaajille.

@miksulitre Tuosta viestittiin sivustollamme kieltämättä epäselvästi, joten otetaan tästä opiksemme, jotta jatkossa vältytään sekaannuksilta.


Kun Telia on myynyt laitteen (ostotilanteessa ilmoittanut että laitteita on), ottanut maksun vastaan ja veloittanut luottokortilta kertamaksusumman ja lähettänyt minulle sitovan tilausvahvistuksen toimitusaikoineen niin eikö se ole sitova sopimus. Se että Telialla ei ole laitetta jonka olette myynyt ei varmaan ole asiakkaan vika. Mielestäni Telia käy vaikka Gigantista ostamassa laitteen ja toimittaa minulle tai sitten tarjoaa vähintää yhtä hyvää tai parempaa laitetta samaan hintaan (tosin verkkokaupassanne ei ollut muuta vastaavaa kuin Apple Ipad 32GB) ja jos hyväksyn niin toimittaa sen minulle. Luulisi että Telian kokoinen yritys kantaa vastuunsa siitä mitä markkinoi ja tarjoaa sekä myy asiakkaalle (kun lukee asiakkaiden kommentteja yömyynnistänne niin ei kovin mairittelevaa eikä omia mokia kuitata asiakkaalle heppoisin perusteiden vaan kannetaan vastuu ja varmistetaan asiakkaiden tyytyväisyys). Toimitusajaksi lupasitte kaksi arkipäivää eli maanantaina 17.7 laite pitäisi olla minulla tai sitten alkaa varmaan jonkinmoinen viivästyskorvaus juosta niin kuin te toimitte laskujen kanssa.

 


@Merja_J kirjoitti:

@Petveiteri kirjoitti:

Ei kovin vakuuttava suoritus Telialta. Eilen klo 21 jälkeen yritin 2,5h päästä sivulle ei onnistunut. Tänä aamuna klo 8 onnistui ja tilasin Samsung galaxy Tab S2 8.0 LTE kertamaksulla ja sain tilausvahvistuksen, seurantakoodin  ja toimitusajankohdan 1-2 päivää. Iltapäivällä klo 14.30 kattelin tilausta ja kas kummaa-> telian varasto oli perunut tilauksen klo 12.32 ilmoittamatta minulle mitään. Chat keskustelussa todettiin että tuote varmaan loppunut??? Rahat oli kyllä otettu luottokortilta ja eikös se tilausvahvistus sido myös myyjää/ tavarantoimittajaa. Lupasivat palata sähköpostilla asiaan (saa nähdä milloin???). 

 

 


Moi @Petveiteri ja tervetuloa Yhteisöön! Jep, eipä ihan tuubiin mennyt tuo Yömyynti, oikeassa olet. Vaikutavuus oli aika kaukana tässä kohtaa. Osaa laitteista oli myyty enemmän kuin niitä oli varastossa. Sinun kohdallasi näemmä laitteita ei enää ollut saatavilla vaikka pääsitkin tabin tilaamaan. Pahoittelut tästä. Kun olet ostanut laitteen luottokortilla, sinulle soitetaan meiltä ja hoidetaan sitten tuo rahojen palautus sitä kautta. Toki voi olla että saat sähköpostinkin asiasta mikäli näin on luvattu. Mutta homma hoituu siis meidän toimesta, ei huolta!

@AsiakasY Tarjous koski vain uusia liittymiä, sitä ei siis ollut tarjolla nykyliittymien päivityksiin.


 


Olen ollut noin kymmenen vuotta asiakkaana. Tilasin laitteen yömyynnistä. Sitä ei kuulemma toimiteta. En ymmärrä miten näin voi menetellä, mutta ilmeisesti Telia voi tehdä mitä haluaa. En pidä myöskään tätä yhteisöä pätevänä palautekanavana. Joka tapauksessa, mukavaa kun *******etitte, vaihdan asiakkuuteni muualle.


Yömyynnin laitetarjoukset olivat vähän mitäänsanomattomia, mutta liittymäasioissa tosiaan ei näköjään vanhoille asiakkaille suostuttu myymään mitään. Ihmetyttää kuitenkin miksi minulle Telia markkinoi yömyyntiä NYKYISILLE asiakkaille suoramarkkinointikirjeellä ja sähköpostilla ja kehotti olemaan klo 21 hereillä. Markkinointikirjeissä ei mainittu mitään tästä "nykyiset asiakkaat voivat painua hel***** häiritsemästä Teliaa" asiasta. Eilen sitten soitin piruuttani Telialle ja kysyin ovatko tarjoukset teknisten ongelmien takia vielä voimassa tai koskeeko ne nykyisiä asiakkaita. Eivät tosiaan kuulemma koske nykyisiä asiakkaita ja tarjouskampanja ei ole enää voimassa ja ei tarkkaa tietoa uusitaanko kampanja paremmalla teknisellä valmistelulla ja jos uusitaan niin milloin.  Heh. Näinkö Telialla huolehditaan vuosikymmeniä Sonera/Telia asiakkaista? Taitaa olla pakko soitella Elisalle ja DNAlle ja odotella sitten Telialta churn analyysia tekeviltä asiakaspalvelijoilta soittoa ja uutta liittymätarjousta :-)

 

Telia. Tästä tarjouskampanjasta vastanneelle markkinointipomolle kannattaa antaa hiukan kotiläksyjä seuraavia kampanjoita varten. Nyt tuli lunta tupaan ja pahasti.

 

 

 


Terve @MikkeNikke!



Pahoittelut vielä epäselvästä viestinnästämme yömyynnin suhteen. Pidämme ensi kerralla huolen, että viestimme riittävän selkeästi tarjousten ehdoista. Tässä jäi meille nyt petrattavaa.

Sen verran voisin tähän lisätä, että meillä on itse asiassa suositteluhintoja, jotka koskevat vain nykyliittymiä. Eli pyrimme huomioimaan myös nykyisiä asiakkaitamme. :smileyhappy:

Mutta, pahoittemme tosiaan aiheuttamaamme turhautumista ja mahdollisia pettymyksiä.


Telian kannattaisi muistaa se, että nykyiset asiakkaat ovat potentiaalisia asiakkaita toisille operaattoreille. En minä ainakaan Teliaa niin kovasti "rakasta" että pysyisin asiakkaana vaikka miten paljon päähän potkittaisiin liittymätarjouksilla. On sitten suositteluhintoja tai ei, mutta kyllä nykyisille asiakkaille voisi tarjota samoja etuja kuin uusille. Olisi yksi syy vähemmän operaattorin mahdolliseen vaihtoon. 



@AsiakasY kirjoitti:


On sitten suositteluhintoja tai ei, mutta kyllä nykyisille asiakkaille voisi tarjota samoja etuja kuin uusille. Olisi yksi syy vähemmän operaattorin mahdolliseen vaihtoon. 






Pakko tätä kompata, tarjousten pitäisi olla myös nykyisten asiakkaiden käytettävissä. Telialla on aiemmin yleensä ollutkin, mutta näköjään alettu menemään takapakkia tässä, mikä on huono asia.


Eiköhän vanhakin asiakas tarjousta saa, mp foorumilla oli juttua noin 20€kk yhteys puhelimeen L -tarjouksesta. Winbackina. Eli numeronsiirtoa vain vetämään tai sitten jotenkin muuten kiristää alennusta.



@Purnipsi kirjoitti:

Eiköhän vanhakin asiakas tarjousta saa, mp foorumilla oli juttua noin 20€kk yhteys puhelimeen L -tarjouksesta. Winbackina. Eli numeronsiirtoa vain vetämään tai sitten jotenkin muuten kiristää alennusta.


Juuri näin, jos tarjoukset kiinnostaa niin nykyään vanha asiakas saa hyviä tarjoushintoja enään laittamalla numsin muualle. 

Itse yritin Telialta saada tarjousta ilman numsia, ei ollut mitään erikoisia olemassa. Numsi saunikselle ja soittoa siihen ilmaiseen 0800 numeroon ja johan tuli parempi hinta 12kk voimassa.

 

Se mikä on hyvä näissä huomata, sinulle ei välttämättä ole samaa winback tarjousta kuin kaverillsesi. Näissä vaikuttaa asiakassuhteen kesto ja laatu, eli ns pärstäkerroin.


Vastaa