Apple iPhone 11 & AirPods Pro: Saatavuudet ja toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus

896 kommenttia

Voisitteko päivittää rämän päivän toimitus tilanteen? Kiitos!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Timppuli  kirjoitti:

Joo, mullaki oli sama malli tilauksessa mutta eilenpä pamahtikin Gigantin verkkokauppaan muutama harmaa ja sieltä on nyt tulossa to-pe luuri kouraan.?




Tämä on tosi harmi, mielellämme olisimme sinulle uuden ompun myyneet ? Sinä olet toki tärkein ja hyvä, että olet kohta uuden iPhonen omistaja ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@vesihiisi2@  kirjoitti:

onko käsitystä millä tahdilla tulee tuota iphone 11 Pro 256 Silver mallia?


joutuuko odottamaan viikon, 2vk tai kuukauden




En lähde ainakaan tässä vaiheessa arvioimaan tai arvuuttelemaan, pahoittelut tästä. Viikottain tulee uusia eriä, edellinen (yhtä laitetta tosin) erä tuli eilen ja seuraavaa odotellaan niin näemme sen sisällön.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Laurimatiasleht@  kirjoitti:

Voisitteko päivittää rämän päivän toimitus tilanteen? Kiitos!




Aloituspostauksen taulukko on ajan tasalla, se sisältää myös eilen saapuneen erän ?

Ok, tänään ei siis tullut täydennystä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Laurimatiasleht@  kirjoitti:

Ok, tänään ei siis tullut täydennystä?




Ei. Odottelemme seuraavaa lähetystä saapuvaksi ja kun se saapuu niin kerron, että mitä malleja se sisältää.

Onko yritysten DaaS laitteiden toimitusajoista mitään tietoa?? iPhone 11 Pro 64gb Silver kyseessä. 


@Johnny12@  kirjoitti:

Onko yritysten DaaS laitteiden toimitusajoista mitään tietoa?? iPhone 11 Pro 64gb Silver kyseessä. 


Tämä tieto kiinnostaisi myös täällä. Menee ainakin ihan eri tahtia kuin kuluttajapuolen tilaukset. 

+1 11 Pro 64gb Silver  had ZERO updates since 9.13

 

This is like playing loto, you dont know what you got/odered until you receive it in the warehouse?

Kiitos vinkistä. 😃 Kävin itsekin hakemassa eilen Gigantista luurin tiskiltä, varasin netistä ja tunnissa oli iPhone 11 Pro Max Silver valmis noudettavaksi. Tilasin alun perin täältä harmaana, mutta ei sillä värillä niin väliä, nyt ei ainakaan tarvitse odotella viikkoja, kun tuo jono näyttäisi menevän edelleen ennakotilausten alkamispäivässä.

 

Gigantilta saa myymälästä ihan samanlaisen korottoman ja kuluttoman osamaksumahdollisuuden kuin Telialla, ja laitevakuutuskin maksaa saman verran. Erona se, että luurin saa nopeammin. Gigantti on kuitenkin Suomen suurin laitteiden jälleenmyyjä ja niin kuin myyjä eilen kertoi, Gigantille tulee myös suuremmat erät. :)

 

Tilasin alun perin Telialta, koska olen aina ollut todella tyytyväinen Telian asiakaspalveluun ja toimituksiin, mutta tämä oli suuri pettymys. Ennakkotilauksessa annettu tieto oli selkeästi harhaan johtava, sillä toimitukset toki alkoivat 20.9, mutta se ei todellakaan tarkoita, että luurin saisi silloin. Hyviin tapoihin kuuluu yleensä tiedottaa ja varoittaa asiakkaita siitä, että toimitukseen saattaisi tosiaan mennä viikkoja. Sen sijaan tämä asia käännettiin niin päin, että Applella kestää toimitusten kanssa ja erät ovat liian pieniä.

 

Onko tosiaan niin, että Telia laittaa Applelle pyynnön "Pist omena vähä kaikkii mallei tulee sopivasti" -tyylisesti, eikä osaa arvioida tilausten volyymeja? Vai onko tämä tyypillinen tilanne, jossa ensin otetaan tilaukset vastaan, katsotaan kuinka paljon puhelimia pitää ensimmäisen erän jälkeen tilata tilausten perusteella, sanotaan asiakkaille voi voi nyt joutuukin odottamaan, ja sitten vasta tilataan Applelta X määrä puhelimia, niin ollaan varmasti jonon perällä toimituksissa. Seurauksena on se, että uskollinenkin asiakas lähtee ostamaan tuotteensa muualta. Tämä ei ole hyvää asiakaspalvelua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Johnny12@  kirjoitti:

Onko yritysten DaaS laitteiden toimitusajoista mitään tietoa?? iPhone 11 Pro 64gb Silver kyseessä. 




Tässä tilanne kyseisen mallin osalta: Apple iPhone 11 Pro 64GB Silver --> 13.9


 



@Tonzah90@  kirjoitti:

Tämä tieto kiinnostaisi myös täällä. Menee ainakin ihan eri tahtia kuin kuluttajapuolen tilaukset. 



Sinulla oli tilauksessa tämä(?):


 


Apple iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green --> 16.9


 


Ja kun sinulla oli tilaus tehtynä juurikin silloin 16.9. niin toimitus on todella lähellä ?


@TeroRe@  kirjoitti:

@Johnny12@  kirjoitti:

Onko yritysten DaaS laitteiden toimitusajoista mitään tietoa?? iPhone 11 Pro 64gb Silver kyseessä. 


Tässä tilanne kyseisen mallin osalta: Apple iPhone 11 Pro 64GB Silver --> 13.9

 


@Tonzah90@  kirjoitti:

Tämä tieto kiinnostaisi myös täällä. Menee ainakin ihan eri tahtia kuin kuluttajapuolen tilaukset. 

Sinulla oli tilauksessa tämä(?):

 

Apple iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green --> 16.9

 

Ja kun sinulla oli tilaus tehtynä juurikin silloin 16.9. niin toimitus on todella lähellä ?


Jeps, juurikin tämä ? Kiitos tiedosta!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Aergia@  kirjoitti:

+1 11 Pro 64gb Silver  had ZERO updates since 9.13


 


This is like playing loto, you dont know what you got/odered until you receive it in the warehouse?




Business customers deliveries with that model, like I mentioned above:


 


Apple iPhone 11 Pro 64GB Silver --> oldest non delivered order is from 13.9


 


We have ordered lot´s of phones (all models) from Apple and we get new parcels weekly. When parcel leaves from Apple we see what it includes.

Aika paljon pidemmällä on elisan toimitukset?


Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Space Grey
13.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Silver 17.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Gold 16.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB M.Green 16.9.2019

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@tuudiduu  kirjoitti:

Tilasin alun perin Telialta, koska olen aina ollut todella tyytyväinen Telian asiakaspalveluun ja toimituksiin, mutta tämä oli suuri pettymys. Ennakkotilauksessa annettu tieto oli selkeästi harhaan johtava, sillä toimitukset toki alkoivat 20.9, mutta se ei todellakaan tarkoita, että luurin saisi silloin. Hyviin tapoihin kuuluu yleensä tiedottaa ja varoittaa asiakkaita siitä, että toimitukseen saattaisi tosiaan mennä viikkoja. Sen sijaan tämä asia käännettiin niin päin, että Applella kestää toimitusten kanssa ja erät ovat liian pieniä.




Meiltä on lähtenyt ja lähtee jatkossakin viesti, viikon kuluttua tilauksesta jos toimitus viivästyy. Oletko saanut tätä viestiä?


 



@tuudiduu  kirjoitti:

Onko tosiaan niin, että Telia laittaa Applelle pyynnön "Pist omena vähä kaikkii mallei tulee sopivasti" -tyylisesti, eikä osaa arvioida tilausten volyymeja? Vai onko tämä tyypillinen tilanne, jossa ensin otetaan tilaukset vastaan, katsotaan kuinka paljon puhelimia pitää ensimmäisen erän jälkeen tilata tilausten perusteella, sanotaan asiakkaille voi voi nyt joutuukin odottamaan, ja sitten vasta tilataan Applelta X määrä puhelimia, niin ollaan varmasti jonon perällä toimituksissa. Seurauksena on se, että uskollinenkin asiakas lähtee ostamaan tuotteensa muualta. Tämä ei ole hyvää asiakaspalvelua.




Olemme Applen virallinen jälleenmyyjä, olemme olleet sitä jo vuosien ajan. Pystymme ennustamaan aikaisempien vuosen perusteella, että minkä verran tilauksia tulee kulloinkin sisään ja sen pohjalta tilaamme Applelta laitteet varastoomme. Joten kyllä, teemme ennusteemme ja kyllä, tilaamme reilusti laitteita jo etukäteen.


 


Jos heitän vastakysymyksen, jos ajatellaan busineksen kannalta niin mitä hyötyisimme siitä, että keräisimme ensin tilauksia sisään jonka jälkeen vasta tekisimme tilauksen valmistajalle? Omenat ovat kuitenkin sellaisia, että ne eivät ole mitään sesonkituotteita, päinvastoin. Tässä kuviossa toimitukset tapahtuvat hitaammin jolloin saamme myös rahaa kassaan hitaammin. Businestahan tämä on jolloin on meidänkin etu, että teemme heti reilun tilauksen sisään jolloin pääsemme myös lähettämään mahdollisemman monelle tilaajalle laitteen heti kun mahdollista. Ja kuten kirjoitit niin näin voimme palvella asiakastakin paremmin.


 


Olen pahoillani, kun joudut odottamaan toimitusta. Parhaamme teemme kuitenkin sen eteen, että odotusaika on mahdollisimman lyhyt ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Kultanen84@  kirjoitti:

Aika paljon pidemmällä on elisan toimitukset?



Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Space Grey
13.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Silver 17.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Gold 16.9.2019
Apple iPhone 11 Pro Max 64GB M.Green 16.9.2019




Yksittäisissä laitteissa on varmasti eroa eri myyjien osalta, suuntaan ja toiseen. Kokonaisuutena ei liene kuitenkaan suurta eroa. Toki, jokaisella kiinnostaa aina vain sen oman laitteen toimitus mutta tämä siis yleisesti ottaen.


 


Meillä nuo neljä mallia menee tällä hetkellä näin (kuluttaja-asiakkaiden toimitukset siis):


 





















iPhone 11 Pro Max 64GB Space Grey 13.9.
iPhone 11 Pro Max 64GB Silver 13.9.
iPhone 11 Pro Max 64GB Gold 13.9.
iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green 16.9.

Gigantissa taas muutamia harmaita pro max malleja varastossa.?

Kumma ettei telialle ole vieläkään noita harmaita tullut..

Eipä taida olla esim. 512 gigasia :)

Kokonaisuudesta en osaa sanoa, mutta lähtökohtaisesti Elisan sivuilta kun katsoo, on jokainen malli aikataulussa Teliaa edellä. Osa viikoillakin.

Kyllä tässä alkaa nyppii pikkuhiljaa. 14.9 tilattu 11pro max 64gb gold. Ei näy ei kuulu! ?


@BULI77@  kirjoitti:

Kyllä tässä alkaa nyppii pikkuhiljaa. 14.9 tilattu 11pro max 64gb gold. Ei näy ei kuulu! ?


No mä olen tilannut 13.9 kello 16.56, eikä ole täälläkään näkynyt?‍♂️

eihän ois tänään uutta lähetystä tullut?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@BULI77@  kirjoitti:

Kyllä tässä alkaa nyppii pikkuhiljaa. 14.9 tilattu 11pro max 64gb gold. Ei näy ei kuulu! ?




Tuon mallin osalta mennään tosiaan vielä edellisen päivän toimituksissa. Pahoittelut, mutta joudumme vielä odottamaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Renkku99@  kirjoitti:

eihän ois tänään uutta lähetystä tullut?




Viimeisin erä tuli maanantaina ja seuraavaa odottelemme saapuvaksi ?

nii miten tuo on mahollista että monessa muussa liikkeessä puhelimia on jo varastossakin ja teillä ei ole vielä ykskään asiakas saanut kyseistä mallia??

Vastaa