Skip to main content



 



Tästä ketjusta löydät tietoa Applen tämän vuoden uutuuslaitteiden saatavuuksista ja toimituksista Telialla. Päivitämme tietoa tähän aloituspostaukseen sitä mukaa, kun uutta tietoa tulee. Lue ja seuraa ketjua, kysy halutessasi lisätietoa.



 



Tsekkaa myös nämä:





 



Apple iPhone 11 & iPhone 11 Pro & AirPods Pro



 



Alla olevasta taulukosta näet minkä päivän tilaukset ovat vanhimpia tilauksia, jotka odottavat vielä toimitusta. Toimitusjärjestykseen vaikuttaa se, milloin tilaus on mennyt kokonaisuudessaan järjestelmistämme läpi. Yleensä se tapahtuu aika lailla samantien, joskus se voi käydä erilaisissa tarkastuksissa jne. jolloin tilaus on jonossa vasta sitten siinä kohtaa, kun se on mennyt tilausprosessin läpi kokonaisuudessaan. Huomioithan myös, että saman päivän sisällä voi olla paljon tilauksia jolloin ne voivat olla toimituksessa eri aikaan. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä, vanhimmasta alkaen sen mukaan, kun saamme Applelta laitteita varastoomme. Saamme uusia eriä toimitukseen viikottain.



 



Kuluttaja-asiakkaiden toimitusten tilanne 13.12. Alla listattuna ne mallit, joita ei saa vielä suoraan hyllystä.



 



Malli / vanhin toimittamaton tilaus



iPhone 11 64GB (PRODUCT)RED 11.12.



iPhone 11 128GB Black 12.12.



iPhone 11 128GB (PRODUCT)RED 12.12.



iPhone 11 256GB Black 12.12.



iPhone 11 256GB White 18.10.



iPhone 11 256GB Purple 12.12.



iPhone 11 Pro 512GB Gold 9.12.




Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat



 



Apple iPhone 11 (Valkoinen / Musta / Vihreä / Keltainen / Violetti / Product Red)  





  • 64GB 829€


  • 128GB 879€


  • 256GB 999€




Apple iPhone 11 Pro (Tähtiharmaa / Hopea / Keskiyönvihreä / Kulta)





  • 64GB 1179€


  • 256GB 1349€


  • 512GB 1579€




Apple iPhone 11 Pro Max (Tähtiharmaa / Hopea / Keskiyönvihreä / Kulta)





  • 64GB 1279€


  • 256GB 1449€


  • 512GB 1679€




Tietoa toimituksista



 





  • Puhelimien ennakkomyynti käynnistyy pe 13.9. klo 15:00 Telian verkkokaupassa, myymälöissä sekä asiakaspalvelussa. Toimitukset käynnistyvät 20.9. jolloin myös ensimmäiset laitteet ovat perillä asiakkailla (postitoimipaikasta riippuen).






  • Lähetämme torstaina 19.9. tekstarin kaikille heille, jotka saavat laitteensa ensimmäisestä erästä. Jos et saa viestiä se tarkoittaa sitä, että toimitus tapahtuu seuraavista eristä.






  • Tuomme 20.9. myyntiin pienen erän laitteita myös seuraaviin Telian Kauppoihin: Vantaa/Jumbo (klo 0900 -->), Helsinki/Itäkeskus (klo 0900 -->), Raisio/Mylly (klo 1000 -->), Espoo/Sello (klo 0900 -->), Tampere/Ratina (klo 1000 -->), Jyväskylä/Seppälä (klo 0900 -->), Turku/Skanssi (klo 1000 -->), Espoo/Iso Omena (klo 1000 -->), Oulu/Limingantulli (klo 1000 -->).






  • 20.9. myymälöihin myyntiin saapuva erä sisältää seuraavat mallit:

     



    - Apple iPhone 11 64GB White / Black / RED



    - Apple iPhone 11 128GB White / Black / RED



    - Apple iPhone 11 Pro 64GB Gold
    - Apple iPhone 11 Pro 256GB Space Grey



    - Apple iPhone 11 Pro Max 256GB Gold









  • Kuten aikaisempinakin vuosina niin uusien puhelimien saatavuus on alkuvaiheessa totuttuun tapaan rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin Telia Kauppaan, asiakaspalveluun sekä verkkokauppaan. Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.






  • Käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa tarkoittaen sitä, että riippumatta missä tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina yhdessä ja samassa jonossa muiden tilausten kanssa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitemalleja (muistikokoa ja väriä) saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.






  • Tiedotamme saatavuuksista tässä keskustelussa sitä mukaa, kun toimitukset etenevät. Joten seuraa tätä keskustelua niin tiedät, missä mennään. Jos haluat kysyä lisätietoja heitä kysymys tähän ketjuun.




 



Apple Watch Series 5 GPS & GPS + Cellular -kellot



 



Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat



 



12 eri väri- ja rannekevaihtoehtoa





  • Hinnat alkaen 459€




Tietoa toimituksista



 





  • Kellojen ennakkomyynti käynnistyy ensi yönä eli 11-12.9. välisenä yönä. Ihan kaikki mallit, varsinkin GPS-mallit eivät tule meille myyntiin. Series 5 -kellojen toimitukset käynnistyvät 20.9. alkaen. Series 5 Nike+ -kellojen toimitukset käynnistyvät 4.10. alkaen.






  • Lähetämme torstaina 19.9. tekstarin kaikille heille, jotka saavat kellon ensimmäisestä erästä. Jos et saa viestiä se tarkoittaa sitä, että toimitus tapahtuu seuraavista eristä.






  • Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa totuttuun tapaan rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin Telia Kauppaan, asiakaspalveluun sekä verkkokauppaan. Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun niitä on saatavilla.






  • Käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa tarkoittaen sitä, että riippumatta missä tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina yhdessä ja samassa jonossa muiden tilausten kanssa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri malleja (väri- ja rannekevaihtoehtoja) saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.






  • Tiedotamme saatavuuksista tässä keskustelussa sitä mukaa, kun toimitukset etenevät. Joten seuraa tätä keskustelua niin tiedät, missä mennään. Jos haluat kysyä lisätietoja heitä kysymys tähän ketjuun.




 



Uusi Apple iPad



 



Myyntiin tulevien laitteiden mallit ja hinnat



 



Apple iPad (Tähtiharmaa / Hopea / Kulta)





  • 32GB Wi-Fi + Cellular 539€


  • 128GB W-iFi + Cellular 639€




Tietoa toimituksista



 





  • iPadien ennakkomyynti käynnistyy 16.9. kello 0900. Toimitukset käynnistyvät 30.9. alkaen. 






  • Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa totuttuun tapaan rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin Telia Kauppaan, asiakaspalveluun sekä verkkokauppaan. Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun niitä on saatavilla.






  • Käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa tarkoittaen sitä, että riippumatta missä tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina yhdessä ja samassa jonossa muiden tilausten kanssa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri malleja (väri- ja muistivaihtoehtoja) saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.






  • Tiedotamme saatavuuksista tässä keskustelussa sitä mukaa, kun toimitukset etenevät. Joten seuraa tätä keskustelua niin tiedät, missä mennään. Jos haluat kysyä lisätietoja heitä kysymys tähän ketjuun.




 



--



 



Tutustu Applen uutuuksiin:




@joujoujou@  kirjoitti:


Tää teidän tilausjärjestelmä kyllä pissii aika pahasti. Oon saanut saman identtisen "Tilauksesi Telian verkkokaupasta" - sähköpostin kolme kertaa. Siinä on myös linkki https://www.telia.fi/asiakastuki/tilauksen-seuranta -sivulle jossa tilausta pitäisi muka pystyä seuraamaan: Chromella sivu ei näytä mitään tietoja ja muila selaimilla vain tilatun tuotteen nimen(ei mitään statusta, päivämäriä, tms) ei mitään hyödyllistä. 

Ilmeisesti puhelimeni on lähtenyt toimitukseen, mutta näiden Telialta tulleiden viestien perusteella ei kyllä sitä tietäisi. 






Olet siis saanut tekstarin siitä, että puhelin on matkalla? Testasin juuri Macbookilla kolmella eri selaimella (Safari + Chrome + Firefox) ja niillä toimi normaalisti, joten ainakaan isompaa yleistä vikaa tuolla sivulla ei ole.



@Timppuli@  kirjoitti:

Jos ei jaksa odotella niin gigantissa olis taas 256gb pro maxia varastossa harmaana ja vihreänä. Sekä jopa muutamat 512gb, harmaana.  ?


iPhone 11 Pro 256 GB:tä on DNA:n nettikaupassa Space Graynä, Midnight Greeninä ja Goldina, varastossa siis juuri nyt :smileyhappy: Telialla Pro:t eivät juuri liiku.



@TeroRe@  kirjoitti:

@joujoujou@  kirjoitti:

Tää teidän tilausjärjestelmä kyllä pissii aika pahasti. Oon saanut saman identtisen "Tilauksesi Telian verkkokaupasta" - sähköpostin kolme kertaa. Siinä on myös linkki https://www.telia.fi/asiakastuki/tilauksen-seuranta -sivulle jossa tilausta pitäisi muka pystyä seuraamaan: Chromella sivu ei näytä mitään tietoja ja muila selaimilla vain tilatun tuotteen nimen(ei mitään statusta, päivämäriä, tms) ei mitään hyödyllistä. 

Ilmeisesti puhelimeni on lähtenyt toimitukseen, mutta näiden Telialta tulleiden viestien perusteella ei kyllä sitä tietäisi. 


Olet siis saanut tekstarin siitä, että puhelin on matkalla? Testasin juuri Macbookilla kolmella eri selaimella (Safari + Chrome + Firefox) ja niillä toimi normaalisti, joten ainakaan isompaa yleistä vikaa tuolla sivulla ei ole.


En ole saanut tekstaria. Tein tilauksen 16.9 (PRO Max 64gb vihreä) ja täällä sivulla lukee 19.9 olevan vanhin toimittamaton tilaus. 

Olen kokeillut kolmella eri tietokoneella ja Chromella sivu ei näytä mitään tietoja, Edgellä ja Safarilla näkyy: 

 

Vain tämä. Ei mitään hyödyllistä tietoa. 

 



@TeroRe@  kirjoitti:

@joujoujou@  kirjoitti:

Tää teidän tilausjärjestelmä kyllä pissii aika pahasti. Oon saanut saman identtisen "Tilauksesi Telian verkkokaupasta" - sähköpostin kolme kertaa. Siinä on myös linkki https://www.telia.fi/asiakastuki/tilauksen-seuranta -sivulle jossa tilausta pitäisi muka pystyä seuraamaan: Chromella sivu ei näytä mitään tietoja ja muila selaimilla vain tilatun tuotteen nimen(ei mitään statusta, päivämäriä, tms) ei mitään hyödyllistä. 

Ilmeisesti puhelimeni on lähtenyt toimitukseen, mutta näiden Telialta tulleiden viestien perusteella ei kyllä sitä tietäisi. 


Olet siis saanut tekstarin siitä, että puhelin on matkalla? Testasin juuri Macbookilla kolmella eri selaimella (Safari + Chrome + Firefox) ja niillä toimi normaalisti, joten ainakaan isompaa yleistä vikaa tuolla sivulla ei ole.


En ole saanut tekstaria: tilasin 16.9 ja tämän sivun mukaan vanhin toimittamaton tilaus on 19.9.

 

Tämä tilauksen seuranta sivu on täysin hyödytön:


Hei ! Onko vieläkään tietoa milloin tuota iPhone 11 green 128GB tulee? 



@joujoujou@  kirjoitti:
En ole saanut tekstaria: tilasin 16.9 ja tämän sivun mukaan vanhin toimittamaton tilaus on 19.9.
Tämä tilauksen seuranta sivu on täysin hyödytön:


Laitoin viestiä eteenpäin tuosta Tilausseurantasivusta, kiitos kun kerroit.




Oletko tilannut puhelimen kuluttaja- vai yritysasiakkaana? Taulukko on tilanne kuluttaja-asiakkaiden toimituksista. Oletko tarkistanut asiakaspalvelun kautta, että onko tilauksesi on ok ja että milloin se on mennyt loppuun asti? Voi olla, että se on mennyt valmiiksi vasta esimerkiksi 19.9. tai sen jälkeen.



 



Koska et ole tekstaria saanut niin se kuitenkin viittaa siihen, että puhelin ei ole matkalla tällä hetkellä.






 


Hei! Onko vieläkään tietoa milloin tuota iPhone 11 Green 128GB tulee ?


Täytyypä kohta alkaa harkitsemaan tilauksen peruuttamista ja luurin hakemista kilpailijalta.. kerkeää varmaan ensi vuoden mallitkin tulemaan ulos ennen kuin tuo 11 pro saapuu



@LohiSoppa@  kirjoitti:


Hei! Onko vieläkään tietoa milloin tuota iPhone 11 Green 128GB tulee ?






Ei ikävä kyllä. Tänään tuli erä mutta siinä oli vain iPhone 11 256GB White -puhelimia. Odottelemme seuraavaa erää saapuvaksi.


Hei.

 

Onko tuosta 11 pro max 64gb, Midnight Green mallista vielä tietoa millon saapuu?

Tai edes suunnilleen kuinka kauan vielä joutuu odottamaan.



Ostin tänään Gigantista uuden puhelin ja haluaisin perua tilaukseni. Mutta miten ihmeessä se onnistuu? Yritin chatin kautta, mutta sain semmosen ohjeen että en vaan hakisi paketin postista (sitten kun se joskus saapuu) silloin tilaus peruuntuu automaatisesti kun posti lähettää paketin takaisin!



@asaala@  kirjoitti:

Ostin tänään Gigantista uuden puhelin ja haluaisin perua tilaukseni. Mutta miten ihmeessä se onnistuu? Yritin chatin kautta, mutta sain semmosen ohjeen että en vaan hakisi paketin postista (sitten kun se joskus saapuu) silloin tilaus peruuntuu automaatisesti kun posti lähettää paketin takaisin!


Kyllä mulla ainakin onnistui peruminen chatin kautta mutkattomasti. Siitä pisteet Telialle. Varmistin vielä etteivät pistä puhelinta postiin turhalle reissulle, vaan saa seuraava jonossa olija :)


Asiakaspelvelija Tuukka oli erimieltä...



@Anttii99@  kirjoitti:

Täytyypä kohta alkaa harkitsemaan tilauksen peruuttamista ja luurin hakemista kilpailijalta.. kerkeää varmaan ensi vuoden mallitkin tulemaan ulos ennen kuin tuo 11 pro saapuu


Kun tuntuu toimitukset venyvän pitkälle tuntemattomaan tulevaisuuteen niin tilasin tänään päivällä DNA:lta iPhone 11 Pro Max 256Gt silverin. Laittoivat jo postiin. Huomenna perillä.?? Eli tiettyjä malleja löytyy sieltä..


Väsähdin odottamaan ja kävin tänään Gigantissa tilaamassa iPhone 11 Pro Max 256GB Space Grayn. Toimitus nyt torstaina 10.10 ja Telian jono jämähtänyt 13.9 tilausten kohdalle.



@asaala@  kirjoitti:

Asiakaspelvelija Tuukka oli erimieltä...


Saa sen siellä chatissa peruttua kun puhelinta ei ole lähetetty vielä. Mainitset vaan sen ettei sitä ole edes varastossa vielä.


Missä vaiheessa se tekstari pitäisi tulla? Mulla iphone 11 pro 256gb tilauksessa, tilattu 23.09, ja tuli vahvistus sähköpostiin, mutta ei tekstaria



@LeaSchepers@  kirjoitti:


Missä vaiheessa se tekstari pitäisi tulla? Mulla iphone 11 pro 256gb tilauksessa, tilattu 23.09, ja tuli vahvistus sähköpostiin, mutta ei tekstaria






Tekstari tulee, kun laite on pakattu ja matkalla sinulle. Minkä värin tilasit? Kurkkasitko kyseisen mallin tilanteen tämän ketjun aloituspostauksesta?



@TeroRe@  kirjoitti:

@LeaSchepers@  kirjoitti:

Missä vaiheessa se tekstari pitäisi tulla? Mulla iphone 11 pro 256gb tilauksessa, tilattu 23.09, ja tuli vahvistus sähköpostiin, mutta ei tekstaria


Tekstari tulee, kun laite on pakattu ja matkalla sinulle. Minkä värin tilasit? Kurkkasitko kyseisen mallin tilanteen tämän ketjun aloituspostauksesta?



Joo, Midnight Green, ja nehän ei hirveesti oo liikkunut :(



@LeaSchepers  kirjoitti:

Joo, Midnight Green, ja nehän ei hirveesti oo liikkunut :(






Seuraavaa erää odottelemme, josko siellä olisi tuota mallia lisää ? Edellinen lähetys tuli eilen, seuraava tulee noin viikon kuluessa.


Millonkohan 11 pro max 64gb tähtiharmaa vois olla tulossa? Tilattu 13.9. 15:14 ja alkaa pikkasen turhauttaa tämä teiän toimittaminen.. miten on mahdollista ettei jotku mallit liiku ollenkaan ja toisissa viimiset toimitukset viikko sitten tilattuna? 


Minulla meni kanssa "hermot" odotteluun ja soitin eilen dnalle. Iphone 11 pro max 256gb gold, tilasin eilen ja huomenna on luuri hyppysissä. Jännä on kyllä että eri tahoille tulee luureja eri tahtia. Uskon kyllä että telialla on varmasti paljon myös tilauksia ja siitä johtunee pitkä odotus. 3vkoa jaksoin odottaa ja onneksi vilkaisin kilpailijan sivuja. Telia on muuten kyllä jatkossakin käytössä mutta nyt laitteen sain nopeammin muualta.


Näin juuri! Älkää tuhlatko aikaanne lukemalla näitä yhteisön postauksia vaan altivoitukaa ja kyselkää kilpailijoilta. Muutaman päivän toimitusajoilla saatte varmasti luurinne käyttöön ilman näitä tyhjänpäiväisiä ”ilmoitamme kun tiedämme lisää” päivityksiä. NO hard feelings mutta tietää ettei jatkossa kannata jäädä vain odottelemaan jos tilanne on tämä.


Jaksaa kyllä ihmetyttää, kuinka yhä päivästä toiseen kilpailijalla on Pro ja Pro Max useissa eri väreissä ja muistikoolla koko ajan saman tien toimitettavaksi... Jokin meni Telialla näiden mallien osalta pieleen tänä vuonna :smileysad: Ikävä kokemus.

 

Asiakasuskollisuudesta vielä ensi viikon odotamme tässä huushollissa toimitusta Telialta, sitten hommataan muualta.



@klausma@  kirjoitti:


Jaksaa kyllä ihmetyttää, kuinka yhä päivästä toiseen kilpailijalla on Pro ja Pro Max useissa eri väreissä ja muistikoolla koko ajan saman tien toimitettavaksi... Jokin meni Telialla näiden mallien osalta pieleen tänä vuonna :smileysad: Ikävä kokemus.






Näissä on tosiaan ainakin se, että emme tiedä minkä verran kullakin myyjällä on tilauksia sisässä. Eipä se toki asiakasta kiinnosta, että paljon tilauksia on tehty mutta näkökulmaa tähän asiaan.



 



Olemme saaneet paljon kyselyitä siitä, että milloin laitteita tulee lisää ja milloin tilanne paranee. Kasaamme tietopakettia parhaillaan, palaan asiaan kun voin painaa Lähetä-nappia ?


Vastaa