Skip to main content

100/5 kaapelinetti pätkäsee 24h välein


Kertokaas minulle arvon gurut voiko asialle tehdä mitään, eli tilanne on se että minulla katkeaa netti about 24h välein enkä saa sitä uudistettua release/renew komennolla vaan modeemi pitää käyttää virrattomana jonka jälkeen yhteys herää taas ja kone saa ip-osoitteen.

 

Tuota pätkimistä sattuu välillä pari kolme kertaa päivässä mutta pääsääntöisesti kerran päivässä.

 

käytössä epc3825 modeemi. wintoosa 8.1 oma onkelmien vianmääritys kertoo että modeemilla on yhteysongelma, käytä virtoja pois pla pla pla...

 

e: liittyykö se mitenkään tähän kun katson ipconfig /all komennolla ja siel lukee pari riviä näin:

Lease obtained 16.maaliskuuta 2015 13:15

Lease expires 17.maaliskuuta 2015 13:15 (netti katkeaa todennäköisesti seuraavan kerran tällöin)

11 kommenttia

Tähän olisi vielä hyvä saada hieman lisätietoa. Oletko huomannut, että modeemista sammuisi jotain valoja yhteyden katketessa ja oletko saanut testailtua, että onko yhteys poikki aina useammalla laitteella samanaikaisesti? Osaatko sanoa, että onko tuo modeemisi reitittävässä vai siltaavassa tilassa?

modeemi on retitittävässä tilassa ja katsompa noi valot ensi kerralla kun menen sen resetoimaan ja kaikilla laitteilla (2 luuria ja 2 konetta) menee netti poks samaan aikaan.

 

e: ainakaan kokeilin tuota modeemia sillatussa tilassa mutta omasta mielestä se ei tuonu toivottua tulosta

Tuon virtabuutin lisäksi voisi koittaa vielä laitteen resetointia modeemin takaa löytyvästä napista jos et sitä ollut tehnyt. Mikäli tuosta modeemista sammuu DS, US tai Online valo niin koko yhteys on poikki eli nuo kannattaa vilkaista seuraavan katkon aikana.

 

Ongelman rajaamiseksi on hyvä jos saat testattua liittymässäsi toista modeemia. Jos tuohon ei ole mahdollisuutta niin voit ottaa kyllä suoraan vikapalveluumme yhteyttä, jotta päästään tarkemmin katsomaan miten yhteys modeemille asti toimii.

ny aamusella kömmin koneen ääreen ja keltanen kolmio löyty taas oikeasta alanurkasta, release renew ei tehny mitään ja kävin kurkkaan valot niin mun mielestä kaikki palo(joku saatto vilkkua)

 

virtabuutti ja kaikki skulaa taas ja ip löyty.

 

pitää toi täydellinen resetointi tehä vielä jos se auttais...

Mulla on ollu samaa vaivaa.
Viimeaikoina tihenemään päin.

Joskus aiemmin sain yhteyden takaisin, kun menin modeemin hallintaan
ja laitoin boksin boottaamaan.
Nyt netin kyykätessä en pääse edes hallintaan
ja boottaan boksin virtakytkimestä.

Teknikko kurkkasi mittarilla, että signaali on terve ja riittävän voimakas,

lieköhän modeemilla sitten joku hätä.

Täällä Porvoossa pätkii netti myös. Yhteydet ovat toimineet vuosikaudet moitteetta kunnes talvella alkoi tuo pätkittely. Parhaimmillaan yhteys toimii viikon moitteetta, yleensä yhteydet menevät poikki kerran päivässä tai useammin. Ainoastaan EPC3825:n uudelleenkäynnistys auttaa. Laite on reitittävässä tilassa ja sisäverkko toimii aina moitteetta. Modeemista en ole löytänyt kohtaa jolla tämän saisi siltaavaksi jos kokeilisin toista reititintä. Olin yhteydessä vikapalveluun asiassa ja heidän neuvojen mukaan yhteydet toimivat tuon viikon kunnes samat ongelmat alkoivat uudelleen. Olen joutunut turvautumaan kilpailijan 4g-yhteyteen joka toimii hienosti. Tämmöisen vian selvittäminen on haastavaa koska ei minulla ainakaan ole mahdollista viettää aikaani modeemin valoja tutkiessa ja kaiken maailman asetuksia ruuvaillessa. Sopparia on onneksi enää puoli vuotta jäljellä.

Mulla taitaa olla pari kuukautta sopparia jäljellä.
Tuskin jatkan sitä, koska pätkiminen rassaa sen verran.
Vauhti on toki hyvä, mutta se ei oikein lohduta yhteyden kyykätessä.

Melkein kannattaa resetoida modeemi jos et ollut vielä kokeillut. Jos siitäkään ei ole apua niin toisella modeemilla testata että pätkiikö yhteys silläkin yhtälailla.

Jos tuo yhteys pätkii edelleen niin kannattaa tehdä vikailmoitus liittymästä. Saavat hetken aikaa seurata sitä miten se pätkii ja korjata vian pois. Samalla voivat laittaa modeemille uuden ohjelmiston jolloin sen saa muutettua siltaavaksi.

Resetoitu on ilman apua. Pitää ottaa yhteyttä tukeen jossakin välissä, kunhan kerkiää.

Hieman myöhäiset kiitokset. Vika löytyi naapurikadulta,netti on toiminut moitteetta tähän päivään saakka.

 

Vastaa