Hei,
Soneran piti toteuttaa ADSL-liittymämme (Kodin Netti Perus 5-10 Mbit) siirto uuteen osoitteeseen torstaina 19.02.2015. Vasta perjantai aamuna klo. 07:39 tuli tekstiviesti, "Laajakaistasi on asennettu. ... Jos nettiyhteys ei toimi, lähetä tekstiviesti 'Toimitus 346-xxxxxx' numeroon zzzzz", otamme yhteyttä sinuun". Koska modeemi ei ollut pystynyt muodostamaan minkäänlaista yhteyttä, lähetinkin tuollaisen tekstiviestin perjantaina 20.02.2015 klo. 11:40.
Mitään ei ole vielä kuulunut. Nyt on tosin vain ensimmäinen arkipäivä tekstiviestin lähettämisen jälkeen, mutta kuitenkin tuntuu, että asiat etenevät vähän turhan hitaasti.
Kokeilin tuota 24/7 Chat:ia, mutta siellä tapaamani asiantuntija vain sanoi, että "En edes pysty tarkistamaan, onko siirto tosiaan toteutettu. Soita tekniseen tukeen".
Tekninen tuki taitaa olla maksullinen palvelu, joten eipä tuo nyt niin hirveän houkuttelevalta kuulosta.
Pitäisikö tehdä vielä "virallisempi" vikailmoitus...? Ehkä, mutta sitten siinä on vaara, että Sonera yrittää sillä rahastaa, väittämällä, että vika on koko ajan ollut minun laitteissa, tms.
Tällaisesta tilanteesta on siis kyse:
* Vanha kämppä:
- Vuonna -70 rakennettu kerrostalo Turun Luolavuoressa.
- Perinteiset 3-napaiset puhelinrasiat.
- Liittymä: Sonera Kodin Netti Perus 5-10 Mbit.
- Vanha ADSL-modeemi, joka (todennäköisesti) ei tue ADSL2+ -tekniikkaa, mutta joka on aina toiminut erittäin luotettavasti.
* Uusi huoneisto:
- Vuonna 2014 rakennettu paritalo Turun Hirvensalossa. Yhtiöön kuuluu 10 huoneistoa, eli periaatteessa sama asia kuin rivitalo paitsi, että rakennuksia on 5.
- Liittymä: Sonera Kodin Netti Perus 5-10 Mbit.
- Asumme huoneistossa nro. 2. Myös huoneistossa nro. 6 on Soneran kiinteä laajakaista, jonka asennus tosin onnistui täysin ongelmitta.
- Sähkökaapista löytyy RJ45-portti, joka isännöitsijän mukaan on netti-/puhelinverkoston tuloportti.
- Keskiviikkona 18.02.2015 kytkin vanhan ADSL-modeemimme yllä mainittuun RJ45-porttiin suoraankytketyllä RJ11-RJ45 puhelinkaapelilla (n. 2-3m pitkä?).
- Tulos: On aivan kuin modeemi ei edes yrittäisi muodostaa yhteyttä, eli ADSL-valo ei edes vilku.
Olisiko hyviä vinkkejä? Miten tässä kannattaisi edetä ... ?
Puhelinkaapeli on ehjä. Tarkistin yleismittarilla. Enkä oikein keksi mitään syytä, miksei ko. modeemi toimisi uudessa kohteessa, kun se toimi vanhassa kohteessa aivan mainiosti. Kyseessähän on edelleen sama Soneran tuote, eli Kodin Netti Perus 5-10 Mbit.
Taloyhtiöllämme ei ole yhteistä kiinteistöliittymää, tms.
ADSL-liittymän siirto epäonnistunut tai viivästynyt
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
