Olen ollut jatkuvana asiakkaana noin 16 vuotta ja määräaikainen ADSL-liittymä päättyy tammikuun alkupuolella. Telia ei ole tarjonnut yhtään mitään, joten puhuin asiasta asiakaspalvelun kanssa. Henkilö siellä sanoi, että pelkkää ADSL-liittymää ei jatketa ja tarjosi hybridilaajakaistaa hintaan 34,90e/kk. Maksan nykyisestä liittymästä 19,90e/kk. En halua langatonta, koska kiinteä on vakaa, vaikka huippunopeus onkin paljon pienempi. Tarjosivat sitten pelkän ADSL-liittymän jatkoa, mutta hintaan 29,90e/kk. Nämä tarjoukset ovat normaaleja hintoja kaikille, joten pitkäaikaisasiakkuus ei näytä merkitsevän yhtään mitään. Langattomasta modeemista tulee noin pari sataa euroa lisäkuluja ja Telian langattomassa ei ole paras kuuluvuus alueellani. Elisan linkki on noin puolen kilometrin päässä. Sanoi sen sitten olevan oma päätös ja sain vaikutelman, että tervemenoa vain. Totesi loppuun harkitsemisaikaa olevan vielä kuukauden verran, jos tulen toisiin aatoksiin. Eipä oikein innostaisi noilla ehdoilla jatkamaan yhtään mitään.
Hybridihän ei ole pelkkää mobiilia, vaan kiinteä+mobiili. Oletko katsonut, mitä eri vaihtoehtoja on Telian laajakaistasta saatavilla? Löydät haun verkkokauppasivulta.
Noinhan se on jo pitkään ollut, että hinnoittelu ei ole ystävällisintä vanhoille asiakkaille. Kiinteää kun ei voi edes läheskään aina kilpailluttaa kuten mobiilia. Minulla oli Elisan mobiilista tarjous 14,90€, olisi noussut 29,90€, mutta kun uhkasin vaihtaa muualle, sain 15,90€. Kiinteässä tuo ei vaan onnistu. Telia voisi olla tuossa esimerkkinä muille ja tarjota myös vanhoille asiakkaille tarjouksia.
Ikävä kuulla, että asioinnin jälkeiset fiilikset olivat tuonkaltaisia. Haluamme tottakai pitää sinut asiakkaanamme ja kiitän sinua, että olet ollut asiakkaanamme jo noin pitkään.
Tällä hetkellä hybridin yleinen etuhinta näyttäisi olevan 100M nopeudelle 34,90 €/kk + 30 € toimitusmaksu 24 kk määräaikaisella sopimuksella. Tuo hinta pätee niin uusiin, kuin päivitettäviin liittymiin ja tähän päälle ei siis tule itse laitteesta erillisiä kuluja.
Ymmärrän toki, jos aiemmin sinulla on ollut ADSL-liittymä hintaan 19,90 €/kk, saattaa tuo hinnanmuutos kirpaista. Toisaalta hybridilaajakaista tarjoaa myös mahdollisuuden parempiin nopeuksiin, vaikka pelkän ADSL:n kautta ei hirveästi potkua saisikaan tällä hetkellä.
Yritin saada pariin otteeseen parempaa tarjousta langattomaan nettiin, koska kiinteää ei voi jatkaa järkevällä hinnalla. Sain ihme kyllä ensimmäisellä chattikierroksella 4G 1kk 18,90e/kk + 23kk 9,90e/kk tarjouksen kun vetosin kilpailijoiden hintoihin tarpeeksi pitkään. Harkitsin asiaa ja seuraavalla kerralla olin sen jo hyväksymässä, mutta chatista sanoivat sen olevan virheellinen tarjous, koska pitää olla puhelinliittymä Telialta myös. Aikaisemmin kyllä sanoivat, että ei tarvitse olla puhelinliittymää tuossakaan. Eipä mitään auttanut. Tuon jälkeen paras hinta oli 17,90e/kk 24kk 4G ja reippaasti ylihintainen modeemi, jos sellaisen ostaa mukaan. Olisin saanut hyvän Huawei B715 modeemin noin satasen halvemmalla muualta erikseen ostettuna. Elisa ja Moi! tarjoavat langatonta samalla kuukausihinnalla kaikille, jos viitsii vain kysyä heidän asiakaspalvelusta. Pitkäaikaisasiakkuus ei siis parantanut mitään, vaikka Telian chatissa sillä sanottiin olevan merkitystä. Ei mitään etua vain haluttu tarjota.
Lopuksi vielä läksijäislahjana 14 vrk ADSL 29,90e/kk pakotettuna 11.1. sopimuksen jälkeen, vaikka joulukuun alussa soitin jo, että liittymä kiinni, jos ei saa parempia tarjouksia kun mitä silloin tarjosivat. Ei tullut lopulta parempaa, mutta liittymän sulkemista eivät tehneet, vaan vasta eilen kun olin jo kolmannen kerran yhteydessä Teliaan. Todella ala-arvoista asiakkaan kohtelua tällainen. Joskus Soneran aikoihin oli jotain tarjouksia sentään vanhoille asiakkaille, Telian aikana ei oikein tarjota yhtään mitään ja tuollaista sekoilua asiakaspalvelussa. Kyllä tämä asiakkuus taitaa nyt olla tässä.
@mtmk1@ kirjoitti:
Tuon jälkeen paras hinta oli 17,90e/kk 24kk 4G ja reippaasti ylihintainen modeemi, jos sellaisen ostaa mukaan.
Lopuksi vielä läksijäislahjana 14 vrk ADSL 29,90e/kk pakotettuna 11.1. sopimuksen jälkeen, vaikka joulukuun alussa soitin jo, että liittymä kiinni, jos ei saa parempia tarjouksia kun mitä silloin tarjosivat. Ei tullut lopulta parempaa, mutta liittymän sulkemista eivät tehneet, vaan vasta eilen kun olin jo kolmannen kerran yhteydessä Teliaan.
Tässä ei ole tosiaan mennyt kaikki niin kuin olisi pitänyt! Isot pahoittelut saamistasi eriävistä tiedoista chatissamme liittyen 4G-liittymän kampanjoihin.
Vanhat asiakkaat ovat meille erittäin tärkeitä, ja haluamme tietenkin löytää aina jokaiselle mieluisimman palvelun käyttöönsä. Kampanjat aina ajoittain vaihtelevat, ja myös vanhoille asiakkaille on tarjottu etuja, joita ei uusille asiakkaille ole saatavilla lainkaan. Olemme kovasti myös panostaneet nykyasiakkaidemme kohdalla esimerkiksi keskittäjän etuihin, ja hyvänä esimerkkinä on tuo edullisempi 4G nettiliittymä puhelinliittymäasiakkaillemme.
Kannattaa myös asiakassivuilta tarkistaa, onko markkinointiluvat voimassa jolloin pystymme lähettämään tietoa käynnissä olevista tarjouksista ja eduista. Tällöin pystymme lähettämään tarjouksia myös olemassaolevista palveluistasi, sekä muista mahdollisesti sinua kiinnostavista tuotteista. Ilman markkinointilupia emme saa tällaisia tarjousviestejä lähettää lainkaan!
Tuosta sinulle tarjotusta 4G nettiliittymästä sitten myös sen verran, että itse 4G reitittimenhän voit hankkia myös toisaalta vaikka liittymän pitäisitkin meillä. 4G reitittimet eivät ole liittymään sidottuja, eli hyvin voit sen suhteen hyödyntää myös muualta mahdollisesti löytynyttä reititintarjousta.
Meidän koko reititinvalikoimaan voit vielä rauhassa tutustua täältä, ja kaikki ovat saatavilla myös korottomalla ja kuluttomalla rahoitus-sopimuksella.
Irtisanomisaika on 14vrk, ja se lähtee liikkeelle siitä päivästä, kun olet meihin yhteyksissä, ja kerrot haluavasi irtisanoa sopimuksen. Mikäli tilanne jää vielä hieman avoimeksi (esimerkiksi mietintään yms.), niin irtisanomista ei vielä tehdä, ja tällöin irtisanomisaikakaan ei käynnisty. Toki jos olet aikaisemminkin nimenomaan sanonut haluavasi irtisanoa sopimuksen, niin tällöin irtisanominen olisi pitänyt olla tehtynä, ja irtisanomisajan jo aiemmin käynnistyä. Tämä voidaan ilman muuta tarkistaa vielä asiakaspalvelumme kautta!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.