Skip to main content

Vajaa pari vuotta sitten katselin, että 1000Mbit taloyhtiönetti oli tarjouksessa 29.90€ ja päätin nostaa nopeuden 9.90€ maksavasta 100Mbit. Tämä osuus alennuksesta ehkä olikin määräaikainen, vaikka siitä en muista sivulta lukeneeni yhtään mitään. Sen lisäksi annetut 10€ alennus keskittäjälle ja ikuiseksi luvattu 5€ alennus CMoren asiakkuudesta taas eivät missään vaiheessa olleet millään tavalla määräaikaisia. Eli nyt sen määräaikaisuuden jälkeenkin hinnan pitäisi olla 39.90-10-5 kaiken järjen mukaan. Alla ote sähköpostiin tulleesta sopimustiivistelmästä sellaisenaan kirjoitusvirheineen Wed, Mar 16, 2022 päiväyksellä eli noin 21.5kk sitten. 

“Telia Kiinteistösopimuskohteissa Yhteys kotiin XXL -lisänopeus hintaan 19,90 e/kk 12 kk ajan uuden Yhteys rajaton -liittymän ostajille. Ei määräaikaisuutta. Tilaus jatkuu 12 kk tilausjakson jälkeen toistaiseksi voimassa olevana hintaan 39,90 e/kk tai hinnaston mukaisella hinnalla. hintaan 19.90 e/kk. Avausmaksu 0 e.”

Tuo ylimääräinen “hintaan 19.90 e/kk” on varmasti tullut vahingossa, mutta jättämällä pisteen huomioimatta viesti on sangen epäselvä. En omasta mielestäni niihin aikoihin myöskään ottanut mitään uutta Yhteys rajaton liittymää vaan porskuttelin menemään 2 halvemmalla, ykkössimmi puheluita ja kakkossimmi nettiä varten. En kyllä lukenut silloin sen tarkemmin kun hinta oli laskulla oikein, mutta otin todellakin toistaiseksi voimassa olevalla 29.90€ hinnalla netin lisäalennusten kera. Ja vaikka se olisikin ollut määräaikainen niin 12kk määräaika olisi joka tapauksessa mennyt umpeen jo tämän vuoden maaliskuussa, ei 9kk myöhemmin juuri kun olen oikeastikin ottanut 2 Yhteys Rajatoin liittymää niin hauska joululahja yhtäkkiä väärä hinta laskulla. Onneksi on jouluruokaa niin jaksaa odotella välipäiviä ja asiakaspalvelua. 😅

Nyt siellä ainakin mainitaan selvästi 24kk hinnalle, jonka jälkeen sen pitäisi vasta muuttua eli maaliskuussa 2024 jos näin oli myös sopimusta tehdessäni. Eli jostain kumman syystä tuo 24kk alennus ja keskittäjän pysyvä alennus ovat yhdistyneet 12kk alennukseksi olemattoman puhelinliittymän vuoksi ja sekin kesti sitten 21kk. 


Vajaa pari vuotta sitten katselin, että 1000Mbit taloyhtiönetti oli tarjouksessa 29.90€ ja päätin nostaa nopeuden 9.90€ maksavasta 100Mbit. Tämä osuus alennuksesta ehkä olikin määräaikainen, vaikka siitä en muista sivulta lukeneeni yhtään mitään. Sen lisäksi annetut 10€ alennus keskittäjälle ja ikuiseksi luvattu 5€ alennus CMoren asiakkuudesta taas eivät missään vaiheessa olleet millään tavalla määräaikaisia. Eli nyt sen määräaikaisuuden jälkeenkin hinnan pitäisi olla 39.90-10-5 kaiken järjen mukaan. Alla ote sähköpostiin tulleesta sopimustiivistelmästä sellaisenaan kirjoitusvirheineen Wed, Mar 16, 2022 päiväyksellä eli noin 21.5kk sitten. 

“Telia Kiinteistösopimuskohteissa Yhteys kotiin XXL -lisänopeus hintaan 19,90 e/kk 12 kk ajan uuden Yhteys rajaton -liittymän ostajille. Ei määräaikaisuutta. Tilaus jatkuu 12 kk tilausjakson jälkeen toistaiseksi voimassa olevana hintaan 39,90 e/kk tai hinnaston mukaisella hinnalla. hintaan 19.90 e/kk. Avausmaksu 0 e.”

Tuo ylimääräinen “hintaan 19.90 e/kk” on varmasti tullut vahingossa, mutta jättämällä pisteen huomioimatta viesti on sangen epäselvä. En omasta mielestäni niihin aikoihin myöskään ottanut mitään uutta Yhteys rajaton liittymää vaan porskuttelin menemään 2 halvemmalla, ykkössimmi puheluita ja kakkossimmi nettiä varten. En kyllä lukenut silloin sen tarkemmin kun hinta oli laskulla oikein, mutta otin todellakin toistaiseksi voimassa olevalla 29.90€ hinnalla netin lisäalennusten kera. Ja vaikka se olisikin ollut määräaikainen niin 12kk määräaika olisi joka tapauksessa mennyt umpeen jo tämän vuoden maaliskuussa, ei 9kk myöhemmin juuri kun olen oikeastikin ottanut 2 Yhteys Rajatoin liittymää niin hauska joululahja yhtäkkiä väärä hinta laskulla. Onneksi on jouluruokaa niin jaksaa odotella välipäiviä ja asiakaspalvelua. 😅

 

Jotta voimme tarkistaa kampanjan tarkemmat tiedot, suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme niinkuin tuossa jo mainitsitkin tekeväsi kun pyhät on ohitse. Aspassa on pääsy asiakastietoihisi, ja he voivat tarkistaa sopimustiivistelmän sekä selventää mahdolliset muutokset ja alennukset. Toivottavasti voimme selvittää tilanteen pian ja varmistaa, että saat oikean tiedon hinnoittelusta.


Eipä tuossa suurempaa hätää ollut kun netti toimii sen verran hyvin että olisi voinut täyden hinnankin maksaa. Olin vuosi sitten saanut 12kk sopparin 14.90€ sitä edeltävän 19.90€ tilalle ja ilmeisesti vahingossa poistanut emailin niin löysin vaan aiemman. Onneksi asiakaspalvelu toimi selventäen sopimuksia ja tarjoten uudet 12kk 14.90€. Tästä viisastuneena pistän vuoden päähän kalenteriin muistutuksen. 😅


Vastaa