Hei. Tämä on kovin konstikas tapaus, mutta yritän kertoa sen lyhyesti,
26.9. joskus puolen päivän jälkeen sammutin ja irrotin valokuitumodeemini seinästä (vaihdoin järjestystä). 10 minuuttia myöhemmin kytkin modeemin takaisin, mutta yhteys ei toiminut. Irrotin kaikki piuhat uudemman kerran ja käynnistettäessä vihreä valo syttyi hetkeksi, mutta muuttui taas punaiseksi. Asunnossani on puhelinpistoke sekä eteisessä että makuuhuoneessa, olen kokeillut yhteyden saamista molempien pistokkeiden kautta. Kävin myös hakemassa täsmälleen samanlaisen varamodeemin Telian myymälästä, ei muutosta tilanteeseen - punainen yhteysvalo syttyy edelleen.
Kaikkein törkeintä kuitenkin oli, että soittaessani numeroon 0200 20010 (numero haettu Googlesta), minulle kerrottiin, että Telia Citycenterin (Kaivokatu 8 ) varastossa olisi tarpeisiini sopiva modeemi. Kun katsoin myymälän tarkan sijainnin, niin ilmeni, että myymälä on ollut pysyvästi suljettuna jo kauan! Soittoni ei mennyt suoraan myymälään, vaan johonkin vaihteeseen ja sieltä minut ohjattiin eteenpäin. Tarkistin asian myös Minun Telia -sovelluksesta, sieltäkään ei löytynyt Citycenter-myymälää. Soitin vielä kerran asiakaspalveluun ja sielläkin ihmeteltiin, että miten minut yritettiin ohjata suljettuun myymälään, ja vielä väitettiin, että heillä olisi sopiva modeemi varastossa?! Harmi kyllä en muista kenen kanssa puhuin virheellisen tiedon antamisen kohdalla, vaikka nimi sanottiin puhelimessa.
Lopulta sain varamodeemin Itäkeskuksen ystävälliseltä asiakaspalvelijalta, mutta en pääse silläkään verkkoon, joten tilasin huoltomiehen, 100 euron "aiheettoman käynnin" uhkamaksusta huolimatta. Odotan asiaan pikaista ratkaisua, sillä olen todella ärsyyntynyt lukuisista pitkistä jonotusjaksoista asiakaspalveluun, annetusta väärästä tiedosta, toimimattomasta netistä sekä ympäriinsä ravaamisesta.