Moikka @Marisraig77 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Motorolan digiboksi vaatii toimiakseen meiltä toimitetun palvelureitittimen, joka kuuluu Telia TV -digiboksi laajakaistalla tilaukseen. Ottaisitko yhteyttä asiakaspalveluumme chatissa tai soittamalla, niin voimme tilata sinulle maksutta uudet laitteet, koska ne kuuluvat Telia TV -palvelun kuukausimaksuun. Kyseinen Motorolan digiboksi on jo hieman vanhempaa laitekantaa ja on tarpeen uusia.
Voit käyttää omaa uutta Asus modeemia palvelureitittimen perässä, kun kytket palvelureitittimen LAN portista verkkokaapelin Asuksen WAN-porttiin. Eli palvelureititin tulee olla kytkettynä ensimmäisenä laitteena seinäpistokkeelta.
Voit käyttää omaa uutta Asus modeemia palvelureitittimen perässä, kun kytket palvelureitittimen LAN portista verkkokaapelin Asuksen WAN-porttiin. Eli palvelureititin tulee olla kytkettynä ensimmäisenä laitteena seinäpistokkeelta.
Tähän palaan vielä ja tarkennan, että palvelureitittimen LAN4 portti tulee sillata palvelureitittimen hallintasivulta, jonka jälkeen Asuksen voi kytkeä kyseiseen porttiin verkkokaapelilla, toinen pää Asuksen WAN-porttiin. Ohjeet portin siltaukseen löytyy käytössä olevan palvelureitittimen käyttöohjeesta.
Vaihtoehtoisesti Asuksen modeemin voi asettaa täysin siltaavaan tilaan ja sen kautta voi käyttää omia laitteita.
Kiitos tosi paljon hyvästä neuvosta!! Tilan uuden digiboxin nyt heti:) ja kiitos tuosta siltamisen asiasta, ei ollut hajuakaan että näinkin voitais yhdistää laitteita keskenään, hyvä tiedä!!
KIITTI HenriLie!!
Uusi digiboksi ja modeemi saapuivat tosi nopeasti ja toimivat yhdessä kuin unelma! Kanavien vaihtaminen on yllättävänkin nopea, samoin kaukosäädimen ulkomuoto on siisti. Samoin nettinopeus on juuri se oikea, kiitos Telia!
Mutta hassuinta on kuitenkin se, että ostamani Asus modeemi ei vieläkkään ole kaveri myöskään uuden digiboksin kanssa. Digiboksi ei enää ilmoita virhekoodia, mutta se ei hyväksy Telian tunnuksia, mitkä ovat varmasti oikeat ja toimivat niin vanhan kuin uuden Telian modeemia käyttäessä, muttei Asuksen modeemin kanssa. Piuhat on kiinni oikein sekä Asuksen modeemi "näkee" että on kytketty digiboksiin kiinni eli kaikki muu toimii, paitsi Telian viihde, en oiken tiiä mitäs tässä tehdä, ei se tietenkäänTelian vika oo, mutta jos joku osaisi neuvoa siinä niin olisin kyllä hyvin kiitollinen:)
Sellainen viesti tulee näkyviin...
Hei @Marisraig77 kun käytössäsi on pyöreä musta boksi, toimii kyseinen boksi tarvittaessa kahdella eri tekniikalla. Kun boksi on kytketty meidän kautta tulleeseen palvelureitittimeen ja käytössä on Telian kiinteä laajakaista käytetään tällöin IPTV tekniikkaa. IPTV tekniikalla boksille voi syöttää tunnuksiin vain numeroita.
Kun boksi on kytketty johonkin muuhun reitittimeen tai käytössä ei ole Telian kiinteää laajakaistaa käyttää boksi AIPTV tekniikkaa. AIPTV tekniikalla boksille voi tunnuksiin syöttää myös kirjaimia.
Tekniikoiden välillä on edelleen pieniä eroja kuvanlaadussa sekä lähetyksen viiveessä. Siksi suosittelenkin käyttämään meidän reititintä mikäli mahdollista, jotta TV lähetys tulee boksille IPTV tekniikalla.
Halutessasi voimme sinulle avata AIPTV tekniikalla toimivat tunnukset asiakaspalvelumme kautta.
Kiitos vastauksesta, on varmaan helpompi että palautan tuon Asuksen modeemin, nykyinen minkä Telialta sain toimii kaikin tavoin mainiosti. Kiitos paljon kaikille ja pistetään tämä viestiketju lukkoon puolestani:)