Skip to main content
Kysymys

Asus TUF AX3000 v2 ongelma

  • 27. elokuuta 2023
  • 6 kommenttia
  • 479 katselukertaa

Moi,

Yritän käyttää uutta ASUS TUF AX3000v2 reititintäni Tellia taloyhtion laajakaistalla, mutta WAN-portti on aina poissa (punainen). Sama reititin toimii täydellisesti Elisan laajakaistan kanssa.
Viimeisin Firmware asennettu, oikeat portit on kytketty, WAN-portti kytkettynä, mutta ei saa WAN-porttia toimimaan. Kun kytket Nokia Beacon1-reitittimen, WAN-portti käynnistyi välittömästi.
En tiedä mitä muuta kokeilla ...
 

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

6 kommenttia

irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1888 kommenttia
  • 27. elokuuta 2023

Monet Asuksen reitittimet pommittavat operaattorin dhcp-palvelinta liikaa, jolloin laite laitetaan jäähylle.

Jos valikosta WAN, Internet connection löytyy asetus Special Requirement from ISP, DHCP query frequency, varmista, että se ei ole aggressive. Valitse joku muu vaihtoehto, kuten esimerkiksi normal tai joissakin laiteohjelmistoissa continuous.

Samalla voisi tarkastaa, että muutkin internet-yhteyteen liittyvät asetukset ovat kunnossa:

Basic config:

  • WAN Connection type: Automatic IP (DHCP)
  • Enable WAN: Yes

Account settings:

  • Authentication: None

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 28. elokuuta 2023

Valitettavasti ei toimi vieläkään.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1690 kommenttia
  • 29. elokuuta 2023
acoustic kirjoitti:

Valitettavasti ei toimi vieläkään.

Onko meidän tarjoama liittymä varmasti toteutettu Ethernet -tekniikalla? Meillä on edelleen taloyhtiökohteita missä Ethernet sisäverkosta riippumatta talokytkin tarjoaa liittymätekniikaksi vain VDSL2. Tämän voit helpoiten varmistaa Minun Telian kautta katsomalla liittymän nopeusprofiilia. Sen on VDSL2 tekniikalla 10/10M, 50/10M tai 100/10M


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 29. elokuuta 2023

Moi,

se on ehdottomasti Ethernet (200M) ja nykyinen reitittimeni Nokia Beacon 1 toimii.

 


  • Ex-telialainen
  • 44 kommenttia
  • 29. elokuuta 2023

Onko reitittimen wan-tyypin asetus “Automaattinen IP” valittuna vai jokin muu asetus? Ongelma vaikuttaa liittyvän kuitenkin laiteympäristöön. Oletko jo kokeillut reitittimen tehdasasetuksille nollaamista? Myös toista Ethernet-kaapelia (cat 5E tai parempi) kannattaa kokeilla. Jos näillä toimenpiteillä ei ole vaikutusta, kirjaa tilanteesta häiriöilmoitus asiakaspalvelussa tai Minun Teliassa.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 29. elokuuta 2023

Toki, kokeilin kaikkea mitä löysin foorumeilta. WAN-yhteyden muodostaminen on myös yksi ensimmäisistä vaiheista täydellisen nollauksen jälkeen, ja Asus Router-sovellus ei anna minun mennä pidemmälle, ennen kuin linkki on muodostettu.

Kokeillut 3 Cat 5e kaapelia.

En ole varma, pystynkö raportoimaan häiriöilmoituksen, koska muut reitittimet toimivat normaalisti. Mutta soitin jo Telialle.