Kysymys

Asus TUF AX3000 v2 ongelma

  • 27 August 2023
  • 6 kommenttia
  • 364 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Moi,

Yritän käyttää uutta ASUS TUF AX3000v2 reititintäni Tellia taloyhtion laajakaistalla, mutta WAN-portti on aina poissa (punainen). Sama reititin toimii täydellisesti Elisan laajakaistan kanssa.
Viimeisin Firmware asennettu, oikeat portit on kytketty, WAN-portti kytkettynä, mutta ei saa WAN-porttia toimimaan. Kun kytket Nokia Beacon1-reitittimen, WAN-portti käynnistyi välittömästi.
En tiedä mitä muuta kokeilla ...
 

Aihe on suljettu kommenteilta.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Monet Asuksen reitittimet pommittavat operaattorin dhcp-palvelinta liikaa, jolloin laite laitetaan jäähylle.

Jos valikosta WAN, Internet connection löytyy asetus Special Requirement from ISP, DHCP query frequency, varmista, että se ei ole aggressive. Valitse joku muu vaihtoehto, kuten esimerkiksi normal tai joissakin laiteohjelmistoissa continuous.

Samalla voisi tarkastaa, että muutkin internet-yhteyteen liittyvät asetukset ovat kunnossa:

Basic config:

  • WAN Connection type: Automatic IP (DHCP)
  • Enable WAN: Yes

Account settings:

  • Authentication: None
Kunniamerkki +1

Valitettavasti ei toimi vieläkään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Valitettavasti ei toimi vieläkään.

Onko meidän tarjoama liittymä varmasti toteutettu Ethernet -tekniikalla? Meillä on edelleen taloyhtiökohteita missä Ethernet sisäverkosta riippumatta talokytkin tarjoaa liittymätekniikaksi vain VDSL2. Tämän voit helpoiten varmistaa Minun Telian kautta katsomalla liittymän nopeusprofiilia. Sen on VDSL2 tekniikalla 10/10M, 50/10M tai 100/10M

Kunniamerkki +1

Moi,

se on ehdottomasti Ethernet (200M) ja nykyinen reitittimeni Nokia Beacon 1 toimii.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Onko reitittimen wan-tyypin asetus “Automaattinen IP” valittuna vai jokin muu asetus? Ongelma vaikuttaa liittyvän kuitenkin laiteympäristöön. Oletko jo kokeillut reitittimen tehdasasetuksille nollaamista? Myös toista Ethernet-kaapelia (cat 5E tai parempi) kannattaa kokeilla. Jos näillä toimenpiteillä ei ole vaikutusta, kirjaa tilanteesta häiriöilmoitus asiakaspalvelussa tai Minun Teliassa.

Kunniamerkki +1

Toki, kokeilin kaikkea mitä löysin foorumeilta. WAN-yhteyden muodostaminen on myös yksi ensimmäisistä vaiheista täydellisen nollauksen jälkeen, ja Asus Router-sovellus ei anna minun mennä pidemmälle, ennen kuin linkki on muodostettu.

Kokeillut 3 Cat 5e kaapelia.

En ole varma, pystynkö raportoimaan häiriöilmoituksen, koska muut reitittimet toimivat normaalisti. Mutta soitin jo Telialle.