Moi,
Monet Asuksen reitittimet pommittavat operaattorin dhcp-palvelinta liikaa, jolloin laite laitetaan jäähylle.
Jos valikosta WAN, Internet connection löytyy asetus Special Requirement from ISP, DHCP query frequency, varmista, että se ei ole aggressive. Valitse joku muu vaihtoehto, kuten esimerkiksi normal tai joissakin laiteohjelmistoissa continuous.
Samalla voisi tarkastaa, että muutkin internet-yhteyteen liittyvät asetukset ovat kunnossa:
Basic config:
- WAN Connection type: Automatic IP (DHCP)
- Enable WAN: Yes
Account settings:
- Authentication: None
Valitettavasti ei toimi vieläkään.
Valitettavasti ei toimi vieläkään.
Onko meidän tarjoama liittymä varmasti toteutettu Ethernet -tekniikalla? Meillä on edelleen taloyhtiökohteita missä Ethernet sisäverkosta riippumatta talokytkin tarjoaa liittymätekniikaksi vain VDSL2. Tämän voit helpoiten varmistaa Minun Telian kautta katsomalla liittymän nopeusprofiilia. Sen on VDSL2 tekniikalla 10/10M, 50/10M tai 100/10M
Moi,
se on ehdottomasti Ethernet (200M) ja nykyinen reitittimeni Nokia Beacon 1 toimii.
Onko reitittimen wan-tyypin asetus “Automaattinen IP” valittuna vai jokin muu asetus? Ongelma vaikuttaa liittyvän kuitenkin laiteympäristöön. Oletko jo kokeillut reitittimen tehdasasetuksille nollaamista? Myös toista Ethernet-kaapelia (cat 5E tai parempi) kannattaa kokeilla. Jos näillä toimenpiteillä ei ole vaikutusta, kirjaa tilanteesta häiriöilmoitus asiakaspalvelussa tai Minun Teliassa.
Toki, kokeilin kaikkea mitä löysin foorumeilta. WAN-yhteyden muodostaminen on myös yksi ensimmäisistä vaiheista täydellisen nollauksen jälkeen, ja Asus Router-sovellus ei anna minun mennä pidemmälle, ennen kuin linkki on muodostettu.
Kokeillut 3 Cat 5e kaapelia.
En ole varma, pystynkö raportoimaan häiriöilmoituksen, koska muut reitittimet toimivat normaalisti. Mutta soitin jo Telialle.
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.