Skip to main content

moi,

mulla on tommonen (Kodin Netti Plus 25-50Mbit/s) (verkkokortti) liittymä ja jostain syystä en pysty enää pelaamaan yhtä peliä...oon yrittänyt kaikenlaista mutta en saa sitä toimimaan, ja olen tullut siihen tulokseen että tää mun liittymä blokkaa tarvittavaa porttia (portti: 13500).

 

eli kysymykseni on:

blokkaako sonera tota porttia ja jos blokkaa niin miten saan sen auki. pitääkö mun soittaa sinne ja pyytä niitä avaamaan sen tai jotain?

Virallisesti ei blokkaa portteja. Testaatko että portti on auki jollakin testerillä? Onko kyseessä UDP vai TCP? -> Yleensä pelit käyttää UDP:tä. Varmista että testisi testaa UDP:tä eikä TCP:tä niin kuin yleensä.



 



Sonera ei erikseen asiakaan pyynnöstä avaa portteja mutta pääasissa vain TCP portti 25 on ulospäin kiinni. 



 



Oletko tehnyt modeemisi / reitittimeesi porttiohjaukset tälle portille?


moi, kiitos vastauksesta. olen vain testannut TCP ja se aina väitti että portti on kiinni, mutta kun testasin UDP:llä ja pelin serveri IP:llä se näytti olevan auki...

 

minulla ei ole itsenäistä modeemia vaan johto jonka tungen seinään. Enkä ole tehnyt porttiohjausta, en oikein tiedä miten se tehdään.

 

voi myös olla että ongelma on minun IP osoite jonka takia en pysty pelaamaan, minulla on asetuksissa että yhteys etsisi automaattisesti IP osoitteen, mutta kun tarkistan niin IP osoite ei koskaan vaihdu, se on aina sama vaikka pitäisin koneen kiinni useita päiviä.


Käytössäsi siis on Ethernet tekniikka jolloin ei modeemia tai reititintä tarvita.



 



Ei tartte tehdä porttiohjauksia kun on sinulla kytketty suoraan julkiseen verkkoon. Sinulla tulee olla automaattinen IP-osoitteiden haku DHCP:ltä. Tämä ei vaikuta pelien toimivuuteen eli sitten pelissä jokin vika tai tahtoo jotakin muuta. 



 



Yhteytesi on kunnossa ja haluamasi portti on auki. Tarkista tämän pelin ohje ja ota tarvittaessa pelin ylläpitoon yhteytttä.


Vastaa