Skip to main content

Terve

 

Alkoi tälläinen ihme häikkä tässä laitteessa: yrittäessä lähettää jotain (mm. speedtest.net), eli siis rasittaessa upstreamia laite käynnistää itsensä uudestaan. Aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa vikaa ikinä.

 

Ville

Tervetuloa Sonera Klaani sivulle @villeylip.

 

Suosittelen ensin tekemään modeemin resetoinnin, ja sen jälkeen suosittelen myös ajamaan Command Prompt (CMD) komennon ipconfig /flushdns. Kokeile myös sammuttaa ja uudelleen käynnistää modeemia muutamia kertoja.


Kokeiltu, eikä mitään eroa. Olen resetoinut modeemin monta kertaa sekä kokeillut eri reitittimen asetuksilla (sillattu, reititetty) sekä kokeillut syöttää suoraan modeemista yhteyden. Kun tietokoneen kytkee modeemiin kiinni suoraan, reititin alkaa vaan suoraan käynnistää itseänsä uudestaan uudelleen ja uudelleen. Aikaisemmin tämäkin on toiminut. Onko modeemi voinut rikkoontua esimerkiksi liiallisen käytön seurauksena (24/7 päällä)?


Voit kokeilla vielä Sonera Avustajaa:

 

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Avustaja


Ei taida olla kyseisestä ohjelmasta mitään hyötyä, koska ongelma on rautapuolella, eikä ohjelma tue edes ciscon modeemeja. 😕 Onko tietoa paljon vastaava modeemi maksaisi uutena vai miten tulisi menetellä soneran puolella? Ottaa yhteyttä asiakaspalveluun/soneran kauppaan? Ilman toimivaa laitosta tuo netin maksaminen on aika turhaa.



@villeylip kirjoitti:

Ei taida olla kyseisestä ohjelmasta mitään hyötyä, koska ongelma on rautapuolella, eikä ohjelma tue edes ciscon modeemeja.


Ja taas kerran tuli nolattua itteni, unohdin tarkastaa tuon ohjelman sopivuuden modeemi malleille. Oppia ikä kaikki, koskaan ei voi olla liian viisas.

 

Suosittelen soittamaan Vikapalveluun 0206 9 0101 (ma–pe 8–20, la 9–16.30) (mpm/pvm, myös jonotusajalta), tai ottamaan ilmaisen 24/7 Chat-yhteyden Soneraan Omien Sivujen kautta.

 

Edit: Jos vaan suinkin mahdollista suosittelen kokeilemaan yhteyttä myös toisella modeemilla.


Cisco EPC 3825:n tarjoushinta Soneralla 29 €.


Sain käsiini EPC3825, mutta modeemi ei suostu yhdistämään verkkoon. DS ja US valot välkkyvät eikä mitään tapahdu.



@villeylip kirjoitti:

Sain käsiini EPC3825, mutta modeemi ei suostu yhdistämään verkkoon. DS ja US valot välkkyvät eikä mitään tapahdu.


Kirjaudu Omille Sivuille ja pyydä sun modeemin valtuutusta.


Voi onnistua Omilla sivuilla itsepalveluna päivitä MAC-osoite kohdasta, jollei niin tee vikailmoitus.


Vastaa