Cisco EPC3825 modeemi siltaavaksi?



Näytä ensimmäinen kirjoitus

226 kommenttia

Moi,

Mulla oli 3825 siltaavana. Tällä viikolla otin laiteesta virrat työpäivän ajaksi -n.11 tuntia- pois päältä.
Palattuani kotiin laitoin virrat takaisin päälle, jonka jälkeen laite ei saanut internet yhteyttä pystyyn.
Jouduin resetoimaan laitteen eikä se enään tietenkään ole siltaavana.

Jos laitatte "päivityksen" tulemaan olisin enemmän kuin kiitollinen.

Mutta tässä on vielä yksi pulma. Laite ei edelleenkään saa virtakatkon jälkeen yhteyttä kuntoon.
Onko mitään vinkkejä?
Hei Ozmouziz,

Katsotko onko siltausvaihtoehto taas hallinnassa auki?

Ozmouziz kirjoitti:
Mutta tässä on vielä yksi pulma. Laite ei edelleenkään saa virtakatkon jälkeen yhteyttä kuntoon. Onko mitään vinkkejä?

Joskus virtabuutin jälkeen kannattaa vain odotella rauhassa 5-20min että yhteys palautuu. Joudutko siis aina virtabuutin jälkeen resetoimaan laitteen vai miten saat yhteyden taas päälle?
On siinä bootin jälkeen vierähtänyt tovi jos toinenkin.

Mutta, bridged mode tuli näkyviin. Kiitokset siitä 🙂 Ongelmat ei vaan loppunu. Vaihdoin tilaksi bridged mode ja tallensin jonka jälkeen modeemi boottasi. Bootin jälkeen modeemissa palaa pelkästään power-ledi.

Viime yöksi otin modeemista virrat pois ja laitoin aamulla virrat takaisin päälle. Palasin töistä kotiin ja modeemi on edelleenkin samassa tilassa. Ainoastaan power-ledi palaa.

Ethernet syttyy jos kytken kaapelin kiinni.....

Modeemiin ei saa mitään yhteyttä (192.168.0.1 tai 192.168.100.1) eikä reset-nappikaan auta.

Pitääkö tuo modeemi kiikuttaa takaisin kauppaan?
Hei Ozmouziz,

Olitkin ilmeisesti jo vikapalveluumme ollut tästä yhteydessä. Tarkoitus oli ilmeisesti tuota modeemia koittaa aluksia vaihtaa?

Mikäs tuossa on tilanne tällä hetkellä? Onnistuiko modeemin vaihto vai saatiinko tuo modeemi toimintaan?
Modeemi on tällä hetkellä Hyvinkään Soneran liikkeessä testattavana.
Tarvisi kanssa saada modeemi siltaavaksi, mutta en voinut laittaa tuonne profiilin asiakasnumeroa kun en ole saanut vielä laskua eikä tuo taida mistään muualta selvitä?
Hei Mirska,

Voit tarkistaa asiakasnumerosi kun kirjaudut sisälle Omille Sivuille Sonera tunnuksella. Voit samalla jättää myös tuosta siltauspyynnöstä palvelupyynnön sitä kautta!

Jos et ole vielä luonut Sonera Tunnusta, tuon saman linkin kautta löytyy myös rekisteröintilinkki verkkopankkitunnistautumiseen.
Moi

Eli täälläkin katosi mahdollisuus laittaa modemi siltaavaksi joten olisiko mahollista saada päivitystä siihen. Jouduin resetoida modemin ja sen jälkeen en ole voinut muuttaa modemia siltaavaksi.
Moi kaikille!

Nyt tulisi verkossa olla jälleen uusi softa automaattisesti jaossa. epc3825-v302r125574-140405c on uusin versionumero. Tässä tulisi olla nyt tuon siltausominaisuuden näkyvillä modeemin hallinnassa eikä sitä tarvitse erikseen "avata" meidän kautta. Jos sitä ei kuitenkaan siellä näy, kannattaa kokeilla kirjautua hallintaan käyttämällä toista selainta.

Ilmoitelkaa jos tulee jotain erikoisuuksia vastaan nyt uudella softalla. Päivityksen saa käynnistämällä modeemin uudestaan tai tarvittaessa resetoimalla laitteen.
Antti- kirjoitti:
Moi kaikille!

Nyt tulisi verkossa olla jälleen uusi softa automaattisesti jaossa. epc3825-v302r125574-140405c on uusin versionumero. Tässä tulisi olla nyt tuon siltausominaisuuden näkyvillä modeemin hallinnassa eikä sitä tarvitse erikseen "avata" meidän kautta. Jos sitä ei kuitenkaan siellä näy, kannattaa kokeilla kirjautua hallintaan käyttämällä toista selainta.

Ilmoitelkaa jos tulee jotain erikoisuuksia vastaan nyt uudella softalla. Päivityksen saa käynnistämällä modeemin uudestaan tai tarvittaessa resetoimalla laitteen.


Näyttää toimivan, kestää jopa uudelleenkäynnistyksen jumiuttumatta toisin kuin edellinen versio.

Hieno homma!
Tahmis kirjoitti:
[quote="Antti-":23g1h606]Moi kaikille!

Nyt tulisi verkossa olla jälleen uusi softa automaattisesti jaossa. epc3825-v302r125574-140405c on uusin versionumero. Tässä tulisi olla nyt tuon siltausominaisuuden näkyvillä modeemin hallinnassa eikä sitä tarvitse erikseen "avata" meidän kautta. Jos sitä ei kuitenkaan siellä näy, kannattaa kokeilla kirjautua hallintaan käyttämällä toista selainta.

Ilmoitelkaa jos tulee jotain erikoisuuksia vastaan nyt uudella softalla. Päivityksen saa käynnistämällä modeemin uudestaan tai tarvittaessa resetoimalla laitteen.


Näyttää toimivan, kestää jopa uudelleenkäynnistyksen jumiuttumatta toisin kuin edellinen versio.

Hieno homma![/quote:23g1h606]

Päivitys onnistui hyvin. Tein sen ottamalla virrat pois EPC3825-modeemista minuutiksi, en kokeillut resetin eli tehdasasetusten palautuksen kautta! Siltaavuus jäi päälle ja sen mahdollistava valikko jäi näkyviin.

Uusi ohjelmisto saattaa vaatia käyttäjätunnuksen ja salasanan keksimisen ennen kuin asetuksiin pääsee käsiksi, ellei ne ole jo ennestään annettu. Ei varma tieto, vain epäilys.
No niin.
Täällä on saatu uusi modeemi toimimaan, mutta en löydä siltaus mahdollisuutta.......
Firmware on epc3825-v302r125574-140405c.
Hei Ozmouziz,

Eli jos menet modeemin hallinnassa Adminstration >> Management. Sieltä kohta Gateway Setup(WAN), niin mitä vaihtoehtoja kohdassa Working mode löytyy?
Modeemi toimii täälläkin, mutta siltausoptiota ei ole kyllä tuolla boksin asetuksissa näkyvissä ja tälle olisi tarve. Muutama resetti&sammutus suoritettu ja tsiigattu kolmella eri koneella ja useammalla eri selaimella, mutta ei tunnu toimivan. Uusin firmis on sisällä. Eilen noudettu kaapelimodeemi postista.

edit:
Näkyvissä siis tuolta:
Adminstration -> management -> Gateway setup (WAN) näyttää vain vaihtoehdot: Internet connection type: Connection mode (DHCP tai STATIC IP) ja MTU: MTU SIZE

Eli working mode valikko puuttuu kokonaan.
Hei Azakal,

Olitko testannut tuota eri selaimilla ja jos käytössä oli IE, niin kokeilitko tuota yhteesopivuus näkymää laittaa?

Kokeile vielä myös että mitä tuo sanoo jos pidät laitteen virrattomana noin 10 minuutin ajan.
Kokeilin IE yhteensopivuustilassa ja ilman, chrome ja firefox. Kokeilen seuraavaksi sit 10min ilman virtaa.
Hei Azakal,

Kerro miten kävi niin voidaan laittaa tuosta vähän kyselyitä eteenpäin jos ei sekään auta.
Joo, ei tuosta pidemmästäkään virtojen poistamisesta ollut apua. Edelleen siltausoptio puuttuu. Pistähän kyselyitä eteenpäin.
Hei Azakal,

Kiitos kun jaksoit tuonkin vielä kokeilla. Laitoin asiasta hieman kyselyä eteenpäin, niin katsotaan josko saataisin jotain selville.
Hei Azakal,

Lisäätkös asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Hei Ozmouziz,

Kokeile hetken päästä löytyykö tuo siltausvaihtoehto. Älä resetoi modeemia tällä kertaa.
Marko- kirjoitti:
Hei Azakal,

Lisäätkös asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.


Lisätty.
Hei Azakal,

Kokeile noin 30 min kuluttua uudelleen että olisiko siltaus tullut taas näkyviin. Älä kuitenkaan resetoi modeemia nyt.
Nyt toimii. Kiitoksia avusta!
Hei Azakal,

Hyvä homma että siltaus tuli nyt takaisin. Näyttää siis edelleen tuo reset poistavan tuon siltausvaihtoehdon, ainankin osalla.

Vastaa