Skip to main content
Saatuani päivityksen kaapeli-modeemiini huomasin etta valittavana oli siltaava tila, yritin aktivoida mutta en tiennyt että siihen pääsee käsiksi osoitteesta 192.168.100.1, oli myöhä ja en ehtinyt kokeilla sen enempää, joten palautin tehdasasetukset ja nyt sitä valintaa ei enää ole olemassa.

Olisko mahdollista saada takaisin, tai että te aktivoisitte siltaavan tilan?
Pyydettiin aiemmin lisäämään asiakasnro joka pitäisi löytyä oma sonera sivuilta, mutta tuolla ei kyllä omasta mielestä mitään semmoista ole:

http://i.imgur.com/YGrri4O.jpg?1


Modeemi ei ole päivittynyt eikä näytä bridged modea tuolla administration sivulla, ihmettelen tässä kun tuo täällä mainittu firmware versio pitäisi olla uusi, mutta omassa modeemissa tuo sama ollut jo useamman viikon ja se ilmoittaa build dateksi huhtikuun 5?

http://i.imgur.com/H9hTwE1.jpg?1
Hei Mirska,

Asiakasnumeron näet kun kirjaudut Omille sivuille Sonera Tunnuksella.

Ohjeet Soneta Tunnuksen luomiseen löydöt sivuiltamme.

Omilla sivuilla valitse oikealta ylhäältä "Asiakkuuteni". Siellä näkyy asiakasnumerokin.

Kuvassa näkyvä ohjelmistoversio on uusin käytössä oleva. Uudempaa versiota ei verkossamme ole tällä hetkellä saatavilla. Modeemin ohjelmisto päivittyy automaattisesti, mikäli uudempaa ohjelmistoa tulee saataville.

Siltausvaihtoehtoa saadaan takaisin, kunhan lisäilet asiakasnumeroa tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Lisätty, sekoitin nuo laajakaistan tunnukset ja oma sonera tunnukset ja luulin ettei tarvitse luoda uutta tunnusta.
Azakal kirjoitti:
Modeemi toimii täälläkin, mutta siltausoptiota ei ole kyllä tuolla boksin asetuksissa näkyvissä ja tälle olisi tarve. Muutama resetti&sammutus suoritettu ja tsiigattu kolmella eri koneella ja useammalla eri selaimella, mutta ei tunnu toimivan. Uusin firmis on sisällä. Eilen noudettu kaapelimodeemi postista.

edit:
Näkyvissä siis tuolta:
Adminstration -> management -> Gateway setup (WAN) näyttää vain vaihtoehdot: Internet connection type: Connection mode (DHCP tai STATIC IP) ja MTU: MTU SIZE

Eli working mode valikko puuttuu kokonaan.



Moi Marko,

Mulla on sama tilanne.
Hei Ozmouziz,

Kokeile hetkisen kuluttua käydä hallinnassa uudelleen. Pitäisi kohta valinnat taas löytyä. Älä resetoi modeemia tällä kertaa.
Hei Mirska,

Sama juttu sinullekkin kuin Ozmouziz:lle. Eli toivottavasti kohta näkyy nuo siltaukset taas ja älä resetoi nyt modeemia.
Kiitokset Markolle,
Nyt pelittää.
Täällä olisi myös ongelmaa siltaukseen saamisen kanssa kyseisen modeemin kanssa. Oli automaattisesti tullut firmware päivitys pari viikkoa sitten, jonka jälkeen lähti sillatusta pois. Sain ennen purkin siltaavaksi netistä löytyneillä ohjeilla, nyt ei nekään enään auta. Kaverin luona käydessä katsoin hänen purkin asetuksia (sama modeemi), hänellä oli valikossa asetus mistä voi vaihtaa Siltaavaksi. Käytössä sama nettiselain. Mutta mulla sitä ei vaan tuolla näy. Onko tähän korjauksia saatavilla?

Kiitos!

-Juha
Hei Juhappi,

Hetkisen kuluttua pitäisi siltauksen onnistua modeemin hallinnan kautta.
Moi Marko-.

Minullakin on sama ongelma. Firmiksestä on käytössä ilmoittamasi versio, mutta siltausta en saa laitettua päälle.
Olen tässä kuukauden käyttänyt tätä Ciscon kikkaretta, joka näyttää olevan kyllä melkoisen paska viritys.

Miksi tätä päivitystä, jolla laitteen saa siltaavaan tilaan, ei ajeta kaikkiin Soneran verkon laitteisiin? Toisinsanoen korjata vikaa? Reitittimenähän tämä on täysin käyttökelvoton, mutta eipä kuormita toisaalta verkkoa, kun asiakkailla ei toimi yhteydet.

Profiilistani löytyy asiakasnumero, jonka purkkiin saa, ei, pitää ajaa päivitys myös jotta tämän roskan saa bridged-modeen ja reititän kotiverkon sitten laadukkaammilla tuotteilla.

Kauanko muuten kestää, että omien sivujen profiilissa muutettu modeemin MAC-osoite astuu voimaan? 10 minuuttia, päivä, pari päivää, viikko, ei ikinä? Houkuttelisi vaihtaa vanha modeemi takaisin käyttöön ja kipata tämä SER-jätteeseen, mutta Soneran tuntien odotan loputtomia ongelmia MAC-osoitteen vaihdosta omien sivujen kautta, varsinkin kun tietoa vaihdoksen kestosta ei ole ilmoitettu, niin taitaa olla semmonen toivotaan-toivotaan tapaus.
Tännekin kaipailtaisi siltaamista taas kun resetoin tuon modeemin, ajattelin kokeilla että olisiko uusi firmis parantanut tätä modeemia reitittävässä tilassa mutta kovassa rasituksessa näyttää edelleen tökkivän ja nyt sitten ei taas siltausvaihtoehtoa näy.
Terve E_R!

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin saadaan päivitystä tulemaan.

Moi Aasiakas ja ParaDoX94!

Teille tulee ohjelmisto, mistä löytyy siltausmahdollisuus. Saatte tekstiviestikuittauksen kun päivitys on tehty.
Tuli vaan tuossa mieleen että onko teillä varmasti oikea mac osoite tiedossa tällä hetkellä, kun kokeilin tuossa toista modeemia jonka osoitteen loppu on 57:8E ja se valtuuteltiin, mutta omilla sivuilla on mac osoitteena 82:99 loppuinen joka on siis tällä hetkellä käytössä.

EDIT: Nyt tulikin siltausmoodi, kiitos paljon 🙂
Tuomas- kirjoitti:
Terve E_R!

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin saadaan päivitystä tulemaan.



Lisäsin asiakasnumeron profiiliin.
Moi E_R!

Tarkastatko vielä asiakasnumeron uudemman kerran, ei tullut kokonaisuudessaan näkyviin.
Numero on nyt kopioitu kenttäänsä uudelleen laskusta.
Terve E_R!

Nyt löytyy tiedot 🙂 Laitetaan päivitystä tulemaan.
Saat vielä tekstiviestikuittauksen, kun päivitys on valmis
Moi, eipä näy valikkoa vieläkään.

Edit. tarkennetaan sen verran, että Management sivun alisivujen sisältö ei ole muuttunut miksikään vieläkään. Tekstiviesti kyllä tuli...

Edit2. Käynnistin modeemin uudelleen, pidin 30 min pois päältä, kokeilin eri selaimilla, mutta valikkoa ei näy.
Tunnistan E_R -nimimerkin tapauksessa samanlaisen ongelman kuin minulla oli EPC3825:n kanssa eli siltauksen ja reitityksen valikot jäävät pimentoon ohjelmistopäivityksestä huolimatta.

Katsotteko Soneralla minun kohdalla asian hoitaneen henkilön ratkaisemaan myös E_R -nimimerkin tapaus. Hänen toimesta syntyi valmista 🙂
Pelikaa10 jouduitko tekemään itse jotain, jotta sait valikon näkyviin? Käynnistitkö modeemin uudelleen, resetoitko tms?
Vastatakseni E_R -nimimerkille en tehnyt mitään valikoiden esille saamiseen. Soneralta tai heidän alihankkijalta osaava henkilö saattoi laitteen etänä minun haluamaani tilaan, johon pääsemiseksi tälläkin keskutelupalstalla on hyllymetreittäin kirjoittelua.

Jo kerroinkin sen, että keskustelupalstasta vastaavat voisivat pohtia oma-aloitteisesti ja viedä tapaukseni ratkaisu ohjeeksi muillekin.

Nyt voin siis valita joko Bridged only tai Router mode toimintatilan EPC3825:lle. Tehty valinta boottaa modeemin ja tavoitetilana sillattu (Bridged only) toimii juurikin niin kuin pitää. Käytän Asuksen RT-AC56U:sta EPC3825:n perässä. Huomattavaa myös se, että EPC3825:n langaton pysyy disabloituna.

Tämä kannattaa myös huomata eli Internet Explorer -selaimen 11 versiossa yhteensopivuustilaan kannattaa lisätä IP-osoitteet sekä reititittävän 192.168.0.1 että siltavaan 192.168.100.1 tilan osalta. Näin valinnat toimivat ongelmattomasti.
Morjens E_R!

Tein uuden tiketin verkonhallintaan jos voisivat saada modeemin siltaavaksi.
Ok, kiitos siitä.

Tällä hetkellä modeemin käyttäminen on käytännössä mahdotonta, kun yhteys ihan perus nettisurffailussakin pätkii kokoajan,
Moi Aasiakas ja ParaDoX94!

Teille tulee ohjelmisto, mistä löytyy siltausmahdollisuus. Saatte tekstiviestikuittauksen kun päivitys on tehty.


Kuittaus tuli tekstarilla alkuviikosta, päivitystä ei. Koko Gateway Setup(WAN)-taulu on edelleen tyhjä, sama millä selaimella ja millä yhteensopivuudella sitä käy pällistelemässä, eikä lähdekoodista enabloimallakaan kyseistä valikkoa saa edelleenkään näkyviin.

Koittakaapa tehdä asialle jotain.

Vastaa