Tosiaan vikapalvelun kautta onnistuu siltaus. Mutta anyway: tervetuloa Klaaniin! Kiva että tulit mukaan, saa laittaa viestiä ja kyssäriä jatkossakin :womanhappy:
Hei,
samanlaista ongelmaa joten siltausta voisi testata. Missä löydän tämän vikapalvelun? En myöskään löydä miten voisin tehdä vikailmoituksen Omien sivujen kautta.
Valitset Omien sivujen pääsivulta kiinteän laajakaistasi ja oikeassa reunassa on "tee vikailmoitus."
Tuolla varsin hyvät ohjeet: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea/ohjeet/Omien-Sivujen-kaytto?id=63df0738-92b6-470d-a9c4-eefcf17c8b4f
Hei.
Laitan kysymykseni tänne jonon jatkoksi, jos joku huomaisi. Koskee siis laitetta Cisco EPC 3825 ja Ubuntua. Olen käyttänyt tätä kaapelimodemia Soneran verkossa vuosia. Joskus on ollut ongelmia, nykyään ei. Siis ennen kuin hylkäsin windowsin lopullisesti ja siirryin kokonaan linuxin leiriin.
Minulla on kaksi läppäriä, joissa toisessa on linux ja toisessa windows (tähän päivään saakka). Nyt siis kummassakin linux. Olen huomannut, että linux- koneen käynnistäessäni, se herjaa wifi- yhteydestä. Väittää että toimialue .local ei sovi yhteen avahi- ohjelman kanssa. Sen isompaa harmia ei ole ollut, koska linux- koneeni käyttö on ollut ajoittaista ja lyhytkestoista.
Nyt siirryttyäni kokonaan linuxiin ja nettisessioideni muututtua pitkäkestoisiksi, ongelmaksi on tullut yhteyden jatkuva pätkiminen. Ts. yhteys pitää nostaa aina uudelleen pystyyn.
Resetoin modemin ensiavuksi, mutta siitä ei ollut iloa.
Onko ongelma tuttu jollekulle palstan lukijoista?
, onko sinulla siis modeemi siltaavana? Mitä tarkoitat yhteyden pystyyn nostamisella? Teetkö tietokoneella jonkun komennon, vai tarviiko modeemi käynnistää uudelleen tms.? Jos ymmärsin oikein, niin Windows-koneella ei pätkimistä ollut?
Pistän myös tähän perään oman ongelman.
Vastaava boksi tosissaan käytössä kuin otsikossa ja ongelmana on koneen boottailu muutaman minuutin välein. Kyseessä itsellä jo itsellä toinen boksi, jossa esiintyy tismalleen sama ongelma. Kaikki perus "tarkasta ensiksi" jutut on tullut tehtyä. Onkohan näihin tullut rautapuolelle päivitettyjä versioita, jokta toimisi?
Tänksjuu etukäteen avusta!
Modeemin päästä siis palomuuri on kytketty pois päältä?
Jos löytyy AVAST -tietoturvaa, AVASTin puolelta kotiverkon suojaus kannattaa ottaa pois päältä.
Ciscolta löytyy uudempi EPC3928 laite.
Oletko vielä vikapalveluun ollu yhteydessä että katsotaan onko verkon puoli kunnossa?