CM-MAC osoitteen päivityksen aikataulu?

  • 14 January 2021
  • 1 kommentti
  • 404 katselukertaa

Hei,

 

Tilasin 20.12.2020 muuton yhteydessä taloyhtiölaajakaistan netin kautta. Tilaussivun puuttellisten ohjeiden takia oli mainittu modeemin WAN MAC osoite. Sitten kun netti ei mennytkään päälle selvitin jostain täältä foorumilta, että pitääkin käyttää CM MAC osoite.

No..

Kirjoitin chattiin asiasta ensimmäisen kerran 22.20.2020 ja pyysin sieltä päivittää MAC osoitteeni oikeaksi ja Olli-niminen kaveri vastasi lupasi hoitaa. Ei näköjään hoitanut...

Siinä välissä joulun aikoihin yritin itse päivittää MAC osoitteen OmaTelia:n kautta. Ei vaikutusta asiaan...

Seuraavan kerran laitoin teille chatin välityksellä viestin 5.1.2021 ja Marjaana siinä pahoitteli ja lupasi, että CM-MAC osoite päivittyy kahden tunnin sisään. Arvatkaa vaihtuiko? 🙂>

Sitten vielä yksi yritys, mutta paikan päällä jo - Telia Jumbo Vantaa paikkana ja viime perjantaina 8.1.2021 klo 18 paikkeella. Kerroin asiasta asiakaspalvelijalle, joka täytti jonkinlaisen vikailmoituksen ja sanoi että minuun otetaan yhteyttä ja toivottavasti ei tarvita asentajaa paikalle (MAC-osoitteen päivittämiseksiKÖ??). Siinä asiassa Telian asiakaspalvelija on toiminut oikein että ei kertonut mitään aikataulua milloin minuun otetaan yhteyttä tai asentaja saapuu kylään - eli en voi häntä tästä syyttää.. Mutta kun ei taas kuulunut mitään viikkoon niin lähtikö hänen täyttämä vikailmoitus jonnekin muualle kun roskikseen? 

 

Ja nyt kun päästiin asiaan että tilattu palvelu ei toimi jo kohta kuukausi niin mitä avuks? Tämä on nyt viimeinen kanava jota en vielä käyttänyt tämän asian selvittelyssä. Ei nyt voi olla niin vaikeeta luoda ssh-yhteyden switchille ja päivittää se MAC-osoite! Onneksi ensimmäinen kuukausi on ilmainen, varmaan tehty just selvittelyjen ajaksi ilmaiseksi vai mitä? Paitsi että on myös tilattu Elisa-Viihde paketti, joka toimii netin kautta - eli ei toimi kun ei ole nettiä. Ja tästä on kyllä maksettu, eli hävikki lompakossa näkyy!

 

Tämä asia on tehnyt jo pitkän matkan "naurettava"-vaiheesta eteenpäin, ei jää muuta kun itkeä. Odottelen vielä ensi viikkoon, katsotaan tuleeko bittiä modeemille.. Jos ei niin irtisanon tämän ja otan mielummin DNA:n tai Elisan mobiililaajakaistan, oli molemmat joskus käytössä eikä mikään ongelma jatkunut yli kahta tuntia...

 

PS: kaikesta tästä voisi välttyä lisäämällä 2 kirjainta siihen tilaussivustolle, ettei asiakkaan tarvitsisi ennen palvelun tilausta tutkia tukipalstoja. Esimerkki näkyy liitetyssä kuvassa. Ole hyvä.

 


1 kommentti

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Vatikk@  kirjoitti:

 


Ja nyt kun päästiin asiaan että tilattu palvelu ei toimi jo kohta kuukausi niin mitä avuks? Tämä on nyt viimeinen kanava jota en vielä käyttänyt tämän asian selvittelyssä. Ei nyt voi olla niin vaikeeta luoda ssh-yhteyden switchille ja päivittää se MAC-osoite! Onneksi ensimmäinen kuukausi on ilmainen, varmaan tehty just selvittelyjen ajaksi ilmaiseksi vai mitä? Paitsi että on myös tilattu Elisa-Viihde paketti, joka toimii netin kautta - eli ei toimi kun ei ole nettiä. Ja tästä on kyllä maksettu, eli hävikki lompakossa näkyy!


 


Tämä asia on tehnyt jo pitkän matkan "naurettava"-vaiheesta eteenpäin, ei jää muuta kun itkeä. Odottelen vielä ensi viikkoon, katsotaan tuleeko bittiä modeemille.. Jos ei niin irtisanon tämän ja otan mielummin DNA:n tai Elisan mobiililaajakaistan, oli molemmat joskus käytössä eikä mikään ongelma jatkunut yli kahta tuntia...


 


PS: kaikesta tästä voisi välttyä lisäämällä 2 kirjainta siihen tilaussivustolle, ettei asiakkaan tarvitsisi ennen palvelun tilausta tutkia tukipalstoja. Esimerkki näkyy liitetyssä kuvassa. Ole hyvä.


 


 




Heippa @Vatikk ja lämpimästi tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan 😁>


 


Nyt kuulostaa turhauttavalta tilanteelta. Tuon MAC-koodin vaihtaminen asiakaspalvelussa ei tosiaan ole vaativa homma, joten uskoisin että tässä on nyt sattunut jotain muutakin.. jokin jumi järjestelmässä tai muuta vastaavaa. Pystyisitkö vielä tekemään varmuuden vuoksi häiriöilmoituksen Minun Telian kautta, jotta saamme sen vielä sitä kautta tarkistettavaksi? Palvelun käyttöönotto on tosiaan sinulla venynyt nyt jo turhan pitkäksi, pahoittelut siitä! Tämä Yhteisö on vain julkiseen keskusteluun, eli en täältä pääse tilannetta tarkistamaan suoraan vaikka kovasti haluaisinkin.


 


Todella hyvä pointti ja toive tuo CM-tiedon lisääminen asiakassivuille, pistin toiveen heti eteenpäin! MAC-koodeja tosiaan on modeemeissa useita, ja vain tuo yksi on tässä tilanteessa käyttökelpoinen. 

Vastaa