Hei minulla on käytössä cisco-modeemi nettikaapelilla eli on ethernet yhteys, mutta välillä yhteys pätkii. Koneen mukaan yhteys on, mutta kun sivuja yrittää avata niin tulee viesti, että sivulle ei pääse. Tein vian määrityksen ja sen mukaan DNS-palvelin ei vastaa. Onko vika siis minun puolella vai palvelun tarjoajan puolella? Miten tuon vian voi korjata? Modeemissa ja johdoissa pitäisi olla kaikki kunnossa.
p.s laitoin tämän saman viestin äsken vahingossa väärälle keskustelualueelle.
Sivu 1 / 1
Voit kokeilla vaihtaa manuaalisesti DNS palvelinta https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet
Hei Kristiina313,
Lisäisitkös asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Todennäköisesti yhteydessä on jonkinlaista pätkimistä ja siksi tuo ilmoitus. Oletko huomannut että TV:ssä olisi jotain ongelmaa? Pätkiikö tai pikselöityykö kuva jollakin kanavalla?
Kannattaa tarkistella että antennikaapeli ja haaroitin ovat kunnolla antennipistokkeessa kiinni.
Voisit kokeilla myös resetoida modeemia, painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Jos ongelma ei poistu, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Lisäisitkös asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Todennäköisesti yhteydessä on jonkinlaista pätkimistä ja siksi tuo ilmoitus. Oletko huomannut että TV:ssä olisi jotain ongelmaa? Pätkiikö tai pikselöityykö kuva jollakin kanavalla?
Kannattaa tarkistella että antennikaapeli ja haaroitin ovat kunnolla antennipistokkeessa kiinni.
Voisit kokeilla myös resetoida modeemia, painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Jos ongelma ei poistu, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Terve,
minulla on tämä sama yllä kuvattu ongelma.
Kun laitoin erikseen DNS-palvelimeksi 8.8.8.8. netti toimii normaalisti, mutta jos laitan siihen "Hae asetukset automaattisesti" niin ei toimi. Jouduin muuttamaan saman asetuksen myös kännykkään ja tablettiin jotta saan ne toimimaan WiFi-verkossani.
Kun modeemista ottaa virrat pois, toimii yleensä noin vuorokauden ajan normaalisti kunnes yhtäkkiä DNS-palvelin ei enää vastaakaan. Olen myös tehnyt tehdas-resetin modeemille painamalla reset-nappia pohjassa 30 sekuntia, sen jälkeen toimi taas vuorokauden mutta sitten ei enää DNS-palvelinta löytynyt.
Ongelma alkoi joskus 2 viikkoa sitten, siihen asti kaikki toiminut hienosti kaksi vuotta...
Onkohan modeemi menossa rikki?
minulla on tämä sama yllä kuvattu ongelma.
Kun laitoin erikseen DNS-palvelimeksi 8.8.8.8. netti toimii normaalisti, mutta jos laitan siihen "Hae asetukset automaattisesti" niin ei toimi. Jouduin muuttamaan saman asetuksen myös kännykkään ja tablettiin jotta saan ne toimimaan WiFi-verkossani.
Kun modeemista ottaa virrat pois, toimii yleensä noin vuorokauden ajan normaalisti kunnes yhtäkkiä DNS-palvelin ei enää vastaakaan. Olen myös tehnyt tehdas-resetin modeemille painamalla reset-nappia pohjassa 30 sekuntia, sen jälkeen toimi taas vuorokauden mutta sitten ei enää DNS-palvelinta löytynyt.
Ongelma alkoi joskus 2 viikkoa sitten, siihen asti kaikki toiminut hienosti kaksi vuotta...
Onkohan modeemi menossa rikki?
Harvoinpa DNS ongelma johtuu modeemistasi... Modeemissa katos kun ei ole DNS palvelinta, vaikka DHCP jakaa siis modeemin IP-osoitteen DNS palvelimena. Modeemi todellisuudessa ohjaa kaikki DNS kyselyt siihen määritettyihin DNS palvelimiin, eli Soneran DNS palvelimiin.
Kokeile laittaa koneellesi nämä ja kattoo toimisiko sitten: http://www5.sonera.fi/ohjeet/DNS
Jos toimivat mutta modeemin IP-osoite ei toimi niin sitten ongelma on modeemissasi.
Jos eivät toimi myöskään ongelma ei ole modeemissasi.
Googlen DNS palvelimet voit jakaa myös modeemisi DHCP asetuksista. Tällöin ei tarvitse jokaiseen laitteelle määrittää DNS palvelimet erikseen vaan tulevat automaattisesti DHCP palvelusta.
Kokeile laittaa koneellesi nämä ja kattoo toimisiko sitten: http://www5.sonera.fi/ohjeet/DNS
Jos toimivat mutta modeemin IP-osoite ei toimi niin sitten ongelma on modeemissasi.
Jos eivät toimi myöskään ongelma ei ole modeemissasi.
Googlen DNS palvelimet voit jakaa myös modeemisi DHCP asetuksista. Tällöin ei tarvitse jokaiseen laitteelle määrittää DNS palvelimet erikseen vaan tulevat automaattisesti DHCP palvelusta.
olkitu kirjoitti: Harvoinpa DNS ongelma johtuu modeemistasi... Modeemissa katos kun ei ole DNS palvelinta, vaikka DHCP jakaa siis modeemin IP-osoitteen DNS palvelimena. Modeemi todellisuudessa ohjaa kaikki DNS kyselyt siihen määritettyihin DNS palvelimiin, eli Soneran DNS palvelimiin.
Kokeile laittaa koneellesi nämä ja kattoo toimisiko sitten: http://www5.sonera.fi/ohjeet/DNS
Jos toimivat mutta modeemin IP-osoite ei toimi niin sitten ongelma on modeemissasi.
Jos eivät toimi myöskään ongelma ei ole modeemissasi.
Googlen DNS palvelimet voit jakaa myös modeemisi DHCP asetuksista. Tällöin ei tarvitse jokaiseen laitteelle määrittää DNS palvelimet erikseen vaan tulevat automaattisesti DHCP palvelusta.
Kiitos avustasi.
Laitoin nuo osoitteet ( 193.210.19.19 ja 193.210.18.18) modeemin asetussivulta kohtiin primary dns-server ja secondary dns-server ja painoin apply, mutta ainakaan sillä ei lähtenyt toimimaan. Kun laitoin osoitteen suoraan tietokoneen / tabletin asetuksiin, sivut tuntuu aukeavan normaalisti.
Tuo sivulla oleva ohje ei minun tapauksessa onnistu sillä jos "Nimipalvelimien haku kannattaa pitää käyttöjärjestelmän oletusasetuksen mukaisena eli automaattisena. " teen tuon niin silloin ei sivut aukea.
Sillä mietin että olisiko modeemi jotenkin rikki kun sen virtaresetin jälkeen kuitenkin toimii noin päivän verran normaalisti.
Siis modeemin asetukset ei päivitä nimipalvelu asetuksia automaattisesti..
Ajaa komentorivillä komennot (katkaisee internet yhteyden väliaikaisesti):
Irrottaa IP-osoitteet
Uusii IP-osoitteen ja muut verkkoasetukset DHCP:ltä
Näyttää nykyiset verkkoyhteydet
En toki voisi sanoa ettei modeemissasi olisi vikaa... mutta jos Soneran DNS palvelimet toimisivat niin sitten modeemissa vikaa...
Ajaa komentorivillä komennot (katkaisee internet yhteyden väliaikaisesti):
Irrottaa IP-osoitteet
ipconfig /release
Uusii IP-osoitteen ja muut verkkoasetukset DHCP:ltä
ipconfig /renew
Näyttää nykyiset verkkoyhteydet
ipconfig /all
En toki voisi sanoa ettei modeemissasi olisi vikaa... mutta jos Soneran DNS palvelimet toimisivat niin sitten modeemissa vikaa...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.