Skip to main content

Taloyhtiössömme on valokuitunetti (tai tulee sitä kautta, en tiedä oikeita termejä). Tilasin jokatapauksessa Teliasta nettiyhteyden ja Technicolor modeemin. Sain viestin, että nettiyhteys on kytketty, mutta en jostain syystä saa nettiä toimimaan. Yhteys löytyy ja laitan boksissa olevan salasanan, mutta tulee vain ilmoitus "ei internetyhteyttä". Onko mahdollista, että tuo modeemi on vääränlainen? Tuo pitäisi yhdistyä langattomasti, sillä mitään puhelinpistoketta tms. asunnossani ei ole.

 

Kiitos avusta!

Kyllä se reititin tulee kytkeä langallisesti tilaajaverkkoon kuitenkin, asunnossanne on todennäköisesti eteisessä ryhmäkeskuksessa RJ45 liittimellä nousu johon ethernet kaapelilla reititin kytketään wan porttiin. Tämän jälkeen voidaan laitteita yhdistään modeemin/reitittimen wlan verkkoon ja yhteys toimii langattomasti.



 



¨Telian toimittama palvelureititin on tarkoitettu sekä kuitu että adsl/vdsl2 kohteisiin joten kyllä se on varmasti oikeanlainen.


Vastaa