Reitittimen hallintasivulla senäkyy.
@Kubjork71@ kirjoitti:Reitittimen hallintasivulla senäkyy.
Morjesta @Kubjork71 ja Tervetuloa Yhteisöön!
Ulkoista kovalevyä pystyy käyttämään SMB -palvelun kautta. Tuttavallisemmin kutsutaan nimellä Samba. Tietokoneen puolelta kytkee toiminnon ja tiedostonjaon päälle niin saat sen USB -muistin käyttöön.
@MikaelMu@ kirjoitti:
@Kubjork71@ kirjoitti:
Reitittimen hallintasivulla senäkyy.
Morjesta @Kubjork71 ja Tervetuloa Yhteisöön!
Ulkoista kovalevyä pystyy käyttämään SMB -palvelun kautta. Tuttavallisemmin kutsutaan nimellä Samba. Tietokoneen puolelta kytkee toiminnon ja tiedostonjaon päälle niin saat sen USB -muistin käyttöön.
Kiitos vastauksesta. Kytkin toiminnon "SMB 1.0/CIFS -tiedostonjaon tuki" päälle, mutta edelleenkään USB-muisti ei näy. Jäikö jotakin tekemättä?
Edit SannaMKoo: Korjattu viestin lainaus tekstin välistä pois
Kun avaat Windows Explorerin ja kirjoitat \home tai 192.168.1.1 niin pääset siirtämään tiedostoja. Tällä pitäisi onnistua, kokeilepa :smileyhappy:
@PiaJo@ kirjoitti:Kun avaat Windows Explorerin ja kirjoitat \home tai 192.168.1.1 niin pääset siirtämään tiedostoja. Tällä pitäisi onnistua, kokeilepa :smileyhappy:
Kiitos! Tämä toimii.
Heippa! Sain myöskin usb-liittimeen liitetyn ulkoisen kovalevyn toimimaan ja näkymään. Mutta SMB 1.0:n käytöstä varoiteltiin, kun se ei ole enää täysin turvallinen. Onko mitään muuta tapaa vai pitääkö tyytyä tähän?
Timppa
Hei @tpi8730 Tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa, kun päätit kysyä täältä apua.
USB-portin tiedonsiirtojako reitittimellä onnistuu tällä hetkellä vain SMB:n avulla.
Toinen tapa on yhdistää verkkokovalevy tai verkkolevypalvelin reitittimeen verkkokaapelin avulla. Sopisiko se käyttötarpeisiisi?
OK. Kiitos tiedosta. Mulla kun sattuu vain olemaan "ylimääräinen" usb-kovalevy, jota olisin käyttänyt tuossa tarkoituksessa. Pitää lähteä sitten kaupoille, jos meinaa pysyvämpää verkkokovalevyratkaisua käyttää.
@PiaJo@ kirjoitti:Kun avaat Windows Explorerin ja kirjoitat \home tai 192.168.1.1 niin pääset siirtämään tiedostoja. Tällä pitäisi onnistua, kokeilepa
Meillä ei toimi nuokaan enään \home tai 192.168.1.1
Tulee vain tällainen imoitus
Tiedostojen jako on siis toiminut aiemmin? Mitä Windowsin vianmääritys antaa tiedoksi?
Jos reitittimellä ei muuten ole paljoa omia asetuksia, suosittelen kokeilemaan myös reitittimen tehdasasetuksien palautusta, jos vielä et vielä ole kokeillut. Huomaathan, että tekemäsi muutokset laitteen asetuksiin poistuvat tämän toimenpiteen tehtyäsi.
Tehdasasetusten palauttaminen tapahtuu painamalla Reset-nappia noin 10 sekunnin ajan ja vapauttamalla painike. Jos resetointi onnistui, syttyy Status-valo oranssiksi/punaiseksi ja tämän jälkeen laitteen kaikki valot välähtävät kerran. Muussa tapauksessa resetointi ei onnistunut.
Alan jo epäillä telian modeemia, että on rikki kun muuten verkko toimii hyvin ja kaikki koneet löytyy.
Jokin häiriötila modeemilla selvästi on, kun se ei toimi kuten ennen.
Suosittelen vahvasti kokeilemaan resetointia, eli tehdasasetuksien palautusta reitittimelle, se korjaa hyvin monesti tälläiset toimintahäiriöt. Ainoa haitta on omien asetuksien katoaminen ja ne joutuu asettamaan uudelleen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.