Skip to main content

Olen muutaman kerran tehnyt häiriöilmoituksen Hybrid liittymästä. Onko kuitenkin niin että ilmoitusta ei katsota häiriöksi jos tuo testi menee läpi (ilmoituksen teko vaiheessa oleva testi). Itselläni nopeus laski murto osaan normaalista, eikä yhteys pysynyt 4G yhteydessä ilman pakottamista. Lisäksi tuntui kuin kaista olisi loppunut kesken. Yleensäkin tuntuu kuin ei välitettäisi tämän laatuisista vioista, vaikka ne selvästi ovat palvelusopimuksen vastaisia? Kun sitten chatin kautta pääset yhteyteen, ollaan sielä kyllä ymmärtäväisiä. Mutta kun ei tapahdu mitään. Viime yhteyden jälkeen (2.7.2020) odottanut luvattua tietoa linjan mittaustuloksista tekstiviestillä, kuten lupasivat. Vieläkin nopeudet vaihtelevat 3Mbit/s-40Mbit/s. Kun ennen "huoltotöitä" nopeudet olivat 55Mbit/s- 100Mbit/s riippuen ruuhkasta. Liittymä on 20-100Mbit/a. Ennen näitä "huoltotöitä" pystyi ongelmitta olemaan Telia tv, pari konetta ja televisio verkossa tuottamatta kummempia ongelmia. Nyt ei pysty...

Oletko tehnyt testejä langattoman verkon kautta vai verkkokaapelilla? Tälläkin voi olla merkitystä tilanteeseen. Testit olisi hyvä tehdä verkkokaapelilla, jolloin laite saa parhaimman yhteyden siihen modeemiin.



 



Matkapuhelinverkon nopeuteen vaikuttavat toki useat erilaiset seikat, mitkä voivat hidastaa sitä yhteyttä. Tällainen voi olla esimerkiksi kesä aika, kun ihmiset ovat lomalla ja mökkeilevät. Kevään aikana useat ovat olleet myös etätöissä, joka vaikuttaa myös matkapuhelinverkon kapasiteettiin normaalia enemmän. Siellä kiinteän verkon puolella ei tällaista tilannetta tule vaan saat koko nopeuden aina itsellesi käyttöön.



 



Jos tuosta ei vielä tehty vikailmoitusta niin ottaisitko uudestaan yhteyttä meihin. Tiputus 55Mbits - 3Mbits on jo huomattava. Ilmoitusta tehdessä olisi hyvä saada useampi esimerkki näistä tilanteista. Vielä jos sinulta löytyy tallesta vanhempia testejä joilla olet saanut tuota 55 - 100 Mbits. Nämä on hyvä mainita vikailmoitusessa niin tilannetta voidaan tutkia aina tarkemmin. 



@MikaelMu@  kirjoitti:

Oletko tehnyt testejä langattoman verkon kautta vai verkkokaapelilla? Tälläkin voi olla merkitystä tilanteeseen. Testit olisi hyvä tehdä verkkokaapelilla, jolloin laite saa parhaimman yhteyden siihen modeemiin.

 

Matkapuhelinverkon nopeuteen vaikuttavat toki useat erilaiset seikat, mitkä voivat hidastaa sitä yhteyttä. Tällainen voi olla esimerkiksi kesä aika, kun ihmiset ovat lomalla ja mökkeilevät. Kevään aikana useat ovat olleet myös etätöissä, joka vaikuttaa myös matkapuhelinverkon kapasiteettiin normaalia enemmän. Siellä kiinteän verkon puolella ei tällaista tilannetta tule vaan saat koko nopeuden aina itsellesi käyttöön.

 

Jos tuosta ei vielä tehty vikailmoitusta niin ottaisitko uudestaan yhteyttä meihin. Tiputus 55Mbits - 3Mbits on jo huomattava. Ilmoitusta tehdessä olisi hyvä saada useampi esimerkki näistä tilanteista. Vielä jos sinulta löytyy tallesta vanhempia testejä joilla olet saanut tuota 55 - 100 Mbits. Nämä on hyvä mainita vikailmoitusessa niin tilannetta voidaan tutkia aina tarkemmin. 


Kyllä nopeustestit on tehty kaapelilla ja käytetty ooklan appia sekä ladattu 1Gbit null tiedostoa. Häiriöilmoituksia tehty kuten kirjoitin;

 

 Viime yhteyden jälkeen (2.7.2020) odottanut luvattua tietoa linjan mittaustuloksista tekstiviestillä, kuten lupasivat. Vieläkin nopeudet vaihtelevat 3Mbit/s-40Mbit/s. Kun ennen "huoltotöitä" nopeudet olivat 55Mbit/s- 100Mbit/s riippuen ruuhkasta. Liittymä on 20-100Mbit/a. Ennen näitä "huoltotöitä" pystyi ongelmitta olemaan Telia tv, pari konetta ja televisio verkossa tuottamatta kummempia ongelmia. Nyt ei pysty..

 

Ja mittaus tuloksia on kyllä vuoden ajalta .csv tiedostona

 

Kysymys olikin miksi ei Telialta oteta yhteyttä, kun kerran on luvattu..

 

Ja miksi nopeuden laskeminen alle palvelukuvauksen vaihteluväliä katsota häiriöksi? Näin ainakin minulle sanottiin chatissa.

 

 


Tuosta on jo sen verran aikaa kulunut että yhteydeonoton olisi pitänyt tulla. Ottaisitko yhteyttä niin päästään tarkistamaan tilanne.



 



Esimerkkejä riitää muutama kappale molemmilta puolilta. Ennen tuota muutosta ja jälkeen.

Häiriöksi katsotaan tilanne jos nopeus tippuu alle palvelukuvauksen. Tässä tapauksessa kun olet saanut 3Mbits niin jokin häiriö sitä on aiheuttanut. Tätä on hyvä tutkia tarkemmin mikä sitä voisi aiheuttaa.


Vastaa