Skip to main content

Tiedotteemme telia.fi sivustolla:



 





Kiinteissä laajakaistaliittymissä havaittiin häiriöitä



Häiriön alkamisaika: 08.03.2022 14:15:00
Häiriön päättymisaika: 08.03.2022 17:50:00



Päivitys klo 18:00: Häiriö on nyt kuitattu korjatuksi. Ongelman jatkuessa edelleen, kokeile käynnistää reititin ja/tai laitteesi uudelleen.



----------------



Päivitys klo 17:47: Häiriön korjaus jatkuu edelleen. Jos reitittimesi tai verkkoon kytketty laite saa toimivan nettiyhteyden, älä käynnistä laitteita uudelleen tai häiriö voi toistua uudelleen. Laitteiden käynnistys on tärkeää kokeilla vasta sitten, kun tämä häiriö on kuitattu korjatuksi.



-----------------



Häiriö vaikuttaa osaan kiinteistä laajakaistaliittymistä.



Tutkinta ja korjaus on käynnistynyt.



Pahoittelemme häiriötä.





Edit ReOlivia: Päivitetty tiedote ja lisätty tieto yhteyden palautumisesta



 

Ainakin Espoon Leppävaarassa taloyhtiönetti ei toimi lainkaan! Asiakaspalveluun ei pääse soittamaan jonon vuoksi ja häiriöksrtta näyttää tyhjää !!!!!! 



@Lepuskissa  kirjoitti:


Ainakin Espoon Leppävaarassa taloyhtiönetti ei toimi lainkaan! Asiakaspalveluun ei pääse soittamaan jonon vuoksi ja häiriöksrtta näyttää tyhjää !!!!!! 






Asiakaspalveluun ei tarvitse ilmoittaa viasta, tällä hetkellä on yleinen häiriö kiinteissä yhteyksissä ja se on jo korjauksessa.



Häiriötiedote telia.fi:llä 


@TeroRe @ReOlivia Onko muilla häiriön omaavilla modeemi jäänyt käynnistys- tai päivitystilaan? Mulla vilkkuu X1-modeemin infovalo punaista jo klo 13 lähtien.

On otettu virtajohto irti monta kertaa.


Miksi häiriökarttaa ei päivitetä? Olisi helpompi seurata! Kiitos


Modeemi internet-valo näyttää punaista. Kokeilimme ethernettiä suoralla yhteydellä taloyhtiön nousujohdosta, sieltä ei yhteyttä.

tvn kautta ilmoittaa että ip osoitteen autom asetus epäonnistui.

vika siis taloyhtiön asuntoon nousun ulkoisessa päässä, ei modeemissa.

 

 



@OssiKaban  kirjoitti:


@TeroRe @ReOlivia Onko muilla häiriön omaavilla modeemi jäänyt käynnistys- tai päivitystilaan? Mulla vilkkuu X1-modeemin infovalo punaista jo klo 13 lähtien.



On otettu virtajohto irti monta kertaa.






Moikka @OssiKaban ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Modeemin merkkivalojen merkitys voi vaihdella eri modeemien välillä, tässä modeemissa punainen infovalo tarkoittaa, ettei reititin ole saanut muodostettua yhteyttä internettiin. Modeemi varmasti toimii normaalisti taas, kunnes tämä tiedossa oleva häiriö on saatu korjattua.


@HenriLie, teidän ohjeet sanovat ko laitteen valosta näin:

 

  1. Virtavalo
    – Palaa vihreänä laitteen ollessa päällä ja toimintavalmiudessa (muut valot sammuvat).
    – Vilkkuu oranssina laitteen päivittyessä ja käynnistyessä.

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-x1-technicolor-dga0122-modeemi#telia-x1-merkkivalot-ja-liitannat 

Eli tuo olisi hyvä päivittää.



@OssiKaban  kirjoitti:


@HenriLie, teidän ohjeet sanovat ko laitteen valosta näin:



 





  1. Virtavalo
    – Palaa vihreänä laitteen ollessa päällä ja toimintavalmiudessa (muut valot sammuvat).
    – Vilkkuu oranssina laitteen päivittyessä ja käynnistyessä.




https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-x1-technicolor-dga0122-modeemi#telia-x1-merkkivalot-ja-liitannat 



Eli tuo olisi hyvä päivittää.






Kiitos huomiosta! Varmistan vielä tämän punaisen valon (etten vain itse muistanut aiemmassa viestissäni väärin) ja lisätään ohjeeseen tämä.


Niinku missä? Kaikkialla?

 

Lisäys. Että neljä tuntia häiriö päällä, mutta ei mitään käryä missä? Oletteko ihan tosissanne tämän "tiedottamisen" suhteen? Amatöörit.


Häiriö on nyt kuitattu korjatuksi. Ongelman jatkuessa edelleen, kokeilethan käynnistää reitittimen ja/tai laitteesi uudelleen.



@Ungefar  kirjoitti:


Niinku missä? Kaikkialla?



 



Lisäys. Että neljä tuntia häiriö päällä, mutta ei mitään käryä missä? Oletteko ihan tosissanne tämän "tiedottamisen" suhteen? Amatöörit.






Valitettavasti häiriön laajuudesta ei ollut tarkkaa kuvaa. Häiriö kosketti vain kiinteiden laajakaistojen (VDSL, Ethernet ja kuituliittymät) yhteyksiä osalla asiakkaista, mitään kaupunkia ei pystytty rajaamaan tähän. Ymmärrän kyllä, että tarkat korjausajat olisi mukava tietää heti, mutta valitettavasti niitä ei ollut tiedossa.

Itse häiriön syy alkoi kyllä selviämään korjauksen edetessä, mutta sen tarkemmin häiriön taustasyistä ei yleensä tiedoteta.


Mihinköhän ne häiriöilmoitukset tehdään. Kyllä on vaikeaa. Täällä ilmoitetaan että häiriö korjattu. No ei ole ainakaan Lappeenrannassa Kariniemenalueella. Netti kyllä toimii. On taloyhtiön valokuitu vai mikä lie. Reitittimen (Vdsl2) ja digiboxin (Arris ) kautta langattomasti netti (joka OK) mutta  TV ei ole näkynyt koko iltana.  Jospa päivittäisitte tietonne kohdilleen. Kiitos! Tai mieluiten tietysti että saisitte tuon TV yhteydenkin toimimaan! Tuossa reitittimen merkkivaloissa TV:n kohdalla ei vilku eikä välky mitään valoa. On käynistetty uudelleen ilmoitamanne "Vika Korjattu" jälkeen.


Kiitos! Espoon Leppävaarassa toimii jälleen ilman että reititintä sammutti.

 



@anEzQu  kirjoitti:


Mihinköhän ne häiriöilmoitukset tehdään. Kyllä on vaikeaa. Täällä ilmoitetaan että häiriö korjattu. No ei ole ainakaan Lappeenrannassa Kariniemenalueella. Netti kyllä toimii. On taloyhtiön valokuitu vai mikä lie. Reitittimen (Vdsl2) ja digiboxin (Arris ) kautta langattomasti netti (joka OK) mutta  TV ei ole näkynyt koko iltana.  Jospa päivittäisitte tietonne kohdilleen. Kiitos! Tai mieluiten tietysti että saisitte tuon TV yhteydenkin toimimaan! Tuossa reitittimen merkkivaloissa TV:n kohdalla ei vilku eikä välky mitään valoa. On käynistetty uudelleen ilmoitamanne "Vika Korjattu" jälkeen.






Kiinteiden laajakaiston nettiyhteysongelmat saatiin korjattua. Nyt on ilmennyt häiriöitä Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa, eli kun käytössä on meidän kiinteä laajakaista ja Telia TV -digiboksi (pl. kaapelinetin kanssa). Tästä häiriöstä on nyt avattu oma häiriötiedote ja päivitämme siihen tietoa korjauksen etenemisestä.

*EDIT* Lisään vielä kommentin häiriöilmoituksen tekemisestä: Sen voi ilmoittaa asiakaspalvelumme chattiin, joka on auki 24/7 (Tai soittamalla aukioloaikojen puitteissa)  tai Minun Telia -itsepalvelun kautta, liittymäni ja palveluni valikosta kyseisen palvelun hallinnasta.


Vastaa