Skip to main content

Harmi että päädyit irtisanomaan laajakaistaliittymäsi

  • September 18, 2025
  • 5 kommenttia
  • 228 katselukertaa

jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5

On olemassa kaksi Teliaa; asiakaspalvelu- ja namuTelia, joka jakaa makeisia kauppakeskuksen käytävillä houkutellen uusia asiakkaita, sekä tietokoneTelia, joka kiusaa vanhoja asiakkaita…

Olen ollut olevinaan Telialle hyvä asiakas, ja ystävällinen asiakaspalvelu- ja namuTelialle. Otan aina hymyillen vastaan lakut jms. vaikka en syö sokeria, diabeteksen pelossa. Juttelen ystävällisesti myymälässä ja joskus jopa puhelimessa, elävien kanssa.

TietokoneTeliaa vihaan. Se lähettää aina vuosittain joka ikisestä sopimuksesta hinnan, jossa ei ole huomioitu pitkäaikaista asiakkuutta, eikä mitään muutakaan. Tyly ilmoitus; maksat tämän, eikä tästä tarjouksesta voi kieltäytyä.

Nyt loppui mateleminen. Pistin hanttiin tietokoneTelialle!

Yritin irtisanoa 12.9.2025 nettisopimukseni MinunTeliassa, mutta eihän se onnistunut TeliaPlay sopimuksen takia. Piti soittaa asiakaspalveluun. Nopea puhelu (1,38€). Sovimme että sopimukseni irtisanotaan 30.9.2025, irtisanomisajan puitteissa.

Minulle kaksi viikkoa on 14 päivää, mutta…

Tein irtisanomisilmoituksen (12.9.2025 klo 11:15) innostamana kevytkenkäistä päiväosakekauppaa. Olin laittamassa myyntitoimeksiantoa, kun nettiyhteys hävisi laakista (12.9.2025 klo 13:15). En tiennyt että Telian kaksi viikkoa on kaksi tuntia ?!?

Soitin asiakaspalveluun (0,86€), josta kerrottiin jonkun mokanneen. Kaikki tekevät virheitä, joten osoitin ymmärrystä enkä rähjännyt, kun ei ole tapana, mutta…

Hävisin vähän rahaa osakepelissä ja puhelinrumbassa.

Ja tämän kaiken aloitti tietokoneTelia. Vihaan tietokoneTeliaa!

5 kommenttia

SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • September 19, 2025

Yritin irtisanoa 12.9.2025 nettisopimukseni MinunTeliassa, mutta eihän se onnistunut TeliaPlay sopimuksen takia. Piti soittaa asiakaspalveluun. Nopea puhelu (1,38€). Sovimme että sopimukseni irtisanotaan 30.9.2025, irtisanomisajan puitteissa.

Minulle kaksi viikkoa on 14 päivää, mutta…

Tein irtisanomisilmoituksen (12.9.2025 klo 11:15) innostamana kevytkenkäistä päiväosakekauppaa. Olin laittamassa myyntitoimeksiantoa, kun nettiyhteys hävisi laakista (12.9.2025 klo 13:15). En tiennyt että Telian kaksi viikkoa on kaksi tuntia ?!?

Soitin asiakaspalveluun (0,86€), josta kerrottiin jonkun mokanneen. Kaikki tekevät virheitä, joten osoitin ymmärrystä enkä rähjännyt, kun ei ole tapana, mutta…

Hävisin vähän rahaa osakepelissä ja puhelinrumbassa.

Harmi kuulla, että netti on laitettu heti poikki ennen aikojaan. 😣 Vaikka kyseessä on inhimillinen virhe, niin näin ei pitäisi tapahtua. Koska yhteydenotttosi koski meidän virhettämme, niin halutessasi voisit pyytää soittoa koskien rahanpalautuksen. Jos haluat jatkossa saada hoidettua asiat maksutta, niin chattimme ja yhteydenttopyyntölomakkeemme kautta ei kerry kustannuksia. Toivottavasti osakekaupoilla ei mennyt hirmuisia summia ohi suun.


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Aloittaja
  • September 19, 2025

Toivottavasti osakekaupoilla ei mennyt hirmuisia summia ohi suun.

Kortti tuo, kortti vie...😀 On sitä isompiakin summia hävitty.

Kävin kyllä chatissa, mutta pyysivät soittamaan taloyhtiönumeroon. Sinne ei varmaan chattilla pääse.

Meidän osalta tämä päättyi niin, että netti meni vaimon nimiin. 😀


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • September 20, 2025

Toivottavasti osakekaupoilla ei mennyt hirmuisia summia ohi suun.

Kortti tuo, kortti vie...😀 On sitä isompiakin summia hävitty.

Kävin kyllä chatissa, mutta pyysivät soittamaan taloyhtiönumeroon. Sinne ei varmaan chattilla pääse.

Meidän osalta tämä päättyi niin, että netti meni vaimon nimiin. 😀

Hyvä, että on löytynyt ratkaisu kuitenkin tähän. Näistä kannattaa laittaa lomakkeella palautetta johtuen liian varhaisesta irtisanomisajankohdasta. Tarkoituksenamme ei ole tuottaa ongelmia asiakkaan arkeen vaan toimia kuten pitää ja mitä asiakas haluaa. Kaikki erheet ja virheet, mitä tapahtuu asiakaspalvelumme puolella, menevät eteenpäin työstettäväksi ja varmistamme tämän kautta, ettei näin kävisi jatkossa. 


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Aloittaja
  • September 20, 2025

@PiaJo 

Olen olettanut että näitä höpinöitä luetaan Teliassa muuallakin kuin myymälöiden takahuoneissa. 😀 Tiedostan kyllä sen, että tämä yhteisö on Telian markkinointikanava, mutta yrittänyttä ei laiteta...

En oikein usko noihin palautelomakkeisiin, joita käsitellään kolmen päivän periodeilla.

Tarkoitukseni ei ole tuomita Telian tuotteita, niihin olen ollut tyytyväinen. En ole myöskään tyytymätön henkilökohtaiseen asiakaspalveluun.

Pointtini on arvostella Telian kaksinapaista järjestelmää, jossa toinen ärsyttää asiakassuhteita automaattisesti lähetettävillä hinnankorotus viesteillä, ja toinen yrittää korjata vahinkoa kullekin annetuin eväin. Eikä kaikki edes tajua tulleensa höynäytetyksi.😎

Asiakkaan tehtäväksi jää etsiä taho, joka pystyy antamaan parhaat edut. Mielestäni tämä on turhaa resurssien käyttöä, kummallakin puolella tiskiä. Eikä tässä ole aina kyse rahasta, vaan arvostuksesta ja luottamuksesta.

Telia lähetti viestin hinnankorotuksesta. Siinä oli yksilöity liittymäni tunnukset. Tästä huolimatta yksipuolisessa ilmoituksessa ei ollut lainkaan huomioitu keskittämistä, taloyhtiösopimusta tms.

Kun annetaan vaihtoehdoiksi Ota tai Jätä, niin päätin jättää. Arpa osui sille vaihtoehdolle.

Varastossani on ZyXEL Nebula FWA710, joten en ole naimisissa Telian valokuitukaapelin kanssa. Päätin että käytän tämän vaihtoehdon, mutta Telia tarjosi oman ratkaisun. Mukavuudenhaluni takia en jaksanut aloittaa 5G säätöä. Nyt kävi näin, vuoden kuluttua taas uusi paini...


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • September 20, 2025

Kaiken päälle uusi asiakas ilman mitään etuja saa vuodeksi 2€/kk halvemman hinnan ainakin täällä. Eli jos vaihtelee 2 henkilön kesken tai sitten vaan katkaisee ja avaa uudestaan seuraavana päivänä saa tuplasti pidemmäksi ajaksi halvemman hinnan eikä tarvitse 2 kertaa vuodessa anella sitä samaa hintaa takaisin. Ei tässä kyllä kauheasti mitään palkitsemisen tunnetta tule asiakkuudesta. Onhan tuo sentään aavistuksen parempi kuin mobiilipuolella, jossa tarvitsee kerran vuoteen leikkiä siirtyvänsä kilpailijalle, mutta eikö se voisi vaan toimia kaikkien kannalta parhaalla tavalla? Itse ainakin olen vain irtisanonut Telian palveluita tämän pelleilyn johdosta enkä avannut joka kerta lisää, kun joudun ottamaan aspaan yhteyden. Tuohan siinä on markkinoijilla taka-ajatuksena, että joka kerta voidaan myydä parit puhelimet ja palvelut lisää. 

Näemmä on asiat ainakin sen suhteen paremmin, että sen netin saa tosiaan irtisanottua liiankin tehokkasti toisin kuin 2 muulla isolla. 

https://www.salkunrakentaja.fi/2025/09/kuluttaja-asiamies-puuttui-elisan-laajakaistan-irtisanomisen-kaytantoihin/