@A030519@ kirjoitti:
Moi!
Sain Telialta viestin päivittää reitittimeni uudempaan versioon. Ohjeiden mukaan pitää avata "verkkohallintasivu" (en tiedä, mikä on verkkohallintasivu), jonka osoite on 192.168.8.1 Kirjoitin sitten nettiosoitteeksi 192.168.8.1, joka aikansa raksutettuaan totesi: Can't reach this page. The connection to the website was reset. Error Code: INET_E_DOWNLOAD_FAILURE. The remote device or resource won't accept the connection.
Mikähän tässä on mennyt pieleen? Osaisiko joku fiksu selittää?
Olen yrittänyt useasti soittaa Teliaan mutta ei sinne pääse mitenkään puhelimella läpi. Huoh.:(
Kiitokset!
Morjesta @A030519 ja Tervetuloa Yhteisöön!
Verkohallintasivulla tarkoitetaan sitä reitittimen omaa sivua, josta pääset katsomaan erilaisia asetuksia ja tekemään tuon päivityksen. Osoite on varmastikin oikein. Jostakin syystä se on kuitenkin hylkääntynyt. Olithan kytkeytynyt varmasti tuohon kyseiseen Huaweihin? Ettei kone ollut jossakin toisessa laitteessa kiinni. Tämän linkin takaa löydät tarkemmat ohjeet pdf-tiedostona, kuinka tuo päivitys tehdään.
Hei,
kiitos vastauksesta. Minulla on vain tuo Huawei-laite ja toimin päivityksen suhteen saamani pdf-ohjeen mukaan (sama, johon sinä linkkasit). Soitin Telian (kalliille) Helppilinjalle, jossa pyysivät resetoimaan modeemin ja kytkemään LANilla se tietokoneeseen. Kumpikaan temppu ei auttanut. Vaihdoimme myös toiseen 192-alkuiseen osoitteeseen, mutta se heitti minut suoraan Bing-hakutuloksiin. Kumpikaan numerosarja ei siis toiminut. Laite on vähän yli 2 vuotta vanha, ostettu Telialta. En oikein tiedä enää, mitä tuon kanssa voi tehdä.
@A030519@ kirjoitti:
Hei,
kiitos vastauksesta. Minulla on vain tuo Huawei-laite ja toimin päivityksen suhteen saamani pdf-ohjeen mukaan (sama, johon sinä linkkasit). Soitin Telian (kalliille) Helppilinjalle, jossa pyysivät resetoimaan modeemin ja kytkemään LANilla se tietokoneeseen. Kumpikaan temppu ei auttanut. Vaihdoimme myös toiseen 192-alkuiseen osoitteeseen, mutta se heitti minut suoraan Bing-hakutuloksiin. Kumpikaan numerosarja ei siis toiminut. Laite on vähän yli 2 vuotta vanha, ostettu Telialta. En oikein tiedä enää, mitä tuon kanssa voi tehdä.
Se ei tuon resetoinnin jälkeenkään lähtenyt toimimaan. Tuo 192.168.8.1 on ainoa osoite, joka siinä toimii. Toista koittamalla se antaakin tuollaisen tuloksen. Tässä voi olla sellainen tilanne ettei siihen auta muu, kuin ostaa uusi laite. Siinä voisi vielä kokeilla ottaa sitä yhteyttä kokonaan toisella laitteella vai oletko kokeillut jo sitäkin?
Voisit kokeilla tuota osoitetta toisella selaimella esimerkiksi Firefox tai Chrome.
Mikäli käytössäsi on VPN esimerkiksi Freedome kokeile ottaa se pois käytöstä.
Tämä Huawei-reititin sinänsä toimii ihan moitteettomasti, mutta päivitys kehotettiin tekemään, koska jossain vaiheessa teho kuulemma heikkenee, jos ei päivitä. Otan silloin varmaan käyttöön kokonaan uuden laitteen, jos tämä nykyinen ei pelitä riittävästi.
Kiitos joka tapauksessa kommenteistasi! :)
Kiitos vinkistä, mutta tuokaan ei tehonnut. Ajattelin itsekin, että IE on se syntipukki, mutta ei toiminut muillakaan selaimilla. Se on varmaan uuden reitittimen paikka, kun tehot lähtevät tästä.
Sinulla ei siis myöskään ole käytössä mitään VPN-ohjelmistoa? Voit myös kokeilla hetkellisesti ottaa virustorjunnan pois päältä ja testata toimiiko yhteys silloin, kunhan muistaa laittaa testin jälkeen takaisin päälle.
Kannattaa kokeilla myös esimerkiksi toisella tietokoneella, kännykällä tai tabletilla joka on liitetty kyseiseen laitteeseen jos niiden selaimella pääsisi käsiksi tuohon hallintasivuun.
Hei, jos :n mainitsema kikka ei auta (eli käytä virustorjuntaa poist päältä ja kokeilet) niin tuosta on vielä hyvä kirjata häiriöilmoitus omilta sivuilta, liittymän hallinnasta. Häiriöilmoitusta varten ilmoitathan lomakkeella IMEI -koodin, niin katsomme laitevalmistajan kanssa tätä ongelmaa.
EDIT1; Muuten, onko modeemi meiltä ostettu vai tullut jotain muuta kautta?
@A030519@ kirjoitti:
Moi!
Sain Telialta viestin päivittää reitittimeni uudempaan versioon. Ohjeiden mukaan pitää avata "verkkohallintasivu" (en tiedä, mikä on verkkohallintasivu), jonka osoite on 192.168.8.1 Kirjoitin sitten nettiosoitteeksi 192.168.8.1, joka aikansa raksutettuaan totesi: Can't reach this page. The connection to the website was reset. Error Code: INET_E_DOWNLOAD_FAILURE. The remote device or resource won't accept the connection.
Mikähän tässä on mennyt pieleen? Osaisiko joku fiksu selittää?
Olen yrittänyt useasti soittaa Teliaan mutta ei sinne pääse mitenkään puhelimella läpi. Huoh.:(
Kiitokset!
Oletko varma tuosta osoitteesta?? Helpoin tapa selvittää reitittimen osoite lienee..
Siis Windows: Avaa komento-ikkuna (MS-DOS Prompt tms (helposti Win+r, cmd ja enter)) ja komenna "ipconfig" ja etsi rivi "Default Gateway"
Tämä on reitittimen osoite...
(Linux:ssa terminal -> ifconfig ja katsot mikä on verkkoosoitteesi (192.168.x.x) Siitä 192.168.x.1 on yleensä reititin)
No nyt löytyi ratkaisu! Sinä annoit täydellisen ohjeen, jonka avulla pääsin eteenpäin ja tekemään päivityksen! :)
Kysyit, olinko varma osoitteesta. Sain kyseisen osoitteen Telialta itseltään minulle lähetetystä meilistä. Samoin heidän kallis puhelinpalvelunsa antoi saman osoitteen. Herääkin kysymys, miksi asiakkaalle annettiin väärää tietoa. En itse tiennyt, että osoite voi olla jokin toinenkin ja että sen voi tarkistaa omalta koneeltaan.
Kiitos siis sinulle ja tälle yhteisölle, joka innokkaasti jakoi tietämystään.