Elikkä tässä taannoin kun telialla oli se iso nettikatkos niin sen jälkeen nettini nopeudet ovat about puoliintuneet. Aikaisemmin vielä kestin sen että maksan 100 megan netistä ja sain lataus: n.5 mbps Lähetys ollut luokkaa: 25-36 mbps. MUTTA NYT vastaavat ovat 2.5-4 mbps ja 10-20 mbps ja kyllä olen mittailut niitä eri aikoina/päivinä eikä tule enään vastaavia arvoja. Olen myös tarkistanut reitittimessäni on uusin versio EIKÄ auta vaikka muiden samanlaisista julkaisusta ilmoitettiin että lukitus 4g auttaisi kokeilin myös sitä. Ihmetyttää myös miksi sen jälkeen reititin on alkanut joka päivä vilkkua vihreänä jolloin netti häviää kokonaan/toimii erittäin huonosti. Asun porvoon keskustassa. Olisin erittäin kiitollinen jos saisin jotain apua/tietoa kyseiseen ongelmaan.
Hei @nikemeister ja tervetuloa Telia yhteisöön.
Heikkoja latausnopeuksia kyllä tällä hetkellä saat, eikä aiemmatkaan nopeudet niitä parhaita ole. Tätä täytyy ehdottomasti meidän jotenkin saada korjattua. 4G-verkossa liittymille lupaamme minimi latausnopeudeksi 10Mbit/s joka nyt ei täyty.
Ensinä haluan kysyä onko taloudessa käytössä muita Telian verkkoa käyttäviä liittymiä toisissa laitteissa? Esimerkiksi puhelimessa. Mikäli on niin millaisia nopeuksia niiden mobiilidata yhteyden kautta saat?
Olithan nopeustestit tehnyt www.speedtest.net sivustolla kun laitteesi on reitittimessä verkkokaapelilla kiinni?
Kyllä Tuolla ohjelmalla ne aina mittaan. Kyllä koneessa aina Langallisena netti. Puhelimessani kaikista hitain netti vaihtoehto koska sillä en paljoa tee ja tein silläkin testin ja sen saankin mistä maksan. Niin olisi kyllä kiva saada edes ne minimi arvot maksamasta netistä vielä kun asuu keskustassa eikä missään pellolla. mitähän tässä pitäisi nyt tehdä? ei ole toi lataus ollut kyllä ikinä yli 10 mbps mutta se ei niinkään ole haitannut vaan koska pelaan paljon tuo lähetys nopeus olisi kiva edes saada sinne +30 mbps takaisin mitä se oli
Tässä tilanteessa olisi seuraavana viisainta jättää meille tilanteesta häiriöilmoitus. Häiriöilmoituksen jätät meille helpoiten telia.fi chatin kautta. Vastaavissa tilanteissa varataan yleensä 2-5 arkipäivää tilanteen tutkintaan/korjaukseen. Häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä voimme varmistaa onko verkossa olemassa edellytykset sopimusehtojen mukaiseen toimintaan.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.